Keyifli okumalar... 💜Hangi ressam o anlamlı gözlerin hakkını verebilir ki?
Jane Austen/Aşk ve Gurur
...
Şık giyimleriyle merdivenin ucunda bekleyen kızlar ablalarını beklemekten sıkılmış, söyleniyorlardı. İlay, annesiyle babası arasında kalmış, kimse benzesem derken ortak bir benzerlikle doğmuştu. Annesinin tenini, açık saç rengini alırken babasından çene ve elmacık kemiklerini almıştı.
Altınay anneannesi benziyordu. Kardeşlerinden tamamen farklı görünüyordu. Kar beyaz ten, yeşil gözler, koyu kestane saç rengi...
Aybüke hepsine fark atacak kadar farklıydı. Cam gibi mavi gözleri vardı. Kumral teni, kuzguni saçlarıyla kimseye benzemiyordu.
Hazar dış kapıdan içeri girerken, "Abla," diye bağırdı İlay üst kata. "Kök saldık kök."
"Geliyorum," diyen ses yakından geliyordu.
Hazar kızlara bakıp kaşlarını çattı. "Kızlar?"
"Abicim," dedi Altınay.
"Bu kıyafetler çok açık değil mi?"
Kızlar başlarını eğerek kendilerine baktı, üçü de kendini beğenerek dudak büktü. "Aman abi ya eğleneceğiz," dedi Aybüke.
"Size eğlenmeyin mi dedim? Neyse... Gözüm üzerinizde olacak."
"İnsanın abisi olacak işte," dedi İlay. İki adımda Hazar'ın koluna girdi. "Sen ablamı görmedin daha."
Hazar daha cümleyi toplayıp düşünemeden topuk sesleri tıkırdadı beyninde. Başını merdivene çevirdiğinde gözleri fal taşı gibi açıldı.
Minicik! Etek mi o? Dudakları aralandı, gözleri kadının üzerinde basamak basamak arttı. İlbilge kalem gibi düz saçlarıyla, gece makyajıyla ve o kalçasını saran elbisesini dar eteğinin pililerini savurarak iniyordu. Ayağındaki bordo sivri uçlu ayakkabılarına bakıp gözlerini sıkıca kapattı Hazar, aynı hızla geri açtı. Uzun kolları olan elbisenin tek kapalı olan yeri ön kısmıydı.
"Nasılım?" dedi İlbilge etrafında bir tur dönerek.
Sırtı yok sırtı! Diyordu Hazar'ın sesi.
Kızlar Hazar'a, İlbilge hepsine birden bakıyordu.
"Efsane olmuşsun ablam," dedi Aybüke. "Can yakacaksın can!"
"Can kalırsa yakar, adam öldürür bu güzellik," dedi İlay.
"Abi!" dedi Altınay.
"Hazar, olmamış mı?"
Başını iki yana sallayan Hazar, kadının güzelliğine mi yansın gerçekten can yakacak olmasına mı, bilemedi. Omuzları inen adam pes etti. "Yanımdan ayrılmıyorsunuz!" Arkasını dönerek kapıya yürürken, "Allah'ım imtihanım Payidar kadınları olmasın!" diyordu. Kahkahalar eşliğinde doluştular arabaya.
Arabanın içindeki dört kıza bakarken deliriyordu Hazar. Eline bir örtü alıp hepsine sarmak istiyordu. "İkinci bir emre kadar etek boyları aşağı çekilecek!"
Kızlar dudaklarını ısırarak sessiz kalırken İlbilge, "Benim abim olmadığını hatırlatırım, ama onların da ablası benim."
"Önce senin için geçerli!" dedi Hazar.
Kızlar kıkırdarken İlbilge'nin ağzı açık kaldı.
Gözlerini kısıp baktı İlbilge. Ağzını açarsa kavga ederlerdi, kısa süreli küsme garantiliydi. "Yarın vereceğim cevabını. Keyfimi bozma."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kuş Uçuşu
General Fiction(CSK) serisi 1. Kitap. Bir gün seversin diye beklerken büyüdü içimde ne varsa. O gün hiç gelmedi. Ben şimdi vazgeçmiş olmamalıyım.