LIYANNA merebahkan badannya diatas katil.Dia bukan merajuk dengan Fahim akan tetapi dia pening kepala jadi dia membuat keputusan untuk berehat diatas.
'Klak'
Pintu bilik itu dibuka oleh Fahim dari luar dia melihat isterinya yang sedang berbaring sambil meletakkan sebelah tangannya diatas muka
"Sayang"Fahim melabuhkan punggungnya disebelah isterinya dia melihat wajah berkerut milik isterinya
"Sayang merajuk ke dengan abang?"Liyanna hanya mengabaikan soalan dari suaminya dia tiada tenaga ingin menjawab soalan dari Fahim kepalanya terasa berdenyut-denyut dengan kuat. Ini mesti akibat penyakitnya dia pun dah lama tidak pergi ke hospital.
"Sayang?"
Fahim mengerutkan keningnya tatkala isterinya tidak menjawab soalannya tambah pula isterinya langsung tidak bergerak.Fahim mencuit-cuit bahu isterinya namun Liyanna masih lagi tidak bergerak lalu Fahim membuat keputusan untuk menjatuhkan tangan isterinya dari muka.
"YaAllah sayang kenapa ni?"Luruh jantungnya apabila melihat wajah pucat milik isterinya lagi-lagi isterinya dalam keadaan tidak sedar sekarang ni. Tanpa menunggu lama dia menyarungkan sehelai tudung di kepala isterinya untuk munutupi aurat isterinya.
Dia mencempung tubuh isterinya dengan berhati-hati.Kunci kereta diambil oleh Fahim diatas meja solek Liyanna.
Puan Sri Sofea dan Mak Leha sedang berbual di ruang tamu terus memandang kearah Fahim yang sedang mencempung tubuh Liyanna dengan wajah yang kalut.
"Astaghfirullah. Kenapa ni Fahim?"Puan Sri Sofea dan Mak Leha melangkah kearah Fahim mereka juga turut terkejut melihat wajah pucat milik Liyanna.
"Liya pengsan ma. Fahim nak bawa dia pergi hospital""YaAllah. Mama ik-"
"Tak payah. Nanti kalau ada apa-apa Fahim call mama dan umi"
Fahim bukan tidak mengizinkan mamanya dan Mak Leha pergi akan tetapi dia tidak ingin menyusahkan mereka berdua"Yelah. Hati-hati bawa kereta tu"
Fahim mengangguk lalu dia melangkah kearah keretanya.Tubuh kecil milik isterinya diletak berhati-hati di dalam perut kereta.Dikucup sekilas bibir isterinya yang kelihatan pucat.Tanpa menunggu lama dia terus melangkah kearah tempat pemandu.
Seatbelt dipakai oleh Fahim.Keretanya meluncur laju diatas jalan raya. Dalam hati tidak berhenti berdoa. Fahim mengambil telefonnya nombor Haris diketik sebelum ditekapkan ditelinganya
"Hello""Ris.A-aku nak pergi hospital kau ni isteri aku pengsan"
"Hah ok! Hati-hati"
Fahim menamatkan panggilan telefonnya perhatian diberikan sepenuhnya kepada pemanduan.**
"KELUARGA Puan Liyanna?"
Fahim terus mengangkat wajahnya apabila seorang doktor wanita bersuara.
"Saya suami dia""Boleh ikut saya ke bilik kejap?"
Fahim mengangguk lalu dia melangkah mengikuti doktor wanita itu.Punggung dilabuhkan diatas kerusi yang berhadapan dengan doktor wanita itu.
"Macam mana dengan isteri saya doktor?""Alhamdulillah kandungan dia selamat"
Dunia Fahim bagai berhenti terungkap setelah doktor wanita itu bersuara
"K-kandungan?""Ya.Puan Liyanna telah disahkan mengandung selama 3 minggu"
Terbit senyuman nipis dibibir Fahim. Dalam hati hanya mampu panjatkan syukur kepada Allah.
Sudah lama dia menantikan saat-saat ini."Tapi.Saya tidak menyarankan kepada isteri encik untuk mengandung"
Senyuman Fahim mula memudar. Ya dia tahu kenapa isterinya tidak disarankan untuk mengandung.
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
General Fiction[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...