البارت الثلاثون

78 3 0
                                    

30--------
معتز اتكلم بقصد يضيقها ./يعني انا و انتي و لوحدينا و الشيطان شاطر و لا ايه .
نور وقته بضيق. /انا لو كنت سمحتلك بـ ده فـ عشان انا واثقه فيك . انما لو انت فاكر حاجه تانيه يبقي اتفضل تمشي .
معتز اتكلم بأسف ./انا اسف يا نور اكيد مقصدش كده انا بهزر معاكي اكيد .
نور بصت عليه بضيق . معتز اتكلم بمرح ./خلاص بقي انا اسف .
نور حركت رأسها بهدوء .
,__________________________
ادهم دخل وره مريم بضيق . و مريم كانت سرحانه لدرجة أنها مخدتش بالها أنه مضايق منها . مريم فركت ايديها بتوتر و هي كل تفكيرها في انور و نظراته و خافت اللي حصل يتعاد تاني .
ادهم قعد جمبها بضيق ./مريم في حاجه حصلت .
مريم فاقت من سرحانها . /لا مفيش .
ادهم بضيق ./اومال في ايه يا مريم . انا مبقتش فاهمك شويه كويسه و شويه قلقانه و شويه خايف . انا بقيت حاسس انك بتبعدي .
مريم اتنهدت بدموع . /و لا انا . انا مبقتش فاهمه حاجه . بس بس ..... و دفنت دماغها بين أيديها بعياط .
ادهم بغضب ./بس ايه يا مريم كملي ......... ادهم راح عندها و رفع وشها بغضب ..... كملي يا مريم كملي . مش عايزه تكوني معايا . لسه مكمله معايا بالغصب يا مريم . لسه عايزاني اطلقك .ردي يا مريم متسب......
مريم قاطعته لما باسته بكسوف بس كانت محتاجه تثبت لنفسها أن هي ملكه هو . مريم بعدت بكسوف و نزلت راسها تحت صدمة ادهم . بس ادهم سحبها و باسها بغضب و هو مثبت دماغها بايده . مريم رفعت ايديها بكسوف تخلعه الجاكيت و بعدين..
______________________________
نور ابتسمت و هي بتبص علي اهتمام معتز .
معتز قرب منها بهدوء ./كده خلصت كل حاجه . حتي الدواء اديتهولك . اوعي بكره تصحي تقوليلي مش هاجي هتلاقيني جيتلك هنا تاني .
نور ابتسمت بهدوء./لا متقلقش بكره هتلاقيني في المكتب .
معتز . /انا همشي قبل ما مامتك تيجي عشان متشكش فينا .
نور ضحكت عليه بهدوء . و هو ابتسملها و مشي .
نور دخلت اوضتها و هي بتفتكر كل التفاصيل و ابتسمت بحب و نامت .
_______________________________
تاني يوم ....
مريم صحت و ابتسمت بكسوف و هي بتبص علي ادهم بهدوء .  مريم لفت الملايه علي جسمها و دخلت الحمام . ادهم صحي و لما سمع صوت المياه عرف انها بالحمام غمض عينه بهدوء و هو بيفتكر اللي حصل بتلذذ . فتح عينه علي حركتها قدامه .
مريم اتكلمت و هي بتسرح شعرها قدام المرايا ./صباح الخير .
ادهم اتكلم و هو داخل الحمام ./صباح النور .
مريم بصت عليه بشرود . و نزلت تحت .
ادهم خرج و بص علي الأوضه بضيق لما لقاها مش موجوده .
نزل تحت بهدوء و ابتسم لما لقاها في المطبخ . مريم شهقت بخضه لما ادهم سحبها من وسطها لحضنه .مريم ابتسمت و بعدت بهدوء . /مش هتروح الشركه .
ادهم حرك رأسه برفض ./دكتور انور كلمني و قالي أنه جاي انهارده .
مريم وشها بهت بخوف . ادهم حضنها من ضهرها بحب ./اعتبر اللي حصل امبارح اعتراف منك .
مريم نزلت راسها بكسوف و كملت اللي بتعمله .
__________________________________
معتز ابتسم بهدوء لما شافها في الكاميرا . نور دخلت عنده بهدوء./صباح الخير. 
