25---------
امتلكني بالاجبار الجزء التاني
بقلم ملك عبد المنعم
تاني يوم ..
مريم كانت واقفه قدام المرايا بشرود و هي بتجهز لـ ميعاد الجلسه التانيه . فاقت من شرودها علي ايد ادهم اللي حاصرت وسطها . ادهم دفن راسه في رقبتها بهدوء ./مش قادر يا مريم بعد كل اللي عيشناه ابعدك عني تاني .
مريم غمضت عينيها بضعف . و اتكلمت بهدوء ./مفيش حاجه هتغير اللي عملته يا ادهم .
مريم بعدت عنه بهدوء و سحبت تليفونها . ادهم اتنهد بهدوء ./استني هاجي معاكي .
مريم هزت راسها برفض ./عايزه اروح لوحدي.
و سبته و نزلت .
ادهم مسك تليفونه و اتكلم بهدوء ./زود الحراسه علي بيت اماني و مش عايزها تغيب عن عينك لحظه .
ادهم قفل التليفون بهدوء . و سحب مفاتيحه و نزل .
________________________________________
مريم فاقت من شرودها في العياده علي صوت الممرضة اللي ابتسمت بهدوء ./مدام مريم الدكتوره في انتظارك .
مريم هزت راسها بهدوء و دخلت . ناديه ابتسمت بهدوء لما شافتها ./عامله ايه دلوقتي .
مريم قعدت و اتنهدت بهدوء ./كويسه .
ناديه اتعدلت بهدوء و تركيز ./ مش باين . لو كنتي كويسه مكنتيش جيتي بدري و لا ايه .
مريم غمضت عينيها بتعب ./مش عارفه . حسيت اني مش لاقيه مكان اروحه مش قادره اتكلم عن حاجه . لقيتني بجهز و بجيلك .
ناديه ابتسمت بهدوء ./نفس السبب بتاع المره اللي فاتت .
مريم هزت راسها برفض و اتنهدت بتعب ./سبب المره دي مش هقدر اتكلم فيه . انا حتي معرفش انا جيت ليه .
ناديه . /طب ما تحاولي تتكلمي يمكن اقدر اساعدك .
مريم هزت راسها بسخرية ./لو اتكلمت هبقي بأذي جوزي و بضره . و لو متكلمتش هفضل طول حياتي خايفه . انا محتاره اوي . بس خايفه اكتر .
ناديه بهدوء ./خايفه عليه و لا منه .
مريم هزت راسها بتوتر ./مش عارفه . عايزه اكون معاه بس خايفه . يمكن حياتنا كانت ممكن تتغير لو مكنتش ده حصل . بس انا دلوقتي بقيت خايفه اكتر من الاول . خايفه عليه و منه . خايفه اسيبه لوحده . و خايفه أقرب منه .
ناديه ./انا واثقه انك هتقوليلي اللي حصل في يوم من الايام . بس دلوقتي كل اللي اقدر اقولهولك متسمعيش لـ عقلك و خوفك المره دي . اسمعي لـ قلبك و امشي وراه يا مريم . خلينا نعتبر أن اللي حصل مهما كان اي هو محصلش . كملي اللي جيتيلي عشانه اول مره .
مريم بصتلها بهدوء و هي في صراع بين قلبها و عقلها .
_______________________________________
ادهم وقف عربيته قدام عماره في منطقة شعبيه . و اتنهد بهدوء لما شاف اللي جاي عشانه . و كمل سواقه .
________________________________________
بليل .
مريم كانت قاعده و مقرره تعمل اللي الدكتوره قالتلها عليه .
كاميليا اتكلمت و هي شايله دنيا ./مريم خدي شوفي بنتك . ندي مشيت و هي مش راضيه تنام .
مريم ابتسمت بهدوء و خدتها منها . دنيا ضحكت ببراءة لما شافت مريم . مريم ضحكت بحب و هي بتلعب معاها . كاميليا ضحكت عليهم بهدوء ./عز لو شافكم دلوقتي مش هيحصل كويس .
مريم ابتسمت بضحك ./ غيور اوي .
ادهم ابتسم بخبث و قاطعهم ./طالع لـ ابوه يا حبيبتي .
