Brandon: Han stjal gaven, som han gav til mig. Emily: Jeg tror ikke, han stjal fra dig, sådan er han ikke. Brandon: Hvem bekymrer sig? Emily: Jeg holder meget af Shane. Brandon: Han er så dum. Emily: Nej, han er ikke dum. Lidt senere: Shane kommer hjem. Han går hurtigt ind på ham og Liam's værelse. Liam ser ham og går ind på deres værelse. Liam går ind til Shane. Liam: Hej. Shane ser trist ud. Shane: Hej. Liam sætter sig ved siden af sin bror. Liam: Hvad er der galt? Shane: Fødselsdagsfesten gik ikke særlig godt. Liam: Hvorfor ikke? Shane: Fordi jeg fik skylden for noget, jeg ikke gjorde. Liam: Hvad fik du skylden for? Shane: Brandon bebrejdede mig for at have stjålet hans gave tilbage, men det var ikke mig, jeg har ikke stjålet noget, jeg er ikke en tyv. Liam: Jeg tror på dig. Shane: Tak, Liam. Liam: Bare rolig, du er en god fyr, jeg ved det. Shane: Tak. Liam giver Shane et kram, og han trøster ham. Næste dag: På skolen: Shane og Liam går ind på skolen. Shane er ikke glad. Pludselig ser Brandon og resten af skolen ham og Liam. Brandon går hen til dem. Brandon: Hvad har vi her? Shane: Hvad mener du? Liam: Lad os være i fred. Brandon: Jeg mener, at du er en dum tyv. Shane: Jeg er ikke en tyv. Brandon: Jå, du er, tyv, tyv, tyv. Resten af skolen begynder at skrige tyv, tyv, tyv, sammen med Brandon. Shane får lidt tårer i øjnene, og han løber hurtigt udenfor. Liam ser ham løbe udenfor, men der er for mange mennesker, så han kan ikke komme udenfor. Shane sætter sig udenfor, han er meget ked af det, over skolen og over Emily og Brandon's fødselsdagsfest. Pludselig er der en, der ser Shane og går hen til ham. Tasha: Hej. Shane: Hej, hvem er du? Tasha: Mit navn er Tasha, og du er Shane, ikke? Shane: Er du her for at sige dumme ting om mig? Tasha: Nej, hvorfor? Shane: Fordi alle tænker, at jeg gjorde noget, som jeg ikke gjorde. Tasha: Hvad gjorde du?
YOU ARE READING
Livet Kan Være Hårdt
Non-FictionDet er en historie der handler om livet og kærligheden, og hvor svært det kan være at tage beslutninger.