Aku ku membuka mataku dengan perlahan. "Ya allah aku kat mana ni? Sakitnya badan..peningnye kepala.." nada suaraku sangatlah perlahan,cukup hanya aku dapat mendengarnya. Pejam celik pejam celik baru aku sedar..tangan dan kaki aku diikat!
Aku cuba bangunkan diri untuk duduk tapi badan terasa sangat sakit. Tiba-tiba pintu di hadapan bilik yang gelap gelita dan sempit itu dibuka dengan kasar. Suis lampu ditekan. Mataku membutang dengan sangat luas.
Aku dikelilingi dengan bermacam-macam senjata yang boleh mendapatkan aku gelaran "arwah". Senjata merbahaya seperti parang,pisau Rambo,pistol,besi dan bermacam lagi...
Mulut ingin menjerit meminta tolong tetapi aku terus membatalkan niatku itu. Sebab kalau ikut logik lah kan..kenapa diorang tak tutup mulut aku dengan selotep atau apa-apa kan? Tapi tak. Jadi maknanya..diorang culik aku di kawasan terpencil macam hutan! Allahuakhbar!
Seorang jejaka yang botak selicin lantai mozek mengalahkan ipin dan Hagemaru mula melangkah ke arahku lalu menarik tudung sarungku dengan kasar. Ouch! Kalau diikutkan hati nak saja menjerit menggelupur tapi nasib baik sedar diri tu lembik.
Panggg
Tamparan tepat mendarat di pipi kiriku. Kifarah kutuk dia botak dalam hati. Sobat.
Rambutku ditarik kasar oleh tangan gergasinya. "Kau tau kenapa kau kat sini?" Soalnya dengan senyuman sinis yang hodoh"Bapak saya berhutang dengan abang?" Soalku mendatar. Entah kita tembak saja..
"Bodoh!" Satu lagi tamparan tepat di pipi kananku. "Kau adalah umpan kami." Tambahnya dengan senyuman senget yang sangatlah hodoh..
Badanku ditolak kasar ke dinding. Sakit. Kemudian kakiku di pijak oleh jejaka sado yang ke dua. Okay yang ini ade rambut.
"Ah- aduh.. Astagfirullahaladzim..sakit.." raungku. Sakit yang perit. Aku pasti aku tak akan dapat berjalan buat sementara waktu lepas ni. Ya Allah sesiapa selamatkan lah aku.. tiba-tiba suatu wajah yang sangat ku kenali muncul di ingatanku
"Ash..Ashar! Tolong..Ashar..selamatkan aku.." kataku dalam tangisanku. Terdapat tiga jejaka di sekilingku. Jejaka yang tidak mempunyai rambut itu memberikannya satu sepakan yang padu tepat di perutku. "Sakit.." rayuku..ya Allah kenapa hidup aku macam ni ya Allah? Kat rumah dah selalu kena lempang dengan ayah.. sekarang..
Sementara itu..
Ashar,Arisha dan Asmyar sedang menyiapkan diri di dalam kereta ferrari yang dipandu oleh pemandu ke arah suatu lokasi tidak dikenali. Terdapat tiga buah kereta di belakang mereka yang mengekori.
"Siapa Auliya ni?sejak bila kau Beria nak selamatkan seseorang selain dari anak buah kita? Si Auliya ni siapa pada kau?" Soal Asmyar bertubi-tubi.
"Auliya..she's One of our friends. The most important one." Jawab Arisha dengan nada yang kerisauan jika kalau aku di apa-apa kan.
Ashar hanya mendiamkan diri,kepalanya serabut dan hatinya berdegup dengan kencang. Mindanya sudah membayangkan pelbagai perkara buruk yang akan berlaku.
Dia sudah mula merasa tidak senang duduk. "Bodoh laju lah lagi! Mati kawan aku tu lah sial!" Maki Ashar kepada Brian.
"Ashar! Bawak bersabar!" Marah Amsyar.
"Kepala babi kau! Tak pasal-pasal mati anak dara orang tu lah sial!" Tengking Ashar.
"Sejak bila kau fikir pasal anak dara orang? Eh kau sendiri sedar kan keluarga kita ni mafiakan?! Yang kau gatal nak rapat dengan anak orang kenapa!? Memang mana-mana orang luar yang dekat mati ditangan musuh kita!Selama ni dekat US kau biar saja skandel kau mati! Bukan tu je,kau ingkar arahan daddy untuk tidak bergaul!" Tengking Asmyar.
YOU ARE READING
My Golden Sunshine [OG]
ActionAshar Ian Xander,sebaris nama yang digeruni di alam dunia kegelapan tetapi dikagumi di alam dunia pekerjaan. Nurul Auliya Aishah nama diberi. Ashar Ian Xander dan Nurul Auliya Aishah di ibaratkan kucing dan anjing. Tidak pernah sependapat sejak kali...