bab 25

38 3 3
                                    

Brian membuka pintu kereta ferrarinya lalu masuk ke dalam perut kereta.
"Hi my nasi beriani boo boo bear!" Tegur satu suara yang lunak. Siapa lagi yang panggil Brian dengan nama itu?

"J! Bila masa kau dalam kereta aku ni?" Soal Brian.

"Hehe,tadi! Kau je tak perasan" balas T.F.J selamba. Brian menggelengkan kepalanya.
Dia kemudian menghidupkan enjin keretanya.

Kriukk..

Brian mengalihkan pandangannya ke perut kempis T.F.J. T.F.J mengusap-usap perutnya yang kempis itu dengan bibir yang mencebik.

"Aku Lapar lah.." bicaranya.

"Haih,kau tak breakfast lagi ke?" Soal Brian. T.F.J menggelengkan kepalanya.

"Tak aku tunggu kau,nak breakfast sekali" ujarnya,masih lagi mencebik. Brian tanpa sedar mengukir senyuman manis.

"Ish, macam-macam lah kau ni. Dah jom,aku belanja breakfast dekat kedai" tuturnya. T.F.J tersenyum riang.

"Yeay!!" Dia mula bersorak sambil menepuk-nepuk tangannya tanda suka.

"Kita makan dekat kedai mamak jom!" Cadang T.F.J. Brian mengangkat keningnya.

"Aik? Bukan kau tak suka mamak ke?" Soal Brian.

"Ala..aku tengah period craving ni ha" Jawab T.F.J.  Brian hanya melepaskan keluhannya. Macam-macam lah minah sengal ni. Dengan itu, Brian membawa T.F.J ke restoran mamak terdekat.

Aku sedang ralit membasuh pinggan mangkuk yang berada di dalam singki itu. Secara tiba-tiba,aku merasa ada tangan yang melingkar di pinggangku. Hmm tak lain tak bukan..

"sunshine.." panggil Ashar menderet. Kepalanya dilentokkan pada bahuku. Seperti biasa,badannya akan membongkok apabila
memeluk tubuh badanku. Nasib lah,suami tinggi 180cm,bini pula 154cm je.

"Hmm,awak nak apa?" Soalku.

"Nak awak" balasnya ringkas. Hidungnya digeselkan dileherku.

"Gelilah.." Tuturku sambil wajah yang sudah membahang dan memerah. Ashar menarik senyuman senget lalu mencium leherku dari bawah hingga ke rahang.

"Ashar.." panggilku. Aduh ini memang terbabas lah jawabnya..

Bangg! Kedengaran bunyi satu tembakan. Ashar dengan pantas memusingkan badannya lalu mengeluarkan sepucuk pistol.
Aku? Aku pula hanya menyorok dibelakang Ashar. Sedar yang diri ni penakut kadang-kadang. Hehe..

"engkau?" Kedengaran suara Garau Ashar bersuara. Aku mengintai dan melihat seorang Jejaka berambut biru tua sedang tersenyum senget. Di tangannya ade sepucuk pistol berwana emas.

"Long time no see my dearest cousin." Bicaranya. Eh jap? Asal muka dia nampak fimiliar?
Ashar mendengus lalu pucuk pistolnya disimpan ke dalam poket seluarnya.

"Apa kau nak?" Soal Ashar.

"Jumpa kau lah budak. Kau kira untung tau aku datang nak tengok muka tak semegah kau tu" balas Jejaka itu.

"Sedap mulut kutuk orang. Eh!aku hensem kau tahu?" Balas Ashar dengan nada yang lantang

"Kacak lagi aku" balas jejaka itu.

"Dah tua pun bodoh! Dasar tak sedar diri" Bidas Ashar.

"Eh,aku baru 31! Muda lagi kot. Kau ape tahu?" Bidas jejaka itu lagi. Jejaka itu menyengetkan kepalanya.
"Ohh,itu lah bini kau" bicara lelaki itu. Pistol emasnya dimasukkan ke dalam poket kot kerjanya lalu menghampiri aku.

"My name is Victor Lawrence Alexizender. Your husband's cousin" tuturnya. Aku mengangguk perlahan. Dengan pantas,tangan aku mencapai sehelai tudung sarung lalu memakainya.

My Golden Sunshine [OG]Where stories live. Discover now