معتز ابتسم بحب. /نص ساعة كمان لو مكنتيش جيتي كنت هجيلك لحد البيت .
نور ابتسمت بكسوف./تعبتك امبارح اوي . بس الصراحه لو مكنتش وقفت فوق دماغي مكنتش ههتم بحاجه.
معتز غمزلها بخبث./مش مهم هبقي اهتم انا .
نور ابتسمت عليه بكسوف ./همشي انا عشان اكمل شغلي .
معتز هز راسه بهدوء . و هي سبته و مشت .
جومانه فضلت تبص بغل علي نور من بعيد . و اتحركت بدلع قصاد مكتبها . نور بصت عليها بضيق و هي بصتلها بخبث . / معتز . اقصد مستر معتز جوه .
نور هزت راسها بعدم اطمئنان . جومانه بصت في تليفونها علي شكلها و دخلت عند معتز .
معتز بص عليها بضيق./خير يا جومانه .
جومانه قربت منه بخبث ./انا قولت اجي اتكلم معاك .
معتز وقف قصادها بضيق . /قولتلك مفيش بينا كلام يا جومانه . و متخليهاش توصل معايا اني ارفدك خالص .
نور فضلت تبص علي الباب بتوتر و تفكير . 
عند معتز .
جومانه حركت ايديها علي صدره بدلع ./معتز احنا اللي بينا مكنتش قليل . انا هستناك انها..
نور فتحت الباب و شهقت بخضه و نزلت راسها باحراج ./انا اسفه انا همشي.  و مشت عند مكتبها. 
معتز زق جومانه بغضب ./نور . نور استني .
و طلع وراها بسرعه . جومانه بصت عليهم بخبث و هي مبسوطه .
نور حطت ايديها علي صدرها بضيق و هي بتاخد نفسها بسرعه . و كانت بتلم حاجتها بسرعه .
معتز راح عندها ./نور انتي بتعملي ايه . استني افهمك الل..
نور قاطعته بضيق ./ حضرتك مش مطلوب منك تفهمني حاجه انت حر . بس انا كمان حره و ليا حق اخاف علي نفسي .
معتز مسح علي وشه بضيق ./نور انتي بتقولي ايه . طب خليني اشرحلك اللي حصل
نور بغضب ./معتز انت حر في حياتك انا مش عايزه اعرف حاجه . بس انا مش هفضل دقيقه واحده هنا .
معتز وقف قدامها بغضب ./لا يا نور لا مش هخليكي تمشي غير لما تفهمي اللي حصل .
نور بصت عليه بضيق و خدت حاجتها و مشت .
بس معتز سحبها من ايديها بغضب و دخل مكتبه .
نور وقفت قدامه بغضب . /معتز سبني امشي . انا مش عايزه....
قاطعها معتز لما سحبها من وسطها و لمس شفايفها بهدوء و اتحول لغضب . نور بصت عليه بصدمه و هي بتحاول تبعد بس دموعها نزلت بوجع . معتز بعد عنها و هو بياخد نفسه و همس قدام شفايفها ./بحبك يا نور . انا مغرم بيكي يا نور .
نور رفعت عينيها بصتله بدموع .
__________________________________
مريم كانت بتجهز كل حاجه. و هي خايفه و بتتمني اليوم يعدي بسرعه أو انور ميجيش.
Flash back..
مريم دخلت لـ دكتور انور بتوتر .
انور ابتسم بهدوء ./تعالي اقعدي يا مريم .
مريم قعدت بتوتر . /انا بس عارفه اني محضرتش محاضرات كتير لمادة حضرتك . انا ذاكرت والله بس في كان حاجه محتاجه حضرتك تشرحهملي .
انور قعد قصادها بخبث ./اكيد طبعا أنا قولتلك أن انتي زي اختي الصغيره . و في اي وقت انا هشرحلك اي حاجه مش عرفاها .
مريم ابتسمت بارتياح . و هي بتوريله الحاجات اللي مش عرفاها . بس مريم شهقت بخضه لما لقت أيده بتتحرك علي رجليها . مريم بعدت بتوتر و استاذنت و مشت و هي بتقنع نفسها انو بيتهيقلها .
