bab 15

49 6 0
                                    

"HA dah aku dah sekarang spill the tea" kataku lalu duduk di sebelah Ashar. Oh iye,kami masih berdua di dalam bilik si Ashar ni.

"What tea?" Soal suatu suara garau di telinga kanan ku. Aku berpaling ke arah suara itu.

"HUARGGHH" jeritku apabila melihat William yang duduk sambil menongkatkan kepalanya betul-betul disebelahku.Kepalanya juga sangat hampir denganku..

"ARGHH!" Teriak William pula. Aik? Asal dia pulak yang terkejut? Bukan patut aku ke yang terkejut?

"Ish bising lah!" Marah Ashar. "Sakit telinga aku lah setan!" Marahnya lagi. Eleh habis jantung aku ni? Kira untung lah aku ni takde masalah jantung. Kalau tak dah mati katak aku dekat bilik Ashar ni ha.Mati on the spot.

"Eh aku pulak! Liya yang jerit so aku pun jerit lah!" Marah William pula

"Bangang kau yang muncul tiba-tiba kat sebelah aku!" Marah ku pula

"Eh tapi-" dengan pantas Ashar menarik rambut milik William.

"Pukimak kau jangan buat hal boleh tak sial?!" Marah Ashar pula.

"Ish ye lah ye lah." Rambut milik William dilepaskan dengan kasar oleh Ashar.

"Ha story lah cepat" kataku cuba untuk mengorek sedikit maklumat tentang the Xander family. "Boleh tapi dengan syarat"

"Syarat apa pulak?" Soalku dengan dahi yang berkerut. "Kau kena kahwin dengan aku!" Dengan pantas aku mencapak bantal ke muka Ashar. "HAHAHAHAHAHAHAAHA" William melepaskan ketawanya sebaik sahaja bantal itu mengena tepat di muka Ashar. Muachh bercium dia dengan bantal tu.

"Bodoh! Kita baru 15 lah sial!" Makiku. Gila nak kahwin muda? Baik aku terjun bangunan je terus. "Ish kau ni! Aku gurau je pun!" Kata Ashar sambil menggosok pipinya beberapa kali. "Hmm sakitt.." Ashar memuncungkan bibir merahnya lalu melipatkan tangan nya ke dada. Ha mula dah..

"Merajuk?" Soalku dengan nada tidak puas hati. Ashar tidak menjawab malah hanya merenung ke arah mata ku dengan dalam tanpa berkelip. "Bukan kahwin sekarang pun!" Rungut Ashar dengan nada yang jelas tidak puas hati. "Terima je lah Auliya,ala bukannya Ashar ni serius pon! Esok lusa dia lupa juga" pujuk William. "Ala lagi pun kau nak tahu tak ke tak pasal keluarga Ashar ni?" Tambahnya pula.

"Kau takle nak story dekat aku ke william?" Soalku dengan wajah yang masih tidak berpuas hati dengan persoalan Ashar sebentar tadi.Dia menggeleng kan kepalanya beberapa kali.

"Kenapa?" Soalku lagi dengan dahi yang berkerut.

"Sebab tak nak" balasnya selamba.
Sudah tiada cara lain lagi dah,nak tak nak kena lah layankan si Ashar ni.

Aku menarik nafas panjang lalu melepaskannya. "Ye lah." Kataku. Mungkin ada betulnya juga apa yang William ni cakap tadi,esok lusa memang Ashar ni akan lupa juga. Maklum lah memori ikan emas kan.

Senyuman yang lebar terukir di bibir merah milik Ashar. "Yeay! Kita kawin umur 24 nanti tau! deal eh?" Soalnya dengan nada teruja.
Aku mendengus lalu mengangguk kepala ku dengan perlahan. Iyakan saja lah,belum tentu dia jodoh aku.

"YEAY! YEAY! YEAY!" sorak Ashar dengan keriangan. "Shar,kau dah gila ke?" Soal William. "Ha'ah!" Balasnya pula dengan keriangan.

Pintu dibuka dengan perlahan,kaki si pembuka pintu itu melangkah masuk. Eh? "Shar,i-..aik?" Percakapannya tergantung apabila melihat Ashar sedang melompat-lompat kebahagiaan.

Aku menoleh ke arah tuan suara. Amsyar. "Oh Hi,abaikan dia. Dia tengah gila." Kataku mendatar. Amsyar menoleh ke arahku lalu melangkah untuk menghampiriku. "Auliya..awak okay?" Aku mengangguk perlahan. Mendengar suara garau milik Amsyar,Ashar akhirnya berhenti melompat-lompat Seperti seekor monyet.

My Golden Sunshine [OG]Where stories live. Discover now