ادهم وقف وره كاميليا بمرح ./ معلش بقي يا كوكي بقينا نحتاج مساعدتك مع العيال .
كاميليا ابتسمت بفخر ./ما أنا خالتهم بردك .
ادهم ابتسم بحب ./و اختهم الكبيره و لا اي .
كاميليا هزت راسها بتأكيد .
مريم ابتسمت بهدوء ./طيب بس بقي عشان دنيا نامت و مش عايزاها تصحي .
مريم مشت من قدامهم بهدوء . و دخلت اوضة دنيا و نزلتها علي السرير بحب و مشت .
مريم ابتسمت بهدوء لما شافت كاميليا داخله اوضتها ./هتنامي .
كاميليا بنوم ./تصبحي علي خير بقي و بكره نبقي نشوف عيالك بقي .
مريم ضحكت بهدوء و مشت ./و انتي من أهل الخير يا ستي .
مريم دخلت اوضتها بهدوء و لما سمعت صوت المايه في الحمام فهمت أن ادهم جوه .
مريم قعدت علي السرير بتفكير .
بعد شويه فاقت من شرودها علي لمسة ادهم ليها بضيق . مريم اتعدلت بتوتر و سحبت ايديها من أيده ./في حاجه يا ادهم .
ادهم بهدوء ./بكلمك من بدري و انتي مش معايا يا مريم . عملتي ايه عند الدكتوره.
مريم هزت راسها بسرعه .و هي بتتعدل عشان تنام ./عادي يا ادهم عادي .
ادهم بص عليها بهدوء لما لقاها نامت . ادهم عدلها بشك ./اوعي تكوني قولتيلها حاجه يا مريم .
مريم بلعت ريقها بتوتر و هزت راسها برفض . ادهم حرك أيده علي شعرها بهدوء ./شطوره يا حبيبتي . اللي يحصل بينا ميتقلش بره يا مريم و لا اي .
مريم هزت راسها بدموع . ادهم رفع وشها ليه بهدوء ./زعلانه من اللي حصل و لا اللي حصل زود خوفك مني .
مريم دموعها نزلت بحزن ./اللي حصل خلاني في دوامه مش قادره أخرج منها . مش عارفه احبك و لا اكرهك . و مش عارفه لو فعلا اللي حصل كان صح و لا غلط . بس اللي واثقه فيه انك غلطت يا ادهم غلطت جامد . و مش هقدر اقول حاجه عشان مش هقدر ائذيك يا ادهم عشان عيالنا .
ادهم دفن راسه في رقبتها بتلذذ ./مش هتقدري عشان بتحبيني يا مريم و عشان قلبك مسامحني .
مريم غمضت عينيها بدموع . /يمكن قلبي مسامحك . بس عقلي عارف الصح و الغلط. و اللي حصل ده كان أكبر غلط عملته يا ادهم .
مريم بعدت عن ادهم بهدوء و اتعدلت و نامت . ادهم فضل يبص عليها بنظرات غريبه لحد ما راح في النوم هو كمان .
_________________________________________
تاني يوم ...
علي كان واقف قصاد فيلا نصار و بيبص حواليه . لحد ما قدر يدخل عن طريق سور الفيلا . علي دخل جوه بسرعه و هو بيحاول يدور علي نوران . و هو واثق أنها لسه ممشيتش . علي حاول يفتح اوضة المكتب بس لقاها مقفوله . طلع فوق و هو بيدور في الاوض زي المجنون . لحد ما لقي اوضه مقفوله بالمفتاح . علي فضل يخبط بغضب . لحد ما نوران فتحت عينيها بتعب و هي بتحاول تفتكر و تستوعب ايه اللي حصل . نوران بصت حواليها بتعب . و قامت بسرعه لما سمعت صوت علي .
نوران بعياط ./علي انت سامعني .
علي بغضب ./نوران افتحي يا نوران .
نوران وقفت وره الباب بدموع . /ادهم طلع كان عارف كل حاجه يا علي كل حاجه . و خبطني علي دماغي و حبسني هنا.
علي بلع ريقه بتوتر . /عارف كل حاجه ازاي يا نوران ازاي .
