UWEEERK
Segala isi makanan yang aku makan pada pagi ini dimuntahkan. Ini dah kali ke dua aku muntah pada tengah hari ni. Eh korang readers jangan fitnah aku pragnant! Aku demam je lah. Ini memang simptom demam aku,muntah. Aku haraplah..
"You okay tak ni?" Soal Arisha Yang sedang mengurut belakang badanku dengan lembut dan berterusan. Terselit kerisauan di nada suaranya. Aku membuka pili air di singki itu untuk basuh sisa-sisa makanan yang ada di sinki tersebut.
Aku mengangguk perlahan kepalaku. "Aku okay.." balasku perlahan.
"You sure? You demamkan..jom lah pergi klinik! Ini Ashar tahu tak you demam ni?" Soalnya dengan nada penuh kerisauan.
"Tak.." jawapku. "Tapi takpe aku okay lagi lah" sambungku.
"Banyak lah you punya okay! Ini pun nasibnya i tergerak hati nak jumpa you! You ni..setiap kali sakit je muntah-muntah! I risaukan you tau.." bicara Arisha.
"Aku okay lah..macam tak biasa pulak.." balasku,cuba menahan pening di kepala.
"Dah,dah. Pergi balik,aku tak nak susah kan kau" halauku dengan sesopan-sopannya.
"No!! You always act Like this Liya! You tak pernah pun susahkan i" bantah Arisha. Aku hanya mampu mengeluh. Hai guys,macam biasa kalau aku ni jenis keras kepala si Arisha ni lagi lah keras kepala.
"Ish,kau ni.."
"Ah no! No! No! I understand that you're an independent woman Liya but you need to let me help you to!" Potong Arisha.
"Isha,aku dah banyak susahkan kau.. dah lah zaman sekolah aku tumpang tinggal sekali dengan family kau." Sambungku.
"And? Itu kehendak mummy and daddy i. Plus.. you're my sister-in-law now!" Bicara Arisha lagi. Aku mengeluh perlahan.
"Engkau ni lah..kalau aku keras kepala dengan kau lagi lah kau nak berkeras kepala." Tuturku. Arisha tersengih lebar. Ei la aku minah Saleh ni!
"Jom! Kita pergi Klinik!" Ajak Arisha lagi. Aku menggelengkan kepalaku.
"Tak yah lah,aku boleh makan Panadol je cukup" bantahku lagi. Wajah Arisha sudah mencuka. Dia mula berdecit.
"Ish! Yelah! Yelah!" Akhirnya dia mengalah. Wow guys! Arisha Isabelle Xander mengaku kalah! Perkara luar biasa ini! Aku? Aku mula tersengih puas! Hehe!
"Alright! Thanks sebab dah give up!!" Bicaraku dengan hidung yang sudah berkembang. Punyalah gembira dapat turunkan ego minah Saleh ni
Arisha menjulingkan matanya ke atas."Jom shopping! I tak kira i nak you ikut i shopping!" Jerit Arisha dengan riangnya.
"Dey! Jangan jerit dekat telinga aku lah pompuan!" Marahku. Arisha hanya tergelak kecil.
"Makan ubat! Lepas tu bersiap!" Arahnya. Haih tuan puteri ni..
"Ish dasar mak nenek!" Tuturku.
"Kalau i mak nenek you nenek moyang!" Sambungnya.
"Diam arh!" Aku mengambil dua pill ubat panadol lalu menelannya sambil meneguk segelas air. Kemudian aku berjalan ke bilik Adam. Kelihatan dia sedang bermain dengan Alex. Salah seorang orang bawahan Ashar.
"Abang..abang nak ikut Liya dengan Isha pergi jalan-jalan tak?" Soalku lembut kepada abang Adam. Jangan risau aku memang bertudung pagi-pagi. Malam-malam baru lah tak bertudung. Sebab orang bawahan si musibat kesayangan aku a.k.a encik suami tu akan tidur dekat rumah agam dekat sebelah rumah kami ni.
YOU ARE READING
My Golden Sunshine [OG]
ActionAshar Ian Xander,sebaris nama yang digeruni di alam dunia kegelapan tetapi dikagumi di alam dunia pekerjaan. Nurul Auliya Aishah nama diberi. Ashar Ian Xander dan Nurul Auliya Aishah di ibaratkan kucing dan anjing. Tidak pernah sependapat sejak kali...