9------
أمتلكني بألاجبار
بقلم ملك عبد المنعم
مريم اترعشت و جت تمشي خطوه لقدام بس رجعها تاني و هو بيهمس/كنتي تجنني انهارده يا مريم .
مريم غمضت عينيها و هي حاسه بأنفاسه في رقبتها . بس فاقت علي أيده اللي كانت بتتحرك في شعرها .مريم زقته و هي بتبصله بغضب . ادهم بص عليها بانزعاج و هو شايفها متوتره و خايفه .
ادهم قال بتوتر /مريم انا..
مريم بصتله بغضب/اياك تقرب مني تاني . انا بحذرك يا ادهم .
ادهم مسك أيديها اللي رفعتها في وشه في اخر كلامها . و هو بيقربها منه .
ادهم باستمتاع و هو شايف الخوف في عينيها/هتعملي ايه .
مريم بتوتر/اناا.انا.
ادهم /متقوليش كلام مش قده . و بعدين انتي مراتي و انا جوزك . تقدري تقولي عملت ايه غلط .
مريم بعدت ايديه عنها بغضب/لا يا ادهم. اللي في دماغك ده مش هيحصل أبداً. مش هسمحلك تتخطي حدودك معايا . و اوعي تنسي انا اتجوزتك ليه و ازاي .
ادهم بص عليها بسخرية/غريبه مع انك لسه من يومين كنتي بتعرضي نفسك عليا . و لا انتي على مزاجك. و لا يمكن كلام باباكي كان صح و انا مش واخد بالي.
مريم بدون تردد ضربته بالقلم علي وشه . مريم/انت فعلا بني ادم مريض . انا عايزه اخلص من سجنك انهارده قبل بكره . اياك يا ادهم تحاول تتخطي حدودك معايا . انت أضعف حد شوفته في حياتي . خايف من مقالتي أجبرتني اتجوزك عشان مطلعش اكدب الخبر بالبيانات اللي معايا . خايف من رجوعي للشغل بتسيطر عليا و علي حياتي . أعلنت جوازنا عشان مصلحتك عشان شغلك ميقفش و اسمك ميتهزش. انت ضعيف يا ادهم ضعيف اوي .كل حاجه وراها نقطه من سيطرتك. خايف من كل اللي حواليك بتسيطر عليهم.
ادهم بص عليها بغضب و عصبيه . طلع من الأوضه و سبها و مشي قبل ما يعمل حاجه بسبب غضبه من كلامها. و هو مش مصدق أن في واحده ممكن ترفض ادهم نصار .
_____________________________
نصار كان قاعد علي السرير و هو ماسك صورة بنت جميله جدا.دموعه نزلت بحزن./انا اسف يا حبيبتي انا قصرت في حقك كتير . بس صدقيني انا بعمل كل اللي اقدر عليه عشان اجبلك حقك . مستحيل اخلي اللي كان السبب في موتك عايش و متهني. انتي اكيد في مكان احسن . سامحيني يا حياتي . هتكوني مرتاحه اكتر لما اجبلك حقك . مش هسيبه ابدا يتهني بحياته ابداً.
_____________________________
معتز كان عند ادهم في البار بعد ما كلمه و قاله أنه عايزه هناك.
معتز بهدوء و هو شايفه عمال يشرب بغضب/اصل كل اللى بتعمله ده ملوش فايده.
ادهم بصله بهدوء من غير ما يتكلم.
معتز /طلقها
ادهم /لا
معتز/ليه
ادهم/مش هسيبها تخرج من حياتي من غير ما اعرفها مين ادهم نصار .
معتز /بس مش مكنتش كلامك يا ادهم
ادهم/لا ده اللي لازم يحصل . يمكن اتعطفت معاها بعد كلام خالتها. بس لا دي ..
معتز قاطعه بهدوء/دي أجبرتها تتجوزك عشان خايف من المقال بتاعتها و على تأثيرها عليك .
ادهم /انت معاها و لا معايا
معتز /انا مع الحقيقه كان ممكن تبعدها عنك بأي طريقه تاني . زي ما قدرت تقفل الجرنال بببساطه . و كان ممكن تاذيها و هي معاك دلوقتي و متقولش انك مش عايز تاذيها دلوقتي. كلامها اللي قالته كله صح . اعرف نفسك عايز ايه . لو عايز تاذيها هي موجوده تقدر تعمل فيها اللي انت عايزه .
