bab 23

39 3 0
                                    

"Brian,lupa nak inform. Mulai hari ni,aku tugaskan kau untuk bekerja kembali dengan T.F.J bucuk bucuk kau tu"
-Tuan muda.

Brian membaca masej yang baru dihantar oleh majikannya,Ashar.Dah tiga hari baru nak inform? And ape kejadah bucuk bucuk ni? Dahi Brian agak berkerut membaca bahagian yang itu tetapi dia hanya mengendahkannya.

"Baik tuan muda."
-Brian

"How's my wife?"
-Tuan muda

"Masih dibawah jagaan William dan Kyle seperti biasa. Keadaan puan muda pun baik-baik sahaja."
-Brian

"Good. Any bad news?"
-Tuan muda

"Yes. A guy named Raja Jaafar Iskandar bin Dato' Raja Zulkarnain has been targeting your wife."
-Brian
"Three days ago,One of his men followed your wife at the airport. Saying dirty about your wife. Luckily J are there."
-Brian

"What happend next?"
-Tuan muda

"She beat the shit out of him."
-Brian

"Then?"
-Tuan muda

"After we got the information we wanted,i killed him."
-Brian

"Ok,good. Make sure to protect my wife.No matter what."
-Tuan muda.

"Baik,tuan muda"
-Brian.

Dengan itu,perbualan ringkas antara Brian dan ashar di whatsapp ditamatkan bergitu sahaja. Brian melirikan matanya ke arah T.F.J yang sedang bermain-main dengan ipad jejaka itu. Hampeh. iPad aku jugak kau nak? Bisik Brian di dalam hati.
"Kau buat apa J?" Soal Brian.
"Main game." Balas T.F.J selamba.
"Kau dawnloud game pakai iPad aku?" Berkerut dahi Brian. Haih..kang ada aku hempuk pakai kuali bini majikan kita ni karang..

"Eh Tak lah,aku dawnloud game pakai telur kau tu ha" balas T.F.J selamba.
"Hm,game apa kau main tu?" Soal Brian. Sudah lali dengan percakapan lepas rakannya ini.
Jejaka ini memang akan bercakap banyak apabila dia bersama dengan rakan karibnya. T.F.J dan dirinya telah bekerja sama sejak diusia muda mereka lagi.
  Sama-sama jaga,latih dan besarkan tuan muda mereka, sama-sama membunuh, sama-sama menyeksa tawanan. Kini,selepas tujuh tahun mereka bertemu kembali.
 
   Alangkah bahagianya seorang Brian Louis apabila bertemu kembali bersua muka dengan sahabat lamanya itu.
    Walaupun perasaan malu terhadap wanita itu masih lagi tidak hilang sepenuhnya apabila dia meluangkan masa bersama Sahabatnya itu, sekurang-kurangnya dia selesa dengan wanita yang dipanggil T.F.J tu.
 
"It's been 14 years already. I am right,my nasi beriani boo boo bear?" Ujar T.F.J yang tekun bermain dress up game yang dimuat turun menggunakan iPad Brian itu.
   Pipi Brian sedikit memerah mendengar panggilan merapu dari rakannya itu.
Walaupun sudah terbiasa,masih lagi malu mendengar nama-nama panggilan seperti itu daripada wanita yang berada di sampingnya ini.
"Correct. 14 years." Balas Brian. Cuba untuk berlagak biasa.
"14 years ago,when you saved me from death.Do you remember it?" Soal T.F.J tiba-tiba.
  "Oh..that time." Brian mengangguk perlahan. Dia mengingat peristiwa yang satu itu. Tidak mungkin dia akan lupakan peristiwa itu.

"Wey jap,itu bantal busuk kesayangan versi wangi encik bos kita kan?" Soal T.F.J sambil memuncungkan bibirnya ke arah aku yang sedang berjalan-jalan bersama abang Adam dan Amir di mall itu.
Tidak lupa juga dengan dua bodyguard sengal,lembab dan kebudak-budakan itu. Brian mengecilkan matanya. Dia melihat Kyle dan William berpaling muka sambil memeluk badan mereka sendiri.
  Perangai mereka tidak ubah dengan kanak-kanak usia enam tahun apabila bergaduh.
"Pahal budak dua ekor tu?" Soal T.F.J dia kenal dengan budak berdua itu. Cuma,Kyle sajalah yang tidak mengenalinya.
"Biasalah, budak-budak otak terencat." Balas Brian mendatar.

My Golden Sunshine [OG]Where stories live. Discover now