bab 6

62 7 2
                                    

Panggg

Aku berlari ke ruang tamu. Kelihatan Amir sudah ditampar oleh Encik Farees.

Buk!buk!buk!

Bertubi-tubi Amir menerima tumbukkan dari Encik Farees. Amir yang menjadi mangsa akibat cuba untuk mempertahankan abangnya.

"AYAH!AYAH BUAT APA NI!?" Teriaknya dengan nada yang ketakutan.

Auliya cuba memberanikan dirinya. Dia mencapai satu bantal lalu dibaling ke arah encik Farees.

"JANGAN SENTUH ADIK AKU LAH!" Teriak Auliya. Dia takut. Sangat takut. Tetapi dia perlu lakukan semua ini untuk mempertahankan adik beradiknya.

Encik Farees berpaling ke arah Auliya dengan wajah yang sukar ditafsirkan.

dia mula mengorak langkah untuk menghampiri Auliya. dia sedang baran.

Dup..dup.. jantungnya berdebar dengan sangat laju,lutut dan kaki aku mula lemah,dia kaku!

tidak mampu untuk bertindak..semakin dekat Encik Farees menghampiri dirinya dengan riak wajahnya yang sangat di geruni.

Semakin dekat Encik Farees mendekatiku semakin kuat bau alkohol yang datang darinya menusuk hidung Auliya ini.

Dengan pantas,ayah menamparku dengan sangat kuat hingga aku jatuh ke lantai.

"Ahh!" Auliya terjerit kecil. Pipinya sudah lebam akibat di tampar.

Encik Farees sangatlah kejam. Dia mula menarik rambut panjang Auliya  dengan kasar.

"Kau..Memang anak tak guna!" Tengking dia. Bau air arak yang datang dari mulut dia sumpah membuat aku naik mual.

"Sial punya anak! Sepatutnya kau mati!" Makinya lagi lalu dia mencampakkan badan lemah Auliya ke dinding.

"KAKAK!" Teriak Amir dengan mata yang sudah berkaca.

"LIYAA" giliran Adam pula yang menjerit dengan pelatnya itu.

Dia meluru berlari untuk memeluk tubuh Auliya yang baru sahaja dicampak ke arah dinding.

"KAU BUKAN ANAK AKU! KAU TU ANAK TIRI JE! SEDAR DIRI SIKIT!" Sambungnya sambil menuding jarinya ke arah aku.

"Ayah sudah-sudah lah tu! Kakak tu bukan nya sihat sangat! Kakak tu demam dengan sengugut! Tapi Ayah paksa jugak kakak datang sekolah dengan keadaan demam dan sengugut! Sudah lah ayah!kami selalu cuba sehabis baik nak bantu ayah!" Teriak Amir dengan nada yang marah sambil air matanya mengalir ke pipi.

"Aku tak nak dengar alasan.Nurul Auliya Aishah binti Abdullah. Aku nak kau kekal kan straight A kau then habis SPM aku nak kau terus cari suami kaya-kaya! Kau goda jelah jantan kaya mana-mana. Aku nak kau ngandungkan anak Dorang then bagi duit-duit Dorang dekat aku. FAHAM!?"

Tegas suara Encik Farees memberi arahan sambil mengangkat sebotol kaca air alkohol yang sudah kosong. Auliya mengangguk faham beberapa kali dengan mata mata yang sayu.

Selama ini Auliya kelihatan seperti tiada masalah. Maklum lah dekat sekolah kaki tidur,gelak ketawa,sempoi-sempoi dan lain-lain tapi hakikatnya keluarganya ni kacau bilau dan hampir berpecah-belah.

Ayah tirinya itu merupakan kaki minum,kaki pukul dan kaki perempuan.

Setiap malam dia akan balik dalam keadaan mabuk atau dengan perempuan yang seksi.

Hm..bawak perempuan seksi balik rumah dah satu hal. Perempuan tu muka macam rak kasut pun dah jadi satu hal. Buat dalam biliknya pun jadi hal.

Haih..tak ke aku ni selalu tidur dalam kelas?

My Golden Sunshine [OG]Where stories live. Discover now