Daha Çok Sevilmek İçin Evet Diyenler, Sonunda Yalnız Kalırlar Çoğu insan ait olduğu sosyal çevre, arkadaşları, iş yaptığı insanlar ve ailesi tarafından sevilmek ister. Başkalarının gözünde kibar, uyumlu, iyi niyetli biri olarak görülmeyi arzulayabilir.
Onların ilgisini, beğenisini, hakkındaki olumlu görüşünü yitirmemek için kendi gibi davranmaktan imtina edebilir. Yersiz fedakârlıklarda bulunabilir.
Kendisine yöneltilen her talebi mümkün olduğunca karşılamaya çalışabilir hatta bunun için zorunlu bile hissedebilir.
İş giderek herkesi memnun etme çabasına bile dönüşür.
İşte onlar Hayır Diyemeyenler Kulübü’nün birer üyesidirler aslında. Varlık ve benlik sınırlarını kendi elleriyle ihlal ederek, flulaşmaya, hatta giderek buharlaşmaya, karakter erozyonuna sürüklenmeye başlamış olanlardır.
Siz de bu kulübün bir üyesi olabilir misiniz acaba?
Eğer yapmak istemediğiniz halde sürekli bir şeylere evet diyorsanız, kaybetme korkusuyla hayır demekten çekiniyorsanız, başkalarını mutlu etme çabanız abartılıysa, hayır dediğinizde kendinizi suçlu hissediyorsanız, sürekli uyumlu olmaya ve insanlara kendinizi sevdirmeye çalışıyorsanız, yapamayacağınız sorumlulukların altına gözünüzü kırpmadan giriyor ve sonrasında pişman oluyorsanız, kimsenin yapmak istemediği işleri yapmak zorunda kalıyorsanız, hayır demek sizin açınızdan kötü olmakla eşdeğerse, sınırlarınızı koruyamıyorsanız, fırsatları kaçırmaktan korkuyorsanız, tipik bir Hayır Diyemeyenler Kulübü üyesisiniz demektir.
Selam Sayın Evet!
Bu kitap yaşamınızın sorumluluğunu almanız, varlık ve benlik sınırları güçlü bir birey olmanın temel prensiplerine hâkim olarak, yaşam kalitenizi artırabilmeniz amacıyla yazıldı.
Muhtemelen çevrenizde sizden sürekli beklenti içinde olanların sayısı hiç de az değil... Çocuklarınız, arkadaşlarınız, sevgiliniz, eşiniz, iş arkadaşlarınız, patronunuz hatta bakkalınız, manavınız, kuaförünüz, berberiniz...
Herkes her an sizden bir şeyler isteme hakkını kendinde buluyor.
“Banka işlerini sen halleder misin sevgilim?”
“Evet...”
“Benim için hastane randevusu alabilir misin?”
“Evet...”
“Öğle paydosunda dışarıda yemek yiyelim mi?”
“Evet...”
“Bu akşamki yemekte beni yalnız bırakmazsın, muhakkak gelirsin değil mi?”
“Evet...”
“Benim için toplantı notlarını sen raporlaştırır mısın?”
“Evet...”
“Zor durumdasın ama bana biraz borç verebilir misin?”
“Evet...”
“Başka müşteriye randevu yazdık, siz bir saat daha erken gelir misiniz?”
“Evet...”
“Sana sormadan organize olduk ama hafta sonu aile kahvaltısında buluşur muyuz?”
“Evet...”
“Çilekli bulamadığım için alerjin olduğu halde sana çikolatalı dondurma aldım, yersin değil mi?”
“Evet...”
Ama sizin de kendiniz olmaya hakkınız var değil mi çok değerli Sayın Evet?
Kendinize neler ettiğinizin farkında mısınız?
Bir Sayın Evet’e dönüşerek, zamanınızı, enerjinizi, kişiliğinizi, benliğinizi, karakterinizi, özgünlüğünüzü, varlığınızı, potansiyelinizi ne kadar da hoyratça kullandığınızı, yukarıda sıraladığımız sıradan diyalogların içinde bile rahatlıkla görebiliyor olmalısınız.
Hayatınızdaki insanları memnun etmeye çalışırken, aracınızın ön camı fazlasıyla kirlenmiş, görüş mesafeniz iyice azalmış olabilir.
Oysa hayır diyebilmek güçlü bir silecektir. Görüş alanınızı genişletir.
Hayatınızı daha berrak görmenizi sağlar. Hayır kelimesini hayatınıza soktuğunuzda evetleriniz çoğalacaktır.
“Evet, daha mutluyum...”
“Evet daha iyi hissediyorum.”
“Evet, daha kararlıyım...”
“Evet, kim olduğumu biliyorum.”
“Evet, ne istediğimin de, ne istemediğimin de farkındayım...”
“Evet, saygı görüyorum.”
“Evet, ifade becerim daha güçlü...”
“Evet daha sakin ve stressizim...”
Bu kitapla birlikte kısırlaşmış zararlı ilişkilerinizden özgürleşmeyi öğrenecek, tutunduğunuz yanlış kalıplardan kurtulmanın yollarıyla tanışacaksınız.
Hayır diyemediğinizde:
1. Kişisel sınırlarınız ihlal edilir.
2. Stres ve iş yükünüz artar.
3. Arkadaşlıklarınız, ilişkileriniz zarar görür.
4. Maddi kayıplar verirsiniz.
İstemediğiniz şeylere hayır demeyi öğrendiğinizde kendinizi keşfedersiniz.
İşte o zaman başkalarının istediği kişi değil, tamamen kendiniz olursunuz. Hayır diyebilmek, sınırlarınızı belirlemenizi sağlar, kimse siz istemediğiniz sürece hayatınıza müdahale edemez, nerede durmaları gerektiğini bilirler. Çünkü siz bunu onlara zaten öğretmiş olursunuz. Hayatınızın her alanında daha sağlıklı, verimli, yaratıcı ve mutlu ilişkiler kurabilmeniz mümkün.
Hayır deme cesaretine zaten sahipsiniz. Kullanmayı öğrenin ki içinizdeki bu kas gelişip kuvvetlensin, deneyimlediğiniz olayların ve durumların olumlu, etkili ve verimli sonuçlarıyla bir an evvel tanışın. En önemlisi de zihninizdeki radyonun kumandasını ele geçirin artık. Frekansınızı bozan yabancı sinyaller araya karışarak ritminizi değiştirmesin. Başka kanalların yayın dalgaları hayatınızı işgal etmesin. İstediğiniz yaşam şarkısını özgürce dinleyin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayır Diyebilme Sanatı
Non-FictionMüthiş Psikoloji tarafından yazılmıştır Gerçekten "özgür" müsünüz? Dilediğiniz zaman dilediğiniz yemeği yiyebiliyor olmak mıdır sizce özgürlük? Toplumsal hiçbir baskı hissetmeden içinizden geldiği gibi giyinebiliyor olmak mı yoksa? Canınızın istediğ...