1.8 dušan tadić.

3.2K 67 82
                                    

~ellerimde çiçekler

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

~ellerimde çiçekler...~

"Ya sen bir dışarı çık diyorum?"

Telefonu hoparlöre alıp masaya bırakmıştım. Ellerim unluydu. Kurabiye yapıyordum ve o da benden dışarı çıkmamı istiyordu. Küçük bir kavganın sonucunda ona trip atıyordum.

"Çıkamam şu an."

"Neden?"

"Kurabiye yapıyorum."

"Tamam, bari cama çık?" Israrlarına itiraz edememiştim. En sonunda pes edip ona bir cevap vermeden pencereden dışarı bakmıştım. Elinde kocaman bir demet çiçekle bana bakıyordu.

"Fikrin değişti mi şimdi?" Bir şey demek için ağzımı açacaktım ki ben konuşmadan yine o konuşmuştu.

"Geliyorum yanına?"

"Gel." Benim onayımı alır almaz hemen yerinden ayrılmış ve kapıya doğru gitmişti. O katları ne kadar hızlı çıktı bilmiyorum ama on, on beş saniyede kapı çalmıştı, abartmıyorum.

Hemen gidip kapıyı açmadan önce toplu olan saçımı açıp elimle şekillendirmiştim. O da ben kapıyı açar açmaz içeri girmiş, sonra da elindeki çiçekleri bana uzatmıştı.

"Teşekkür ederim."

"Senin kadar güzel değiller ama, onlarında kendilerine has güzellikleri var." Yüzümdeki gülümsemeyi saklayamamıştım.

"Yalnız ben kurabiye yapıyordum, yani sen sıkılırsan eğer-" Lafımı bölüp dudaklarını benimkilere bastırmıştı. Ayrıldığında ise bir şey demeden mutfağa yönelmişti. Arkasından mutfağa girdiğimde çoktan ellerini yıkayıp hamurla bakışmaya başladığını görmüştüm. Ağzımdan küçük bir kıkırtı kaçtığında bana dönmüştü. Bir şey demeden elimdeki çiçekleri bir köşeye bırakıp yanına gitmiştim.

"Yardım edeceğine emin misin gerçekten?"

"Tabii ki." Başka bir şey demeden çekmeceden kurabiye kalıplarını çıkarmıştım.

"Bak önce hamuru merdaneyle açacaksın, sonra da bu kalıpları bastırınca şekilli kurabiyeler olacak. Hepsini yaptıktan sonra da fırına atar, pişince de üstlerini süsleriz. Tamam mı?" Beni pür dikkat dinledikten sonra başını onaylarcasına sallamıştı.

"Tamamdır." Onun hamuru açmasını izlemek gerçekten komikti. Sürekli yırtıyordu çünkü hamuru.

"İstersen ben açayım, sen kalıpları bastırırsın."

"Hiç sormayacaksın sandım." Hamur açmaktan kurtulduğu için mutlu mutlu benimle yer değiştirmişti.

Ben hamuru dikkatle açarken o da yine pür dikkat beni izliyordu.

"Ne o? Püf noktalarını da vereyim mi?"

"Nasıl bu kadar güzel olduğunun mu?"

Duraksadığımda o bu hâlime gülmüştü. Önüme gelen saçlarımı geriye atmaya çalışırken bana yardım edip saçlarımı kulağımın arkasına atmıştı.

"Tokam vardı aslında. Toplayabilir misin?" Ona tokamı verdiğimde beni kafasıyla onaylayıp arkama geçmişti. Saçlarımı yavaşça elleriyle bir araya getirmiş, sonra da toka ile bağlamıştı.

"Teşekkür ederim."

•••

Fırından gelen sesle ayaklanmıştım. Mutfağa girdiğimde ise kurabiyelerin piştiğini görmüştüm. Elime mutfak eldiveni geçirip kurabiyeleri fırından çıkartmıştım. Dušan da yanıma geldiğinde yüzümdeki gülümsemeyle ona dönmüştüm.

"Çok güzel olmuşlar." Ellerimi çırparak heyecanlı heyecanlı konuştuğumda bu hâlime gülmüştü.

"Gerçekten çok güzel kokmuş." Bana yaklaşıp kurabiyelerin birini aldığında hemen hafifçe eline vurdum.

"Daha süslemedik ki?"

"Ya ne olur bir tanesini yesem?" Çocuk gibi mızmızlandığında kaşlarımı çattım.

"Ya olmaz dedim. Sayısı bozuluyor." Bana garip garip bakmıştı.

"Ne var ya, bunlar küçük ama önemli detaylar?"

"Neyle süsleyeceğiz?" Sorusu ile arkamı dönüp masanın üzerindeki kremaları ve diğer süsleme malzemelerini almıştım.

"Bunlarla."

"Sarı ve lacivert var mı?" Sorusuyla gülüp hemen ona elimdeki sarı ve lacivert renkteki kremaları göstermiştim.

"Olmaz olur mu hiç?" O da bana eşlik ederek gülmüş ve elimdeki kremaları almıştı.

"Tamam, o zaman süsleyelim bakalım."

Kurabiyeleri süslerken daha çok birbirimizi süslemiştik, çünkü Dušan sürekli yüzüme krema sıkıp duruyordu. Yüzümdeki kremayı parmağımla alıp onun suratına sürdüğümde ise önce duraklamıştı, sonra da benimle beraber kahkahalara boğulmuştu...

***

TADİĆ ON FİREEEE

bu adamın çekiciliği der susarım...

beşiktaş maçında yanacak ortalık...

bekleyemiyorum artık gerçekten, kazanmayı çok istiyorum, istiyoruz ama hayırlısı bakalım...

okurken keyif aldıysanız oy verip yorum yapmayı unutmayınnn

@okumayameraklibirisi

ve sizi, ligin ASİST KRALI ile baş başa bırakıyorum

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

ve sizi, ligin ASİST KRALI ile baş başa bırakıyorum...

imagine with footballersHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin