Ashar membuka pintu bilik Arisha dengan kasar.
"Bro! can't you at least knock the door first?" Tengking Arisha. Marah benar Arisha dibuatnya.
Mana ke tidaknya? Kotnya pintu pinky pinky-nya dengan pakej langsir Putih itu roboh tak ke Naya Nak membetulkan? Nak menjawab dengan daddy-nya lagi.
Ashar melangkah masuk lalu memasang lagu dari phonenya sekuat yang mungkin. Dia menghempaskan dirinya ke atas katil Queen milik Arisha lalu..
"and i'm falling in love with the One who could break my heart! Oh no! I was doing better alone,but when you Said,"hello". I knew it was the end of it all" nyanyi Ashar secara tiba-tiba. Wow,macam ni kau dekat rumah iye?
"What the fuck? The fuck is wrong with you?" Soal Arisha dengan nada yang kasar.
Gadis kacukan Amerika dan itali itu kebiasaannya berkelakuan ayu,manis,sopan dan permurah itu bertukar 180° dengan abang kembarannya itu.
"Nothinggg" balas Ashar.
.....
Krik..krik..krik..
"Kenapa you cute sangat?even bila muka ketat! Mata budak-budak semua melekat~ sapa suruh you cute sangat? She's so cute she so fly~ tengok muka you i lai lai" nyanyi Ashar lagi tetapi dengan lagu yang berbeza.
"Kau tengah angau ke Lembu?" Soal Arisha dengan nada yang kasar dengan riak wajah yang jelas terkejut.
'Gila ke abang aku ni? Baru chapter sembilan,dah angau pasal heroin ke? Siot lah!! '
Ashar terdiam bila diterima soalan seperti itu dari adik kembarannya. Angau? Aku? Eh aku ni buaya darat yang tersohor lagi masyhur kau tahu? Tiba-tiba..
"I Lost my mind when it comes to you~ i take time with the ones i choose~ and i Don't Wanna smiles if it ain't from you~ YEAH!" Nyanyi Ashar lagi.
"Brother,kau angau pasal sapa ni gila?" Soalnya kasar.
Wah..makin lama Arisha berlawak dengan Auliya ,semakin pekat melayu dia..sampai boleh guna aku kau dengan abang sendiri.
Eh jap. Dia belajar carut dari Auliya juga ke?
"Mana ada aku angau." Nafi Ashar.
Arisha hanya senyum sinis
"So it's true then? Orang tua-tua dulu kata jangan gaduh-gaduh nanti lama-lama suka..so it's does come true then! HAHAHA! I'm am so happy!" Teriak Arisha sambil melompat-lompat. Happy pebeno..
"Ha!? Aku tak suka monyet tu lah mangkuk! Muka dah lah hauk si Auliya tu! Kambing punya betina!" Seronoh Ashar.
Lepas mendengar kata-kata yang keluar dari mulut abang kembarannya itu, senyuman yang lebar dan jahat ditayang oleh Arisha
"i never Said it was her you're in love with" Arisha melepaskan ketawanya dengan kuat.
"But,sorry brother she is not for you! Uweek!" Arisha menjelirkan lidahnya ke arah abangnya sebelum melarikan diri kerana takut dikerjanya..
"Hm..itu aku pun tahu" tambah Ashar dengan nada yang perlahan,cukup hanya dia sahaja yang dengar.
Sementara itu..
"HASHCHOMM! Alhamdulillah.."
"Eh,kuatnya kakak bersin" tegur Amir.
"Ye ek?" Soalnya untuk kepastian.
Amir menganggukkan kepalanya.
"Ni mesti ada yang ngumpat kakak kan? Sebut nama Kakak ke.." suara Amir berbaur gurauan. Auliya hanya mengeluh. Haih budak ni..
YOU ARE READING
My Golden Sunshine [OG]
ActionAshar Ian Xander,sebaris nama yang digeruni di alam dunia kegelapan tetapi dikagumi di alam dunia pekerjaan. Nurul Auliya Aishah nama diberi. Ashar Ian Xander dan Nurul Auliya Aishah di ibaratkan kucing dan anjing. Tidak pernah sependapat sejak kali...