DARIPADA tadi lagi Liyanna masih lagi tidak berhenti bersin. Ini semua Fahim punya pasal lah.
"Jom la pergi klinik sugar"
Dari tadi lagi Fahim memujuk isterinya untuk pergi ke klinik tapi Liyanna masih lagi berkeras taknak pergi sebab apa?
Sebab dia mabuk darah HAHAHA pelik kan?Tapi tu lah memang hakikatnya dia tak boleh nak tengok darah. Takut tiba-tiba doktor nak ambil darah dia mahu merananalah si Liyanna ni.
"Alaa. Sikit je ni. Semuanya salah abang juga!"
"Sorry la sugar abang tak tahu la pula sampai jadi macam ni. Sorry okey"
Fahim mengerdip-ngerdipkan matanya kearah isterinya untuk meraih simpatiOmoo comelnya suami Liyanna ni!
"Yelah-yelah"
Akhirnya Liyanna memaafkan juga Fahim. Tak sanggup nak tengok mata Fahim yang berkelip-kelip sebab nak minta simpati dari dia lagi-lagi time dia senyum sampai nampak lesung pipitComel weyhh!
"Kita pergi klinik ye sugar"
Pujuknya lagi. Namun hampeh Liyanna masih lagi berdegil tidak ingin pergi"Tak nak lah abang. Nanti doktor suntik Liya"
Gue gak mau pergi sih lu paham gak.
Hehh!!"Haihh. Baiklah sayang"
Fahim mengeluh seraya mengelus rambut isterinya"Abang marah Liya ke?"
"Taklah"
Liyanna masih lagi merenung wajah Fahim untuk mencari maksud yang tersirat di sebalik wajah mendungnya itu"Jangan tenung abang macam tu sugar"
Liyanna tersengih apabila melihat telinga Fahim yang kian merahTak salah kan nak menyakat suami sendiri
ahakk!"Kenapa. Abang malu ke?"
Liyanna memandang Fahim dengan mata bundarnya"Dah tidur. Kalau tak abang bawa pergi klinik"
Sempat Fahim menjentik dahi isterinya sebelum dia menarik kepala isterinya untuk dibawa ke dadanya**
ALHAMDULILLAH. Hari ni Liyanna dah sihat dapat lah dia suprise kan birthday Fahim hari ni.Sekarang ni dia masih lagi berada di dalam kelas.
Si Mia? Tidur. Ya si Minah ni sedang lena dibuai mimpi di tepi Liyanna pula tu. Kalau profesor Ahmad masuk Mia suruh Liyanna kejutkan dia.Sesedap adabi dia je suruh Liyanna gerak ingat Liyanna ni kuli dia
Tiba-tiba muncul idea nakal di dalam fikiran Liyanna.
Dia menarik nafas yang dalam sebelum..."MIA! PROFESOR AHMAD DAH MASUK. BANGUN-BANGUN!"
Liyanna menggoncangkan badan sahabatnya dengan kuat"HAHH MANA-MANA!"
Jannah disebelah menahan tawa apabila melihat Mia bangun dari tidurnya dengan keadaan mamaiAkhirnya terhembur juga tawa Liyanna. Dia melihat Mia yang sedang memandangnya dengan tajam.
"Kau ni Liya!"
Mia menampar lengan sahabatnya sambil merenung tajam
"Gurau je lah. Aku tak sampai hati nak tengok air liur basi kau yang meleleh tu"
Liyanna memuncungkan bibirnya kearah mulut si Mia. Tapi kali ni dia tak main-main memang banyak air liur basi Mia yang meleleh tadi.Liyanna melihat Mia mengelap air liur basinya menggunakan lengan bajunya dengan cepat
"Eeee kotor lah kau ni Mia!"
"Biarlah baju aku"
Tiba-tiba kedengaran pintu terbuka lalu Liyanna mengangkat wajahnya seraya itu dia melihat Profesor Ahmad yang sedang melangkah masuk ke dalam dewan ini dengan penuh berkarisma.Kalau korang nak tahu Profesor Ahmad ni pernah jadi crush Liyanna tau!
Shh jangan cakap dekat Fahim hehe
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
General Fiction[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...