Arisha melangkah masuk ke dalam lift di rumah banglo milik keluarga nya. Dia kemudian menekan nombor tingkat tiga. Lift itu bergerak ke atas.
Sesampai nya di tingkat atas pintu lift itu kemudian terbuka. Arisha melangkah keluar Lalu melangkah ke bilik yang terdapat satu papan kecil yang tergantung di pintu. Perkataan "Asmyar" di baca oleh Arisha pada papan kecil itu.
Pintu di ketuk beberapa kali sebelum kedengaran suara Asmyar menyahut ketukan itu. "Yes? Who is it?" Kata Asmyar sambil membuka pinta biliknya. Kelihatan Arisha elok berdiri di depan pintu abang angkatnya dengan rambut coklatnya yang dibiarkan bebas.
"Hello brother" sapa Arisha dengan senyuman yang manis. "Oh,Hi sis" balasnya "What made you come here? Do you need help with your homework again?" Soalnya dengan senyuman yang manis.
"I have a question to ask you, brother" jawab Arisha."What is it? Go ahead and ask me right away. I'm not busy right now after all." balasnya dengan lembut
"Why did you punch Ashar infornt of Auliya?" Soal Arisha dengan lembut tetapi tegas.
"And most importantly,why you act Like a piece of shit infornt of my only friend,huh?" Soalnya lagi dengan nada yang lebih tegas.
Asmyar kelihatan kurang senang apabila disoal sebegitu oleh Arisha. Wajah Arisha kelihatan tenang seperti selalu tetapi hanya yang rapat atau kenal si gadis Amerika yang cantik ini dengan cukup lama sahaja yang akan tahu betapa marahnya dia sekarang.
"Oh well..it's a long story" balasnya pula,mata coklat milik Asmyar sudah mula melihat ke arah yang lain,cuba untuk mengelak memandang ke arah mata berwarna biru muda seperti laut milik Arisha. Tangan kanan mula mengaru kepalanya yang tidak gatal itu.
Mendengar itu, Arisha melangkah masukke dalam bilik Amsyar tanpa izinnya. Dahi Asmyar berkerut apabila melihat Arisha duduk di meja kerjanya.
"I'm listening,Plus i'm not busy too after all." Katanya,sambil mempamerkan senyuman. Amsyar mendengus lalu menutup pintu biliknya.
Sementara itu...
PAKK
"Aduhh sakit lah sial!!" Maki Ashar sambil mengusap-usap kepalanya yang merasa pedih apabila di ketuk olehku menggunakan botol air yang diperbuat daripada plastik.
Melihat itu,William melepaskan tawanya dengan kuat manakala jejaka tinggi dan berbadan sasa yang bernama Brian itu pula menggigit bibir merahnya untuk menahan diri daripada senyum.
"Kau ni kan, makin di ajar makin bodoh aku tengok!" Suaraku jelas kedengaran bengang. Ashar hanya sengih seperti kerang busuk.
"Ishh kau ni,ajar lah lembut-lembut pulak.." balasnya dengan menderet. Matanya dikelip beberapa kali sebagai tanda untuk dikasihani. Aku menghela nafas panjang yang kedengaran sangat berat."Awak..bukan macam ni cara nak jawab soalan ni" kataku dengan nada yang seperti mengejek. Ashar memaparkan senyuman senget. "Habis tu macam mana ni? Sayang ajar lah baby lagi!!" Balasnya dengan nada suara yang ingin bermanja,dagunya di tongkatkan lengannya.
"Baby kepala hotak kau lah! Kau tak layak digelar baby babi boleh lah!baru kena dengan perangai sial kau tu" balasku,tidak sanggup untuk menyambung lakonan bermanja seperti itu lagi. Ashar mencebik bibirnya. Ha merajuk la tu.
"HAHAHAHAHA" William melepaskan tawanya dengan kuat. "Kelakar lah korang ni! Ye tak Brian?" Semua orang mengalihkan pandangan kami ke arah Brian yang sedari tadi mendiamkan diri.
"Well..for me young Mister Auliya and Young master Ashar look cute together" Balasnya. "NUH UHH!!Tak hingin aku" bantahku sambil menggelengkan kepalaku beberapa kali dengan pantas.
YOU ARE READING
My Golden Sunshine [OG]
ActionAshar Ian Xander,sebaris nama yang digeruni di alam dunia kegelapan tetapi dikagumi di alam dunia pekerjaan. Nurul Auliya Aishah nama diberi. Ashar Ian Xander dan Nurul Auliya Aishah di ibaratkan kucing dan anjing. Tidak pernah sependapat sejak kali...