Bab 2

109 9 0
                                    

"NURUL AULIYA AISHAH!" Jerit  Arisha.

Suaranya kedengaran sangat teruja itu terus membangunkan Auliya daripada tidurnya yang nyenyak.

"ha..apa?apa? Siapa mati? Siapa accident? Siapa kahwin?" Soal Auliya. yang masih berada dalam keadaan mamai.

haih.. Dah masuk tingkatan 3 pun masih kaki tido dalam kelas.

"Auliya you tido dalam kelas lagi??" Tanya Arisha,Auliya hanya mengangguk malas. Perlahan-lahan dia menggosok matanya.

"You selalu tido dalam kelas but how did you always score on every subjects?" Soal Arisha.

"Eh mana kau tahu ni Arisha? Kau baru je kan pindah sekolah ni." Soalnya dalam nada agak terkejut.

"Alah i kan ramai cable so ramai la cerita dekat i yang you ni top student! Hehe sukanya dapat kawan dengan top student" balas Arisha.

Benar, Auliya merupakan seorang pelajar contoh. Gadis itu sering mendapat tempat pertama dalam pembelajaran. Walaupun kaki tidur.

"By the way-kan Auliya,i actually ade twins tau!" Bicara Arisha dengan nada teruja.

mata Auliya terus menjadi segar dan dibuka luas. Terkejut dengan berita tersebut. Dia melihat wajah Arisha dengan riak wajah yang terkejut.

"Twins? Kau Ade twins ke? Asal tak cakap?" Arisha menganggukkan kepala nya

"Yes and i'm a fraternal twins!" Tambah Arisha dengan nada yang teruja.

Auliya  menatap wajah cantik berseri Arisha dengan riak muka yang masih tidak faham.

"Maksud?" Soalku sepatah.

"Fraternal or dizygotic. You can screach it on Google later but pendek cerita i ade twin tapi twin i bukan girl tapi boy!" Jelas Arisha.

"Ha? Wow thats cool!" Balas auliya. kagum dengan Arisha yang mempunyai saudara kembar lelaki.

"My twin will join us today" tambah Arisha.

"Eh why today? Asal dia tak join hari yang sama kau join sekolah ni?" Soalnya.

"Entah, forgot! Oh he's coming!" Teruja nada Arisha.

Dia menuding jari telunjuknya ke arah belakang Auliya. Auliya berpusing lalu melihat susuk lelaki.

Tubuhnya.. seakan pernah lihat. Turut begitu dengan wajah dan rambutnya.

..itu mat Saleh yang aku langgar dekat kenduri kahwin semalam!

My Golden Sunshine [OG]Where stories live. Discover now