12 tahun yang lalu..
"Ashar it's bed time now..tidur cepat" arah T.F.J sambil mengorak langkah masuk ke dalam bilik tidur tuan muda ciliknya.Brian membuntuti langkah T.F.J. kelihatan Ashar masih lagi berjaga. Kelihatan juga dia sedang kusyuk melakukan sesuatu di atas meja belajarnya.
Pada masa ini,umurnya dengan Brian adalah 19 tahun manakala Ashar dan Arisha 10 tahun.
Brian dan T.F.J memandang ke arah satu sama lain. Mereka tahu ada sesuatu yang tidak kena dengan budak kecil itu.
"Ashar..kenapa tak tidur lagi ni?" Soal T.F.J lembut sambil menghampiri Ashar manakala Brian menutup pintu bilik tersebut.
"Whats wrong,tuan muda?" Soal Brian berbudi bahasa. Ashar memusingkan badannya untuk menghadap dengan wajah sayu.
"Hey..whats wrong with your eyes? Did you cried? Bengkak dah mata Ashar ni" tutur T.F.J dengan nada yang perlahan dan berbaurkan kerisauan.
T.F.J melabuhkan punggungnya untuk duduk di atas katil manakala Brian berdiri bersebelahan dengan T.F.J. Ashar turun daripada kerusinya lalu memeluk tubuh T.F.J dengan erat. Kedengaran tangisan halus daripada budak kecil itu. Kedengaran juga bunyi suara Ashar menangis tersedu-sedan.
T.F.J mengangkat tubuh Ashar lalu meletakkannya di ribanya. "Hiks..Hiks.." kedengaran lagi sayup-sayup tangisan Ashar.
"Mummy j..Ashar tak nak duduk dengan daddy lagi dah..." panggilan ‘mummy j’ itu khas digunakan oleh Ashar seorang apabila dia berdua ataupun bertiga dengan Brian dan T.F.J.
"Kenapa cakap macam ni ashar?" Soal Brian sambil melutut di hadapan Ashar. Kepala Ashar diusap dengan penuh kasih sayang.
"Daddy Brian...daddy shar asyik desak Ashar je..Ashar penat lah.." adunya. Mukanya disembamkan di bahu T.F.J.
"Mummy dengan daddy asyik lebihkan Arisha je..habis Ashar ni? Bukan anak diorang ke?!" Sambungnya lagi dengan nada lebih keras. Jelas bertapa sedih dan tidak berpuas hati apabila di layan Seperti itu oleh ibu bapanya sendiri. T.F.J tidak berhenti-henti mengusap rambut perang Ashar. Faham sangat dengan perasaan si sulung ni.
"Daddy asyik cakap Ashar ni pewaris dia lah,kena kuat lah,kena pandai lah,kena itu la ini lah.. macam-macam lagi lah! penat! Ashar nak jugak pergi main dengan kawan-kawan. Nak jugak kasih sayang mummy dengan daddy." Sambungnya lagi.
"Ashar dah cuba dah....dah cuba sebaik mungkin tapi daddy dengan mummy masih lagi tak endahkan Ashar..jadi kenapa Ashar kena cuba lagi? Ashar penat! Setiap hari! Setiap siang dan malam Ashar merayu demi perhatian dan kasih sayang mummy dan daddy selama ni..." kata-katanya berakhir dengan esakan. T.F.J memandang ke arah wajah polos Ashar itu dengan wajah yang sayu.
"Ashar..mummy j dengan daddy Brian kan ada jaga dan sayang Ashar" pujuk T.F.J. pipi putih Ashar diusap penuh lembut.
"Mummy J dengan daddy Brian kan sayang Ashar.." sambung Brian pula. Berusaha untuk memujuk budak sekecil itu.
"Hiks..Hiks..betul ni?" Soal Ashar penuh harapan. T.F.J dan Brian mengukir senyuman yang ikhlas lalu mengangguk. Ashar tersenyum nipis.
"Promise to always love me?" Soal Ashar.
"promise" Balas T.F.J dan Brian serentak. Pipi Ashar dikucup oleh mereka serentak dan membuatkan Ashar tertawa suka.
Brian melabuhkan punggungnya untuk duduk disamping T.F.J lalu dia memeluk tubuh T.F.J bersama Ashar.
Ashar tersenyum lebar akan perbuatan Brian. Jejaka yang sudah dia anggap sebagai bapa mahupun jarak umur mereka hanyalah 9 tahun. Sepatutnya di anggap sebagai abang tetapi lain pula yang jadi.
YOU ARE READING
My Golden Sunshine [OG]
ActionAshar Ian Xander,sebaris nama yang digeruni di alam dunia kegelapan tetapi dikagumi di alam dunia pekerjaan. Nurul Auliya Aishah nama diberi. Ashar Ian Xander dan Nurul Auliya Aishah di ibaratkan kucing dan anjing. Tidak pernah sependapat sejak kali...