Auliya terkejut lalu mula panik akibat rasa sebersalah semalam kerana tidak sengaja menumpahkan air teh kat baju lelaki itu.
Ya Allah kenapa dia kembar Arisha?!
"Engkau..yang kotorkan baju aku semalam dekat dewan kenduri tu kan?" Soal lelaki itu. Matanya di jengkilkan.
Ha matilah kau Auliya.
Seketika Auliya terdiam. Berkerut dahinya. Dia tidak alah dengar bukan? Lelaki Amerika itu berkomunikasi dalam bahasa melayu?
Bukan semalam lelaki itu seakan tidak faham dengan bahasa melayu? Siap fasih lagi ni!
"Eh you both know each other?" Celah Arisha.
"No,but i met her yasterday. Lahanat ni yang kotorkan baju aku." Balas kembar lelaki Arisha.
"Lahanat kau panggil aku? Eh aku dah mintak maaf kan!" Bidas Auliya tidak berpuas hati.
"So what? Betul la kau tu lahanat,Kau dah kotorkan baju aku pastu menggedik mintak maaf. Daripada kau mintak maaf baik kau ganti baju aku je terus!"Tengking lelaki Amerika sekali lagi
"eh no no! Ashar,she's not from a rich family Like us!" Marah Arisha,cuba untuk menghentikan pergaduhan mulut di antara kawan dan abangnya.
"Oh i see it now.." lelaki itu mengukir senyuman sinis sebelum tertawa dengan sinis.
"Awh now thats made sense.." senyuman sinisnya semakin melebar.
Dia berpaling ke arah bertentangan dan berjalan pergi. Melihat keegoannya membuatkan Auliya naik darah tetapi masih lagi cuba untuk bersabar akan sikap lelaki yang sombong itu
Kantin sekolah..
"You..sorry for my twin's cara cakap..tapi dia biasanya tak macam tu dengan girls..." Pujuk Arisha. Dia cuba untuk meredakan amarah Auliya.
"Dah lah,salah aku jugak." Balas Auliya mendatar sebelum melepaskan keluhan yang panjang.
"Tapi kan,ni first time dia cakap dengan perempuan macam tu. Actually first time dia kenal perempuan,biasanya.." Arisha secara tiba-tiba membiar ayatnya tergantung.
"Biasanya?" Auliya. menggulang.
Kini sifat ingin tahunya mula membuak-buak.
"Biasanya Ashar akan layan girls lain dengan gentle because..well he's a player. He always play with girl's heart" terang Arisha.
Auliya hanya mengangguk perlahan selepas mendengar kata-kata dari Arisha.
"Sorry lah kalau nampak macam kurang ajar but that musibat memang sial!" Tanpa dia sedar,dia telah memaki Jejaka bernama Ashar itu dengan kuat sehingga menarik ramai perhatian.
"Musibat tu ingat dia tu handsome,kaya,tinggi dan those other shit dia boleh hina aku?! Oh jangan harap!" Auliya mendengus tanda tidak puas hati.
"Wow, amanzing! amanzing! Come on, maki lah lagi. Tapi depan-depan pulak eh princess?" Maka,muncullah bala yang baru disebutkan tadi...
"come on,Don't be Shy baby. I nak dengar you maki i depan-depan." Cabarnya dengan nada yang sinis.
Tanpa berfikir panjang dan amarah yang membuak-buak. Auliya mengetepikan perasaan malunya untuk berhadapan dengan Ashar.
"kenapa? Like what-"
"well,aku jujur. Kau memang handsome,tinggi,kaya, Charming and all tapi sayang, kau diibaratkan jasad berjiwakan jin." Laju sahaja mulut Auliya memotong.
Terdiam Ashar mendengar makian Auliya.
"You..."
"Ha? Apa? Apa? Kau ingat kau besar aku takut? Eh setakat manusia cam kau ni,aku boleh hadam lah!" Potong Auliya.
"Kau ingat kau ada segalanya aku akan goyang? You're wrong. Sekelip mata je Allah boleh tarik balik nikmat yang kau ada!"
Auliya masih lagi beriak biasa. Bertapa puasnya dia dapat dihemburkan segala rasa sakit hati pada muka Ashar sekarang ni.
Rumah kediaman Xanders"Arisha! Where the hell did you met that girl!?" Teriak Ashar tidak puas hati.
"hey! She actually very sweet girl! Plus,it's not my fault that you got that type of treatment from her." Balas Arisha.
Ashar merenung tajam ke arah adik kembarnya. Entah apa yang difikirkannya,secara tiba-tiba dia tertawa.
"What her name?" Soalnya dengan nada yang tegas.
"Nurul Auliya Aishah." Balas Arisha.
"What kind of name is that? Sound lame." Kata mat Saleh celup itu.
"She's Malaysians. What do you expect?" Sindir Arisha.
"Well,this is Ashar Ian Xander. No One could ever get away from me.I'll make sure that she'll living in hell!" Ashar mula berazam.
Arisha hanya menggelengkan kepalanya,sudah masak dengan perangai saudara kembar lelakinya itu.
YOU ARE READING
My Golden Sunshine [OG]
ActionAshar Ian Xander,sebaris nama yang digeruni di alam dunia kegelapan tetapi dikagumi di alam dunia pekerjaan. Nurul Auliya Aishah nama diberi. Ashar Ian Xander dan Nurul Auliya Aishah di ibaratkan kucing dan anjing. Tidak pernah sependapat sejak kali...