*****************************************
مريم دخلت مكتب انور .
انور بص عليها بخبث و شاولها تقعد قصاده .
انور ابتسم بخبث ./كنت عارف انك هتيجي عشان محضرتيش محاضرات الاسبوع اللي فات .
مريم باحراج./انا اسفه . بس اختي كانت تعبانه و معرفتش اجي.
انور قرب منها بخبث ./و لا يهمك هشرحلك كل اللي فاتك .
قال كلامه و هو بيحرك أيده علي طرف شعرها لتحت .
مريم بعدت بخوف ./هو في ايه .
انور حرك أيده علي رأسه بهدوء. /مفيش بس تعالي اشرحلك .
مريم كانت بتبص عليه من فترة للتانيه بحذر .
************************************
انور بص علي مريم تركيز في المحاضره بعد ما فضلت تتهرب منه .
مريم دخلت مكتبه بهدوء./في حاجه يا دكتور حضرتك قولتلي انك عايزني بعد المحاضره .
انور قرب منها بهدوء مخيف ./بقيتي منتظمه في محضراتك برافو .
مريم ابتسمت بهدوء و هي بتبص علي قربه المخيف .
انور قرب منها و هو بيمد أيده علي شعرها . مريم بعدت بضيق.  /في ايه يا دكتور .
انور ابتسم بخبث./و لا حاجه بس اصلك وحشتيني .
مريم بعدت بغضب . /بعد اذنك .
انور سحبها من دراعها بضيق . /اهدي و اتكلمي كويس . عشان انا في لحظه واحده ممكن اعمل اللي انا عايزه .
مريم بصت عليه بخوف . و انور دفن رأسه في رقبتها و هو بيحرك أيده علي طول شعرها . مريم كانت بتضربه بغضب و زقته بضيق . /اوعي تفكر اني ممكن اسمحلك تعمل اللي في دماغك . انا الظاهر اني كنت فهماك غلط و فاهمه انك دكتور محترم . بس انت طلعت مقرف اوي .
و سبته و مشت و هو اتنهد بضيق و هو بيمسح علي وشه بغضب .
____________________________
نهاية الـFlash back
مريم فاقت من سرحانها و هي بتفتكر يوم ما ادهم شافها . نفس اليوم اللي خلاها تشيل الماده بتاعته بعد ما رفضته .
مريم اتنهدت بخوف . ادهم جه من وراها و حضنها من ضهرها . مريم ابتسمت عليه بهدوء و غمضت عينيها بارتياح .
ادهم بحب ./دكتور انور بره تعالي سلمي عليه .
مريم فتحت عينيها بضيق . /حاضر هجهز الاكل علي السفره.
ادهم لفها ليه بشك ./انتي بقالك فترة مش عجباني.... و بص عليها بتركيز ......انتي لسه تعبانه.
مريم افتكرت حاجه و اتكلمت بتوتر . /لا انا كويسه .
ادهم هز راسه بعدم اقتناع./طب يلا هجهز الاكل معاكي .
مريم ابتسمت بحب و متكلمتش ..
_________________________________
و همس قدام شفايفها ./بحبك يا نور . انا مغرم بيكي يا نور .
نور رفعت عينيها بصتله بدموع . و بعدته بضيق ./انت ازاي تعمل كده ازاي تتجرأ و تقرب مني .
معتز اتكلم بضيق ./انا اسف. انا اسف صدقيني.  بس انا مقدرتش غصب عني . نور انا بحبك والله بحبك .  عارف أنه بسرعه بس . بس انا مش قادر ابعدك عن تفكيري . لما بتغيبي عني يوم عقلي بيكون معاكي. انا . عايز اشرحلك اللي حصل. انا مفيش بيني و بينها اي حاجه والله يا نور . بس.  انا بحبك والله بحبك .
نور بصتله بتوتر و كسوف . و هي بتفتكر حركت جومانه قدامها كأنها قاصده تلفت نظر نور عشان تدخل وراها .
نور بصت عليه بهدوء و خدت شنطتها و جت تمشي . بس هو مسكها من ايديها و بصلها بضعف ./نور متمشيش عشان خاطري .
نور بصتله بضعف و خافت تضعف قصاد نظراته و سبته و مشت .
