Keyifli okumalar!
***
Hayat hiç beklemediğiniz bir anda size öyle bir sürpriz yapardı ki kendinizden şüphe etmeye başlarsınız. Her gördüğünüze inanmayın derdi bir zamanlar annesi, ama şuanda gördüğü şeye o kadar inanası vardı ki adamın koluna değen temasla kendisine gelmişti.
"Selim, iyi misin?" genç kadın adamın az önceki kadına takılı kaldığını fark edince endişelenmişti. Her zaman soğukkanlı davranan adam birden donup kalmıştı. Üstelik baktığı kadın gideli çok olmuştu.
"Az önce olanı sende gördün değil mi?" Dilay adamın sorusuyla başını sallamıştı.
"Evet, adam ne yaptıysa kadını fena kızdırmış olmalı."
"O duman gözleri sende gördün!" dediğinde Dilay iyice şüphelenmeye başlamıştı.
"Sen iyi olduğuna emin misin? Kadından mı bahsediyorsun?" Selim başını sallarken Dilay derin bir nefes almıştı. Selim birkaç dakika sonra fark ettiği şeyle etrafına bakınmaya başlamıştı.
"Nereye gitti?"
"Polis arabasına bindirdiler," dediğinde Dilay oldukça şaşkındı.
"Sen yukarıya çık Dilay, benim az işim var." Selim kadının bir şey söylemesini beklemeden hızla arabasına doğru ilerlemişti. Genç kadın normal davranmayan adamın arkasından bakarken tek düşündüğü şeyin Selim'in kadını tanıyor olabileceğiydi. Aklına kendilerine dikilen gözler gelince birden ürpermişti. Hayatında onun kadar öfkeli birini daha görmemişti.
***
Dilay daha fazla orada beklemeden yukarıya çıkarken hastane koridorunda etrafına bakınarak yürüyen adamı görünce gülümseyerek ona doğru ilerledi. Elinde küçük bir paket vardı.
"Engin?" diye adama seslenen genç adın adamın kendisine gülümseyerek yaklaşmasını izlemişti.
"Merhaba, Mehmet Bey nasıl oldu?"
"Merhaba hoş geldin, babam daha iyi," diyerek adama cevap vermişti. İkili yan yana yaşlı adamın odasına giderken Engin derin bir nefes almıştı.
"Bir sorun mu var Engin?"
"Hayır, bir sorun yok sadece biraz gerginim."
"Neden?" Dilay anlamaz bir şekilde genç adama bakmıştı.
"Mehmet Bey senin için çok önemli, sanırım beni sevmesini istiyorum," dediğinde Dilay şaşkınlıkla adama bakmıştı.
"Babam kimseye ön yargılı davranmaz. Seni tanıdıkça sevecektir."
"Öyle mi dersin?" adam emin olmak ister gibi kadının yüzüne bakıyordu. Dilay onun cidden gergin olduğunu anlayınca gülerek adamın koluna girmişti. Dilay uzun zaman sonra keyifli bir şekilde gülümsemişti. Engin koluna giren kadına bakarken garip bir şekilde heyecanlandığını hissedince kendine kızdı. Boşanmak üzere bile olsa Dilay evliydi ve evli bir kadın karşısında heyecanlanmayı kendisine yakıştıramamıştı.
"Ne oldu?" Dilay adamdaki değişimi fark edince duraksayarak ona bakmıştı. Selim başını hızla iki yana sallarken ne söyleyeceğini bilememişti.
"Önemli bir şey yok, çocuklar burada mı?" diye sordu. Konuyu değiştirmesi en iyisiydi."
"Evet, dedelerinin yanındalar." İkili odanın kapısından içeriye girdiklerinde ikizler yataktaki adamın iki yanında durmuş adama bir şeyler anlatmaya çalışıyordu. Dilay onları bu şekilde görünce içinin ısındığını hissetmişti. Her zaman böyle hissediyordu. Çocuklarının aile içinde sevilmesi onu mutlu ediyordu. Kendi amcaları da büyükleri de Dilay'a hiçbir zaman bu sıcaklığı hissettirmemişti. Babası dışında! Rahmetli babasını hatırlayınca içi ezilen kadın bakışlarını kaçırırken Engin'in ne zaman odaya girdiğini ve sohbete başladığını bilmiyordu. Derin bir iç çekerken Mehmet beyin dikkatini çekmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİLAY HANIM
قصص عامةTANITIM İki düşman bakışın çakışmasıyla genç kız alaycı bir şekilde gülmüştü. Karşısında ki adama tahammül sınırları oldukça tükenmişti. Adamın da ondan aşağı kalır yanı yoktu. Yıllar sonra döndüğü evde yine aynı manzarayla karşılaşmıştı. Karşısında...