نوران بعياط ./معرفش يا علي معرفش اتصرف يا علي و خلينا نمشي من هنا قبل ما ييجي .
علي مشي بسرعه و دخل الاوضه اللي جمبها . و دخل البلكونه . علي بص بتوتر علي المسافه الصغيره بين البلوكنتين . و نط بسرعه . نوران بصت عليه بتوتر . و جريت عليه بسرعه ./يلا يا علي خلينا نمشي بسرعه .
علي دخلها بهدوء مخيف ./انا بس اللي همشي .
نوران بلعت ريقها بتوتر ./علي ده مش وقت هزار يلا نمشي ادهم لو جه هيقتلنا .
علي ابتسم بخبث ./ تخيلي تجيلك فرصه تخلصي من عصفورتين مره واحده . انتي اخر امل لـ ادهم أنه يوصلي . يعني لو موتي في الفيلا دي . اول واحد هيشيلها هو . و هبقي خلصت منكم انتو الاتنين يا نوران .
نوران دموعها نزلت بتوتر ./علي احنا مصلحتنا واحده خلينا نمشي و نتكلم بعدين .
علي ضحك بخبث ./انا مصلحتي لوحدي . حطيت ايدي في ايدك مرتين يا نوران . و اكبر غلطه غلطتها في حياتي . و دلوقتي هخلص منها بنفسي .
قال كلامه قبل ما يطلع السكينه . يطعنها في بطنها مرتين . نوران وقعت علي الارض بدون نفس . علي بص عليها بسخرية . و مشي بسرعه .
_________________________________________
ادهم ابتسم بهدوء لما دخل اوضته و لقي مريم لسه نايمه .
ادهم ابتسم بحب و قعد جنبها بـ اشتياق . و حرك أيده علي شعرها بهدوء . مريم فتحت عينيها و ابتسمت بنوم ./صباح الخير .
ادهم مسك ايديها بهدوء ./صباح النور . هتفضلي نايمه كتير و لا اي .
مريم غمضت عينيها بضيق ./مطلاما محدش من العيال صحي سبني نايمه عشان افوقلهم باقي اليوم .
ادهم ابتسم بخبث و قرب وشه منها . /طب و بالنسبه لـ ابو العيال .
مريم فتحت عينيها و بلعت ريقها بتوتر ./ماله .
ادهم دفن راسه في رقبتها بهدوء ./وحشتيه اوي .
مريم غمضت عينيها بضعف . ادهم اتنهد بهدوء و هو لسه حاسس برعشة جسمها . مريم لفت ايديها حوالين رقبته بتوتر ./و انت كمان يا ادهم .
ادهم ابتسم بهدوء و دفن راسه في رقبتها بتعمق و بعدين ..
________________________________________
بعد شويه ادهم سحب مريم لـ حضنه بهدوء . . ادهم ابتسم عليها بحب لما لقاها مغمضه عينيها . و حرك أيده علي شعرها ./ مضايقه أن ده حصل.
مريم غمضت عينيها بدموع ./مضايقه أن ده حصل بعد اللي عملته . حاسه كأني في عالم تاني . جزء مني عايزك و الجزء التاني كارهك يا ادهم .
ادهم رفع وشها ليه بهدوء ./طب و انتي يا مريم . ماشيه وره انهي منهم .
مريم نزلت راسها و غمضت عينيها بتعب ./وره قلبي اللي طول عمرو بيحبك .
ادهم شدد على حضنه منها بحب ./خليكي وراه يا مريم . خليكي ماشيه وره حبي عشان دي الحقيقه اللي معيشاني انا و انتي .
مريم فتحت عينيها و بصتله بهدوء . و غمضت عينيها بتعب و نامت ....
وووو يتبعععع .
امتلكني بالاجبار الجزء الثاني
بقلم ملك عبد المنعم
أنت تقرأ
أمتلكني بألاجبار
Romanceهاديه و جميله كل هدفها سعادة اختها بتقع في طريق شخص عنيد و اناني هدفه فلوسه بس يا تري القدر هيكون ليه رأي تاني؟ ممكن تنجو من اذي أهلها ..بس يا تري هتنجو من أذاه ؟