_____________________________________
انور بص علي مريم بتقييم و اتكلم مع ادهم ./مش مصدق يا ادهم انها قدرت تخطفك من اول مره شوفتها فيه. 
ادهم ضحك بهدوء. و بص علي مريم اللي كانت بتفرك في ايديها بتوتر . ادهم مسك ايديها بحب ./من اول يوم يا انور و انا كنت مستني اليوم اللي تكون مراتي فيه . مع أنه كان مستحيل بس الاحلام بتتحقق .
مريم ابتسمت بحب و هي شايفه نظراته ليها .
انور اتكلم بضيق. /فعلا الاحلام بتتحقق . و واحد زيك مين ممكن ترفضه يا ادهم .
مريم بصت عليه بضيق . و ادهم اتكلم بضيق./تقصد ايه يا انور .
انور اتكلم بهدوء./يعني واحد محترم و اسمه معروف . و عنده فلوس و شركات . يعني اي واحده تحلم بفرصه زي دي .. نهي كلامه بخبث و هو بيبص لـ مريم .
مريم استأذنت و قامت بضيق . و ادهم بصله بحده ./فعلا اي واحده تحلم بفرصه زي دي . بس انا حلمت بـ مريم حتي لو انا كنت بالنسبه لها فرصه فهي بالنسبه ليا حلم .
انور بصله بتوتر و حس انه اتسرع في كلامه .
_______________________________
مريم فضلت في الأوضه بضيق من انور . / معقول عايز يوقع بيني و بين ادهم . لا اكيد . ادهم بيحبني مش هيصدقه . اتكلمت بضيق و هي بتحط دماغها بين أيديها./ادهم لازم يعرف كل حاجه يا مريم . مطلاما انتي سامحتيه لازم يعرف يا مريم .
مريم افتكرت حاجه و قامت بسرعه دخلت الحمام .
ادهم طلع فوق و هو بيفتكر كلام انور بس هز راسه برفض. و أنه المفروض يركز مع مريم . عشان هو اتاكد خلاص انها مش عايزه تسيبه .
مريم خرجت و هي لابسه الفستان اللي جبته و وقفت تبص علي نفسها قدام المرايا . بس شهقت بخضه لما شافت نظرات ادهم اللي كلها رغبه . مريم بصتله بتوتر./انا مكنتش اعرف انك هنا هدخل اغير هدومي و اجي .
و مشت بسرعه بس ادهم سحبها بسرعه و هو بيبص لملامحها و فستانها بخبث . /كل تفصيله فيكي بتسحرني يا مريم .
مريم رفعت عينيها بتوتر./ادهم . سبني اغير هدومي .
ادهم ابتسم بهدوء./يعني ينفع تبقي قدامي شبه الملاك . و اسيبك تمشي من قدامي .
ادهم دفن رأسه في رقبتها بتلذذ . /بحبك يا مريم .
مريم غمضت عينيها باستمتاع . بس فاقت بسرعه و زقته بخوف . ادهم قرب منها بضيق. /في ايه يا مريم .
مريم بصت عليه بدموع عشان هي اللي سمحتله بـ ده . مريم حطت وشها بين أيديها بعياط . ادهم قعد جمبها بهدوء و حرك أيده علي شعرها . بس مريم اترعشت بخوف و رجعت لوره .
ادهم بص عليها باستغراب بعد ما كانت الرعشه و الخوف ده انتهي . ادهم بص عليها بهدوء./مريم انا لو كنت عايز اقرب منك . ده عشان انتي امبارح حسستيني أن علاقتنا بقت طبيعيه . بس لو انتي لسه خايفه انا مش هضغط عليكي .
مريم بصت عليه بدموع و دخلت في حضنه بسرعه و هي بتتمسك فيه. /انا خايفه يا ادهم . متسبنيش .
ادهم بص عليها بهدوء و حضنها اكتر . و حرك أيدها علي شعرها لحد ما اتاكد أنها نامت . و اتنهد بسرحان./يا تري فيكي ايه يا مريم .
امتلكني بالاجبار
بقلم ملك عبد المنعم

أمتلكني بألاجبار حيث تعيش القصص. اكتشف الآن