"JOM SAYANG!"
Liyanna hanya mengikuti langkah Fahim sambil membiarkan tangan kecilnya digenggam kemas oleh Fahim."Sayang nak pergi dekat kedai mana dulu?"
Fahim menyoal isterinya sambil memandang kearah isterinya."Watsons dulu lah abang"
Fahim mengangguk dengan seraya itu dia menarik tangan isterinya untuk menuju ke Watsons."Abang nak masuk juga ke?"
Bukan Liyanna tak bagi tapi dia tahu kalau dia masuk Watsons memang tak jumpa jalan keluar lah."Boleh je kalau sayang nak abang teman"
"Takpe lah abang duduk dekat kerusi ni Liya masuk seorang je lah takut abang letih nak ikut Liya""Ok, eh kejap sayang"
Liyanna memandang Fahim dengan kening yang berkerut."Take this and use it as much as you want"
Fahim menghulurkan satu kad yang berwarna hitam kepada isterinya."Maseh abang, sayang abang!"
"Sama-sama, yaallah sugar jangan comel sangat abang not strong ni"Kata Fahim sambil tersenyum nakal.
'pakk'
Liyanna terus menghempuk lengan Fahim menggunakan beg tangannya tu lah gatal tak bertempat.
"Abang jangan nak mengada-ngada ye"
Liyanna mengecilkan pandangan ke arah suaminya, lalu dia melangkah masuk ke dalam Watsons.**
LIYANNA melangkah keluar dari Watsons dengan senyuman yang lebar namun senyumannya terus mati apabila dia melihat seorang perempuan yang sedang berdiri di depan Fahim dengan tergedik-gedik tapi Fahim tak layan-layan pun
"Aku macam kenal je minah tu"
Liyanna mengecilkan pandangannya untuk melihat perempuan yang berada di depan Fahim."Oh minah tu kau tunggu kau tunggu aku dah ready dah ni nak buka gelanggang "
Liyanna melangkah ke arah Fahim dengan wajah yang mendatar sempat Liyanna mendengar Khairina menyoal Fahim."Abang Fahim tak nak bagi nombor telefon ke dekat Khai?"
Akan tetapi Fahim masih lagi dengan riak wajah bekunya"Hoi betina!"
Hambikk kau terkeluar suara jantan Liyanna sekali dengan betina dipanggilnya"S-sugar?"
Liyanna tidak mengendahkan Fahim yang sedang memanggilnya"Oh kau ingatkan siapa lah tadi"
Khairina menjeling ke arah Liyanna. Ingatkan siapa lah tadi."Kau kalau tak ada boyfriend tak payah lah sibuk nak kacau suami orang!"
Liyanna tahu ramai mata yang sedang melihat ke arah nya tapi dia tak kisah pun. Siapa suruh cari pasal dengan dia."Eh suka hati aku lah yang kau nak cemburu ni kenapa dia sepupu aku kan"
Ada juga kan Liyanna campak perempuan ni dalam lubang parit."Eh kepada Puan Khairina Arissa kalau awak sepupu pun dengan suami saya that's not mean you can touch my husband korang bukan mahram kan"
Bidas Liyanna dengan kegeraman.Khairina ingat dia tak nampak ke yang dia sentuh-sentuh Fahim tadi."That's not your problem"
"You say not my problem? Hello this is my husband no one can touch he except me understand? ke nak suruh saya bawa awak pergi jumpa ustazah? Mana tahu boleh ubah diri awak. Sebab pakai baju pun macam tak cukup kain."Savage!
Khairina terpampang tatkala mendengar bidasan dari Liyanna.
"Tak pe terima kasih je lah"
Ucap Khairina sebelum dia melangkah pergiLiyanna berpaling ke belakang lalu dia melihat Fahim yang sedang terlopong sambil melihat kearahnya.
