bab 21

41 4 0
                                    

"Morning sunshine" pipi dan dahiku dikucup lembut oleh Ashar.

"Hm.. morning,shar" balasku lalu pipi kiri Ashar dikucup oleh ku sekilas.

"aww..sweetnya isteri Ashar pagi ni" pujinya dengan lembut

"Kang tak bersweet merajuk lagi" balasku.

"Mana ada merajuk" nafi Ashar dengan
senyuman yang masih lagi terukir di bibir pinknya.

"Dah tu,siapa eh kelmarin protest siapl ambik bantal,selimut Baring dekat jalan tar? Dekat sejam awak mogok dekat situ!" Tuturku. Hm dua hari lepas Ashar merajuk. Kerana apa? Tak dapat kiss katanya. Itu yang sampai sanggup tidur dekat jalan tar sana tu.

"Hehe,ala time tu saya nak kiss je" balasnya lalu mengucup bibirku sekilas.

"Asyik nak kiss je" balasku dengan wajah tidak berpuas hati.

"Rindu..lima tahun Ashar tak dapat jumpa Aishah..ha sekarang dah nikah ni saya lepaskan lah rindu dan geram puas-puas. Kenalah rebut kesempatan,ye tak?" balasnya lalu pipi kanan dan kiri ku diciumnya bertalu-talu. Tak cukup basah dengan air liur basi,dia basahkan lagi dengan ciuman dia. Aduhh...

"Ish!Ashar tak kerja ke?" Soalku.

"Kerja, petang nanti ada meeting" Balasnya

"Pergi lah mandi sana" arah ku dengan bibir yang sudah memuncung tanda protest.

"Eii dia main muncung-muncung pulak..tak takut ke?" Soalnya dengan kening yang dijongketkan beberapa kali.

"Takut apa?" Soalku. Dengan pantas bibirku dicium olehnya. Ha sudah,pahal aku pergi tanya?

"Hehe..tak takut ashar kiss ke? Nanti takut 'terbabas' pulak" Soalnya dengan nada menggoda. Dengan pantas telinga Ashar dipulas dengan kuat.

"Jangan nak mengada! Kita baru kahwin tak sampai sebulan lagi!"

"A-aduh! Sakit sayang sakit!!" Ashar cuba untuk melepaskan diri. Aku mengeluh lalu menolak tubuh Ashar dengan kasar.

"Dah,dah pergi mandi. Siap-siap. Tadi kata ada meeting." Arahku lalu mengucup bibir pinknya sekilas. Inilah kali pertama aku yang mengucup bibirnya terlebih dahulu.
Ashar tersengih. "Baik sayang.." balasnya.

Usai mandi,Ashar melangkah keluar dari bilik air dengan hanya berbalutkan kain mandi di keliling pinggang. Fuhh..nampak mat roti dia tu. Ah takleh takleh. Abaikan Auliya, abaikan. Kuatkan iman kau Auliya..

Selepas beberapa minit kemudian,Ashar turun ke bawah bersamaku menggunakan lift.

Ting!

Pintu lift dibuka dan kami melangkah keluar. "Hari ni, awak ikut saya pergi ofis lah" Tutur Ashar sambil memegang tanganku dengan erat.

"Pahal pulak?" Soalku

"Hari ni,Ashar nak berkepit dengan isteri tercintahh" balasnya lalu mencium dahiku dengan lembut.

"Hmm ye lah" balasku acuh tak acuh. Ala,dalam hati sebenarnya suka. Dah seminggu aku berkurung dalam rumah ni tau? Tanpa buat apa-apa. Bosan kau tau tak?!

Skip,Selepas beberapa minit aku naik kembali ke tingkat atas di bilik kami untuk menukar pakaian yang lebih helok.

"Kita breakfast kat luar tau" ujarnya lembut. Aku mengangguk sekali tanda setuju. Ashar mencapai kunci kereta Lamborghini nya. Kami menghampiri kereta Lamborghini berwarna kuning cair miliknya. Aik?

"Ashar bukan ke lamborghini awak warna kelabu? Asal kuning pula tiba-tiba ni?" Soalku,ye lah tak kan lah tiba-tiba je tukar warna kan? Tak kan lah kereta bole salin kulit sendiri macam ular.

My Golden Sunshine [OG]Where stories live. Discover now