23. Bölüm

2K 149 0
                                    

Keyifli okumalar...

***

Yaşlı adam duyduğu şeyle hızla bakışlarını oğluyla Dilay'a çevirirken Dilay gözlerini kapatarak bir süre cesaret toplamaya çalışmıştı.

"Dilay, ne diyor bu çocuk?" kadın Aslı'ya işaret ederek çocukları salondan götürmesini istemişti. Seyhan ablasına endişeyle bakarken babasının sert sesi yeniden ortamda yankı bulmuştu.

"Bir şey sakladığınızı belliydi. Ama ne olduğunu anlayamamıştım. Şimdi bana torunumun neden bahsettiğini hemen açıklayın. Selim nerede?" Dilay buruk bir şekilde yaşlı adamın önüne çöküp adamın ellerini avucunun içine almıştı. Seyhan başını iki yana sallayıp itiraz etse de Dilay adamın bilmesi gerektiğini düşünerek boğazını temizleyip söze başladı.

"Babacım, seninle önemli bir konu hakkında konuşacağım ama bana söz vermeni istiyorum. Sözlerimi bitirmeden heyecanlanmayacaksın."

"Kızım böyle yaparak daha da endişelendiriyorsun? Ne saklıyorsunuz benden?"

"Sen yeni ameliyat oldun baba, heyecan kalbine iyi değil. Öncelikle şunu bilmeni istiyorum, Selim iyi!"

"Kızım?" Mehmet Bey sesi titreyerek genç kadına bakmıştı. Dilay adamın dolan gözlerine buruk bir şekilde gülümseyip derin bir iç çekti.

"Bu haberin sakin verilir bir yanı olduğunu sanmıyorum. Baba, Selim geçenlerde kontrol amaçlı test oldu." Seyhan kadının sözleriyle hemen babasının tansiyon ilacını ayarlamaya çalışmıştı. Emine Hanım şaşkın bir şekilde kapı dibinde onları dinlerken o da endişelenmeye başlamıştı.

"Kızım oğluma bir şey mi oldu?"

"Selim şimdilik iyi baba, tedavisi hemen başladı," dediğinde adamın gözünden aşağıya bir damla yaş düşmüştü.

"Nüksetti değil mi hastalığı?" Dilay adamın elini sıkarak başını sallamıştı.

"Bu kez erken teşhis edildi baba, hemen tedavisi başladı. Şimdilik ilaç tedavisi görüyor. Korkulacak bir şey yok. Bu gün ilaç aldığı için otelde kalacak."

"Ara oğlumu eve gelsin," diyen adamın boğazı düğümlenirken yeniden gözünden aşağıya yaşlarını akıtmıştı.

"Baba sen üzülme. Ben hemen ararım gelir. Endişelenecek bir durum yok, sen rahat ol lütfen."

"Nasıl endişelenmem kızım. Yıllardır o hastalıktan çekti evladım, yeniden aynı acıları çekecek."

"Biliyorum baba ama bu kez daha şanslıyız. Bak senin ameliyatın iyi bir şeye vesile oldu." Mehmet Bey kızına sorarcasına bakarken bu kez sessizliği Seyhan bozmuştu.

"Senin ameliyatının iyi geçtiğini duyunca biz ablamla çok mutlu olduk. Ağlamışız, abimde yanlış anlayıp korkudan bayıldı. Doktor test yapınca hastalığının nüksettiğini öğrendik. Bu sayede tedavisi erken başladı."

"Peki Süha'nın dediği neydi öyle?" ikiliye şüpheyle bakan adam Dilay'ın içten gülümsemesiyle derin bir iç çekmişti.

"Her ihtimale karşı çocuklara test yaptırdım baba. Seyhan'ın iliği tam uyumlu olmadığı için aklıma başka bir yol gelmedi. Birçok kişi de kan verdi uyumluluk için. Ama ihtiyaç dahilinde benim küçük adamım babasının umudu olacak." Dediğinde Mehmet Bey genç kadına sarılarak ağlamıştı. ,

"Allah senden razı olsun kızım, biliyorum senin yaptığını kimse kolay kolay yapmaz."

"O nasıl söz baba, biz boşanmış olsak da Selim çocuklarımın babası," dediğinde Mehmet Bey geriye çekilerek şaşkınlıkla kadına bakmıştı.

DİLAY HANIMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin