buAma Savaş ne yapacaktı bilmiyordu, tıpkı Yavuz'un yıllar sonra Savaş daha 10 yaşında evden atılırken ne yapacağını bilmez gibi.
İlk ayrılan Yavuz oldu, Savaş ise yutkundu. Yavuz'un mavi gözleri sanki korkuyla dolmuştu o sırada konuştu "Özür dilerim bir anda sarıldım, korktum bir şey oldu sandım"
Savaş ise Yavuz'a uzun uzun baktı "Yok, sıkıntı yok" dedi tebessüm ederek. Yavuz'a son kez bakarak tekli koltuğa oturdu. Daha sonra Yavuz ve ben de oturduk. Leyla gayet rahattı, İnci de bence korkmuştu ama Savaş'a sarılmaya cesaret edemiyordu.
"Amca!" dedi Aslı hızla oturduğu yerden kalkarak Savaş'ın boynuna atladı. Aynı babası gibi mavi gözlere sahipti.
"Prensesim" dedi Savaş gülümseyerek "Sen büyüdün mü ya? bir büyük geldin gözüme"
"Evet, artık okula başladım" dedi Aslı tatlı bir sesle.
"Yunus'ta başladı okula değil mi?" diye sordu Savaş, koltukta usulca oturup sessizce duran Yunus'a.
"Evet, aynı sınıftayız. Umarım ayrılırız" dedi Yunus, keyifsiz bir tavırla.
"Neden böyle diyorsun oğlum?" diye sordu İnci şaşkınlıkla.
"Ben sanki sana çok meraklıyım pislik" dedi Aslı, Çağatay ve Leyla gülerken Yavuz gayet ciddiydi.
"Sizin aranızdaki sorun ne?" diye sordu Savaş söze atlayarak. "Kuzenler birbirine böyle mi davranır"
"Aa, abi bunu sen mi diyorsun? Sen kuzeninle hasım değil misin?" dedi Leyla "Hem de anne tarafı kuzenin, sevgili Bedri bey"
"Sen çok konuşma Leyla" dedi Savaş ciddiyetle. "Siz de bir daha birbirinize laf atmıyorsunuz duydunuz mu beni?" Aslı ve Yunus birbirine baktı.
"Bakarız" dedi Yunus ciddiyetle.
"Bir insan ancak bu kadar Savaş'a benzeyebilir" dedim sırıtarak, Yunus bana baktı.
"Ben Savaş gibi kaşlarımı çatmıyorum ki" dedi Yunus bana doğru yaklaşarak kucağıma oturdu. Sanırım Savaş'ı kıskandırmak istiyordu.
"Savaş ağlıyor" dedi Çağatay gülerek.
"Yalan söyleme amca" dedi Yunus. Savaş'a baktı "Ağlamıyor"
"Şu çocuk kadar zeki değilsin" dedi Savaş. "Neyse, raki nerede?" diye sordu.
"Fırfır bahçede dolaşıyor" dedi Leyla.
"Bak kızım, bu köpeğin ismi raki. Fırfır diyip durma şuna" dedi Savaş, "Allah'tan anlıyorda fırfır diyince bakmıyor sana"
"Ya abi, bir kere de beni bozma"
"Siz niye böyle toplandınız hayırdır?" dedi Savaş herkese bakarak, bu adam da bir şeyden hoşlansa şaşarım!
İlk konuşan Yavuz oldu"Aslı 'amcamı göreceğim' dedi"
"Amca bir şey sorabilir miyim?" dedi Aslı tatlı bir tavırla, kucağımdaki Yunus'ta Aslı'ya baktı.
"Sorabilirsin" dedi Savaş.
"Yarın çok işin var mı? Bir yerlere gitsek gezsek"
YOU ARE READING
MAHKUMİYET
Genç Kurgu"Sen yeter ki gözlerini gözlerimi kapatma, ben senin toprak gözlerine gömüldüm Savcı"