"HAISH mana Mia dan Jannah ni lambat benar pergi tandas"
Liyanna yang sedang bermain dengan telefon itu terus terkejut dek mendengar ada satu suara yang berbisik di tepi telinganya
"Helo shorty!""Astaghfirullah!"
Liyanna terus memegang dadanya yang berdegup kencang.Liyanna terus memusingkan badannya ke belakang untuk melihat figura yang berbisik ditepi telinganya. Matanya terus terbuntang apabila melihat kawan lamanya yang sedang tersengih kearahnya.
"You scared me Aathif!"
Aathif Azrean ialah kawan Liyanna sejak sekolah rendah lagi dan dia adalah adik kepada Kak Afieya.Bila si kakak tidak fasih dalam berbahasa melayu maka si adik pun mesti lah tidak fasih juga dalam berbahasa melayu.
Memang Liyanna rapat dengan Aathif tapi yang membuat dia geram akan Aathif adalah selalu panggil dia pendek!
Hehh!!
"Just kidding"
Liyanna terus merenung Aathif dengan tajam. Apabila Aathif melihat renungan tajam dari sahabatnya dia terus menekup mulutnya"Please Aathif don't call me with that name!"
"Nope and never"
Yaallah. Kalau tak kenangkan dia dekat luar sekarang ni memang dia ambil kayu lah pukul si Aathif ni."What are you doing here shorty?"
Liyanna mendengus geram dengan wajah yang masam mencuka"Owh relax lerr shorty. you know what l haven't messed you for a long time"
Memang zaman sekolah rendah dulu si Aathif ni suka kacau Liyanna tapi orang yang paling rapat dengan dia adalah Aathif juga sampaikan orang ramai tanya dia dan Aathif ni bercinta ke."Nothing. just want to buy a gift for my husband"
"Liya sorry lam-"
Mia dan Jannah yang baru keluar dari tandas itu membiarkan ayatnya tergantung dek melihat seorang figura lelaki di tepi sahabatnya"Kawan sekolah rendah aku"
Liyanna menjawab dengan ringkas apabila melihat wajah yang tertanya-tanya milik sahabatnya tahu sangat Mia dan Jannah ingin menanyakan siapa lelaki yang berada di sebelahnya ini baik cakap awal-awal nanti tak pasal-pasal tuduh Aathif ni scandal dia"Ohh"
"Aathif ni Mia dan ni Jannah kawan aku"
Aathif hanya mengangguk sebagai jawapan lalu dia menundukkan sedikit badannya tanda berkenalanDia memang kurang mesra apabila berjumpa dengan orang yang tidak rapat dengannya.
Liyanna boleh rapat dengan Aathif pun sebab dia sekelas dan duduk di meja sebelah Aathif kalau tak memang tak rapat lah dia dengan Aathif.
Tiba-tiba kedengaran satu notifikasi masuk di dalam telefon Liyanna. Dia melihat nama yang tertera di skrin telefonnya.
Kening Liyanna terus berkerut seribu apabila melihat nama Aathif yang tertera di skrin telefonnya.
Kenapa pula pakcik ni mesej dia tiba-tiba. Kan boleh je nak cakap depan-depan bukannya dia duduk dalam tandas.
Namun dia membuka jua mesej yang dihantar oleh Aathif.
Aathif😒
-I should go first shorty. Bye see you next time.Haihh dalam mesej pun sempat lagi nak kacau Liyanna. Cukuplah di luar sahaja Aathif buat dia nak pukul dengan kayu.
Me
-Hmm. do you want to feel my first slap?Ting!!
Aathif😒
-Just kidding bubye!Liyanna terus melihat kelibat Aathif yang melangkah pergi dari situ
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
Ficção Geral[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...