"Yang abang ni kenapa nak suruh Liya bagi ceramah juga ke dekat abang. Perempuan tu sentuh dia bukannya nak larang tapi senyap macam batu je"
Macam lah dia tak nampak yang Fahim senyap je bila perempuan tu sentuh dia tadi."Abang dah larang lah sugar tapi dia tak dengar mungkin nak suruh mama hulk ni datang dulu kot baru dia nak lepas"
Fahim berkata sambil mencubit-cubit pipi isterinya."Ye lah sangat"
Liyanna menjeling ke arah suaminya.
Nasib dia sayang akan suaminya kalau tak memang dia hempuk lerr dengan beg tangan dia ni."Betul sugar sumpah demi allah abang tak tipu, sugar cemburu ekk?"
"Isteri mana je yang tak cemburu bila tengok perempuan lain sentuh suami dia""Alololo sugar jangan lah merajuk nanti balik sugar sentuh je abang puas-puas ye"
Melihat senyuman yang nakal terbit dari bibir Fahim laju saja tangan Liyanna menampar lengan suaminya."Dah lah Liya nak balik tak de mood Liya nak shopping hari ni"
Liyanna melangkah meninggalkan Fahim yang masih lagi tercegat di situ"Ehh sugar tunggulah abang. Oh sugar nak tahu tak sugar nampak seksi tadi bila bergaduh"
Walhal dia sendiri pun takut bila tengok isterinya bergaduh.**
"LIYA lama tak jumpa kau rindu yang teramat!"
Dengar je suara tu Liyanna terus tahu siapakah figura yang memanggilnya siapa lagi kalau bukan si Mia.Mia memeluk badan sahabatnya dengan erat
"Hoi dah dahlah tu peluk aku tak boleh nak bernafas dah ni""Hehe sorry. By the way macam mana hidup kau bila bergelar sebagai isteri ni?"
"Macam biasa lah tapi tu lah 3 minggu lagi Fahim dah kena pergi lapor diri"Baru semalam Fahim terima panggilan yang dia kena pergi lapor diri 3 minggu lagi. Berseorangan lah Liyanna lepas ni.
"Alah biasalah tu tentera kan"
"Biasa bagi kau. Ni kau bila nak kahwin dengan Haris?""Takde jodoh lagi"
Liyanna menjeling ke arah sahabatnya sebelum dia perasaan akan ketiadaan sahabatnya seorang lagi."Jannah mana?"
"Balik kampung dia dekat kelantan"
Ringkas Mia menjawab"Ohh, dah jomlah kelas dah nak mula dah ni"
Liyanna mengajak Mia.
Liyanna dan Mia terus melangkah untuk menuju ke kelas tiba-tiba'bupp!'
Badan Liyanna dilanggar oleh seseorang dengan kuat. Kakinya tidak dapat menampung badannya dia terus jatuh sambil mendesis kesakitan
"Liya!"Mia memanggil Liyanna dengan seraya itu dia duduk bertinggung di hadapan sahabatnya.
Liyanna mengangkat wajahnya untuk melihat figura yang melanggarnya."Ops sorry!"
"Hoi kau dah kenapa langgar-langgar orang tanpa sebab"
Mia memarahi minah itu atau lebih tepat Khairina Arissa.
Ada hati nak langgar sahabat dia dahlah pakai make up tebal ni kalau tampar ni memang jerebu satu dunia."I dah minta maaf kan tadi"
"Minta maaf entah ikhlas ke tak"
"Dahlah Mia jom kita pergi malas aku nak layan minah gedik ni buang masa je"
Sempat Liyanna memerli Khairina.Baru sahaja Liyanna ingin bangun dia mendesis kesakitan tatkala berasa sakit di tumit kakinya
"Auchh"
"Eh Kau ok tak Liya?"
"Aku rasa terseliuh lah we""Kau tak payah masuk kelas lah jom kita pergi klinik"
Liyanna hanya mengangguk. Dengan seraya itu Mia memapah sahabatnya untuk pergi ke klinikDo votes and comment✨
Nanti saya tampar Khairina biar jerebu satu dunia
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
General Fiction[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...