ادهم ساب الكاس من أيده و هو بيبصله بهدوء و سابه و مشي .
______________________________
فات اسبوع من غير اي احداث على ابطالنا...
كان ادهم بيحاول يحسن علاقته بمريم اللي كانت شايفه أنه بني ادم غريب بس تصرفاته اللي بتتغير كل شويه .. و نصار و سره لسه هنعرفه بعدين . و دور ناديه و جلال معانا لسه منتهاش على كده . لسه القدر هيشقلب حياتهم تاني . حياة كل واحد فيهم منتهتش بس ابتدت فيها معركة الحياة ..
______________________________
ادهم ابتسم و هو بيحرك ايد مريم /لا ده كده بقيت كويسه جدا.
مريم ابتسمت و هي بتحرك ايديها/شوفت رجعت زي الاول ازاي . حتي صوابعي بعرف احركهم . بصت لادهم بهدوء . شكرا .
ادهم رجع شعرها وره ودانها/معقوله بتشكريني .بعد اللي عملته.
مريم بصتله بهدوء/زي ما انا فاكره الوحش و بكرهك بسببه . بس فاكره انك ساعدتني و جبتلي دكتوره مخصوص البيت عشان تعالجني .
ادهم اتنهد بهدوء و هو بيمسك ايديها /مريم انا مش عارف ازاي هقول الكلام ده بس انا عايز ننسي كل اللي فات. عايز نكون زي اي اتنين متجوزين. يعني مفيش مانع أننا نحاول نحسن من علاقتنا .
مريم سحبت ايديها بسرعه و هي بتبص عليه بتوتر .
ادهم /انا مش عايز رد دلوقتى . انا عايز اكون قريب ليكي على الأقل .كأننا بنتعرف على بعض من اول و جديد .مش عايز احس أن وجودي ممكن يخليكي خايفه مني . او اشوف نظرة الخوف اللي في عينك دي كل ما اكون قريب منك .
بص عليها بهدوء و هي فضلت ساكته و سبها و طلع من الاوضه .
_______________________________
نور /يا ماما قولتلك مش عايزاه مبحبوش
فاطمه/الحب هييجي بعد الجواز يا نور اقعدي معاه بس متكسفنيش قدام الناس
نور /يا ماما مش عشان عايزه تفرحي بيا تخليني اتجوز واحد مفيش بينا اي قبول حتي
فاطمه بدموع/طب عشان خاطري يا نور اقعدي معاه نص ساعه بس نص ساعه انا نفسي افرح بيكي يا نور
نور اتنهدت بهدوء/حاضر يا ماما
______________________________
كاميليا/هو احنا كده مش هنشوف بابا تاني .
مريم /لو عليا مش هخليكي تشوفيه ابدا بس ده بابا بردك .
كاميليا/بس انا مش بحبه مش عايزه اعيش معاه عايزه اعيش معاكي انتي .
مريم حضنتها بحب/انتي معايا اهو يا حبيبتي.
مريم طلعتها من حضنها لما لقت تليفونها بيرن . مريم/هرد على التليفون و هاجي.
مريم /الو مين
عاصم بخبث/وحشتيني .
مريم ردت بتوتر و هي بتبص حواليها/دكتور عاصم.
عاصم/احنا مش اتفقنا في اخر مره بلاش دكتور دي .
مريم /عايز ايه
عاصم/قولت اطمن عليكي و اباركلك على الجواز . و اقولك اني مكنتش اعرف ان انتي حاطه عينك على ادهم نصار . وقعتي واقفه يا مريم .
مريم /حضرتك انا دلوقتي متجوزه و مينفعش ترن عليا .
عاصم /اه طبعا انا عارف . بس يا تري الصحافه ممكن تعمل ايه لو عرفت أن مرات ادهم نصار ابوها يبقي تاجر مخدرات .
ادهم جه من وراها/بتكلمي مين يا مريم .
مريم قفلت التليفون بسرعه و هي بتلفله بتوتر وووو...
امتكلني بألاجبار
بقلم ملك عبد المنعم
أنت تقرأ
أمتلكني بألاجبار
Romanceهاديه و جميله كل هدفها سعادة اختها بتقع في طريق شخص عنيد و اناني هدفه فلوسه بس يا تري القدر هيكون ليه رأي تاني؟ ممكن تنجو من اذي أهلها ..بس يا تري هتنجو من أذاه ؟