Ashar berjalan keluar dari ruang bawah tanah yang gelap gelita itu. Baju kemeja putih yang dipakainya telah berlumuran darah milik En.Farees.
"Will! Ohh will! Tolong jap!" Panggil Ashar.
Tiada sahutan.
"WILL!!" Panggilnya lagi.
Masih tiada sahutan.
"WOI ANAK HARAM!" Jerit Ashar.
"Siapa anak haram? Siapa?" Jerit jejaka yang berambut perang yang secara tiba-tiba muncul di sebelah Ashar.
"Babi terkejut aku sial!" Maki Ashar. Jejaka itu hanya tersengih.
"Eii asal kemeja kau ni busuk bau bangkai ni?! Bangsat mana kau bunuh kali ni shar?" Soal jejaka itu.
"Bakal bapak mentua aku" balas Ashar mendatar lalu menanggalkan baju kemeja putihnya yang sudah berlumuran darah.
Dengan pantas kepala Ashar di sekeh oleh jejaka yang satu itu. "Bodoh! Gatai! Mung baru lima belas tahun!" Marah jejaka itu.
"Apa bodoh? Aku bunuh bapak crush aje! Bukanya aku kahwin dengan anaknya lagi!" Marah Ashar.
"Eh?kau dah ade crush? playground boleh jatuh cinta ke?" Soal jejaka itu.
"Bukan bodoh! Playboy!" Maki Ashar.
"Ah tak penting! Now pahal kau bunuh bapak cik crush kau tu?tak ke meraung deepress cik crush kau tu karang?"marah jejaka itu lagi.
"Hm...aku tak tahu lah,alah kau ni doa-doa je lah dia tak deepress!" Kata Ashar selamba.
"Bodoh kau bunuh bapak dia Kut!" Marah jejaka itu lagi.
"Dah bapak dia dera dia sekeluarga!" Balas Ashar mendatar.
"Eh ye ke?Ohhh baik baik. Dah sekarang kau nak aku buat apa?" Soal jejaka itu.
"Aku nak kau bakar mayat orang tua tu" arah Ashar.
"Baik boss!" Balas jejaka itu.
"Bakar kasi hangus." Tambah Ashar.
"Bereh bohh! Ni William Lerr! Weng Weng!" Dengan pantas William turun ke ruang bawah tanah.
"WOI! KEJAM SIAL KAU! HABIS BERKECAI BADAN ORANG TUA NI!" Jerit jejaka yang bernama William itu. Ashar hanya mengukirkan senyuman yang sinis lalu berlalu pergi untuk mandi. Hmm masham dah.
Keesokannya...
"Weyh Ashar. Bila aku dan adik beradik aku boleh balik ni?" Soalku kepada Ashar yang berdiri di sebelahku.
"Kamu tak yah balik lah Liya.." tegur suatu suara garau dari belakang ku dan Ashar. Kami berpaling dan melihat kedua ibu bapa Ashar yang kelihatan awet muda itu. "Ini lah Auliya yang disebut oleh si kembar aunty tu? Cantiknya.." puji Mrs.Charlotte,mummy kepada si kembar itu.
Aku hanya mengangguk perlahan. Mrs.Charlotte itu sudah berumur tetapi kelihatan masih sihat walafiat dan muda. "Assalamualaikum puan.." aku menyalam tangan Mrs.charlotte lalu menunduk hormat kepada mr.Adler daddy kepada si kembar itu.
"Auliya,kamu dan adik beradik kamu tinggal saje lah dekat sini" kata-kata mr.Adler itu membuatkan aku terkejut.
"Eh mana boleh encik! Saya-"
"Alah duduk je sini..teman Arisha." Sampuk Mrs.Charlotte dengan senyuman riangnya.
"Tapi.."
"Jom ah weyh! Duduk je sini! Alah bukan nya kau berdua je dengan aku! Adik abang kau pun kau tak perlu risau dah. Kat sini ramai bodyguard yang boleh jaga kau,Amir dengan abang Adam! Ha alang-alang aku pun boleh lah main dengan abang Adam!" Pujuk Ashar dengan nada yang berbaurkan teruja serta bersemangat.
YOU ARE READING
My Golden Sunshine [OG]
ActionAshar Ian Xander,sebaris nama yang digeruni di alam dunia kegelapan tetapi dikagumi di alam dunia pekerjaan. Nurul Auliya Aishah nama diberi. Ashar Ian Xander dan Nurul Auliya Aishah di ibaratkan kucing dan anjing. Tidak pernah sependapat sejak kali...