LIYANNA menolong nenek Kasmah untuk menyiapkan sarapan di dapur manakala Fahim masih lagi terbongkang dia atas katil
"Liya umur berapa sekarang?"
"21 baru nek"
Tangan nya ligat membasuh pinggan yang berada di dalam sinki itu"Oh muda lagi"
Umur Liyanna dan Fahim tak delah jauh mana beza dia 21 Fahim pula 24."Pergi panggil Fahim makan. Dah nak siap ni"
"Ok nek"
Liyanna terus melangkah ke arah bilik untuk memanggil Fahim. Terhenti langkahnya tatkala melihat Nellysha yang sedang membuka pintu bilik dia dan FahimNi dah lebih ni!
Liyanna berdehem untuk menarik perhatian Nellysha
"Ehemm!"Kalut Nellysha menutup kembali pintu bilik Fahim apabila mendengar suara Liyanna berdehem
"Nelly buat apa dekat sini?"
Liyanna menyoal dengan suara yang mendatar
"M-mana ada Nelly buat apa"
"Really?"
Liyanna tersenyum sinis kearah Nellysha. Lalu dia mengatur langkah dengan perlahan kearah Nellysha sehinggalah dia berdiri tepat di hadapan Nellysha"Habis tu kenapa nak buka pintu bilik suami kak Liya?"
Sememangnya Liyanna tua setahun daripada Nellysha dia 21 manakala Nellysha 20"T-tak"
"Tak payah nak tipu"
Sisi Mamahulk Liyanna sudah keluar. Berani Nellysha nak masuk bilik dia mujurlah dia nampak tadi kalau tak memang Nellysha dah masuk dalam bilik Fahim tadiLiyanna melihat Nellysha menunduk.Baru saja dia ingin membuka mulut tiba-tiba Mak su Selina muncul dari luar
"Kau buat apa dekat anak aku ni Liya!?"
Mak su Selina mendekati Nellysha lalu memaut bahu anaknya dengan erat"Mak su tanya la anak mak su sendiri"
"M-mana ada. Nelly tak buat apa pun dia yang tuduh Nelly nak masuk dalam bilik abang Fahim"
Liyanna terkedu apabila mendengar jawapan dari NellyshaWhat!? Aku tuduh Nellysha?
"Baru sehari kau jejak kaki dekat rumah ni terus buat perangai ek!"
Terhinjut bahu Liyanna tatkala Mak su Selina menjerkahnya sempat dia mengerling sekilas kearah Nellysha yang sedang tersenyum sinis kearahnya"M-mana ada sa-"
Tanpa sempat Liyanna menghabiskan ayatnya kepalanya terus terteleng ke kiri tatkala ditampar oleh Maksu Selina'pangg!'
"Lina kenapa kau tampar Liya!"
Kedengaran suara nenek Kasmah yang berada di belakang Liyanna. Mungkin dia mendengar suara maksu yang menjerkah Liyanna tadi."Aku nak kau minta maaf dekat anak aku!"
Liyanna minta maaf dengan Nellysha?Hell no!?
"Kamu ni kenapa Lina?"
"Mak tanya lah perempuan ni. Sedap-sedap dia je tuduh Nellysha nak masuk bilik Fahim""Yaallah.Cuba bawa bertenang Lina. Dah Liya, pergi masuk dalam bilik kejutkan Fahim"
Liyanna hanya mengangguk sebagai jawapan. Dia terus melangkah masuk kedalam bilik dengan pipi yang terasa pijar akibat ditampar oleh Maksu Selina.Liyanna melihat dirinya di dalam pantulan cermin. Dapat dilihat dihujung bibirnya terdapat kesan luka dan sedikit berdarah
Terus jatuh setitis air mata Liyanna. Macam tu je dia kena tuduh, macam tu je dia kena tampar.
Kau kena kuat Liyanna kau kena kuat dia terus mengesat air matanya menggunakan telapak tangannya
Liyanna terus memusingkan badannya kebelakang
"Allah!?"Terkejut Liyanna tatkala Fahim yang berdiri di belakangnya dengan wajah yang mendatar
Alamak!
Liyanna terus menunduk untuk menyembunyikan wajahnya daripada Fahim.Tak nak bagi Fahim nampak wajahnya yang sembap dengan kesan luka di hujung bibir
Liyanna melihat Fahim melangkah kearahnya terus dia mengundur ke belakang
"Pandang abang"
Fahim bersuara dengan suara yang mendatar. Liyanna menelan air liur kesatTakut banget!
"I don't like to repeat what I said. Look at me Nik Liyanna"
Mendengar kan Fahim memanggil nama panjangnya. Dia terus mengangkat wajahnya dengan perlahanFahim mood serious now!
Fahim merenung Liyanna dengan pandangan yang sukar untuk ditafsirkan.
Fahim memegang lalu mengangkat dagu isterinya
"Who did this?"Salah ke kalau dia nak mengadu dekat suami sendiri?
"L-Liya ja-"
"Jangan tipu"
Berpeluh-peluh dahi Liyanna nak jawab soalan dari Fahim"B-be-"
"I ask you again who did this?"
Takkan lah Liyanna nak jawab yang maksu tampar dia"Jawab"
"M-maksu tampar Liya"
Liyanna melihat Fahim mengetap rahangnya dengan kuat"Shit"
Sempat Liyanna mendengar Fahim menyumpah seranah"A-abang jangan lah marah maksu dia tak sengaja tadi"
"She touch what is mine, so she should pay it!""M-maksu tak sengaja tadi"
"Betul ke dia tak sengaja? Bukan dia tuduh sayang tadi"Terkedu Liyanna dibuatnya. Macam mana Fahim tahu?
"M-macam mana abang tahu?""Abang tahu daripada mula lagi"
Selepas mendengar suara jerkahan dari maksunya tadi dia terus tersedar dari lenanya"Erk-"
"Sakit lagi tak?"
Fahim bertanya sambil mengelus pipi isterinyaLiyanna mengangguk sebagai jawapan
"Jom abang letak ubat"
Fahim terus menarik lengan isterinya untuk mengikutinyaFuhh! Nasiblah dia tak marah
**
"FAHIM bila nak ada anak?"
Terbatuk Liyanna apabila mendengar kan soalan dari nenek Kasmah"Uhuk! Uhukk!"
Fahim menepuk-nepuk belakang isterinya.Adoii nek tanya soalan tu biarlah pada masa yang sesuai ni masa makan memang tersedak lah si isteri."Ada rezeki nanti adalah"
"Rezeki takkan datang bergolek kalau tak berusaha"
Liyanna hanya tersengih ke arah nenek KasmahTiba-tiba Maksu Selina menyampuk dihadapan
"Ke mandul?"
Terus hilang senyuman di wajah Liyanna"Ish apa kamu ni Lina!"
Nenek Kasmah bersuara sambil menggelengkan kepalanyaLiyanna terus menggeleng kepalanya kepada Fahim tatkala dia melihat Fahim yang jelas-jelas sedang menahan marah
"Takkan lah sebulan dah kahwin masih tak ada anak lagi. Mandul lah tu"
Liyanna sedaya upaya cuba untuk menahan air matanya dari menyembah bumi"Kamu ni kenapa Lina? Nanti kalau ada rezeki ada la tu"
"Kesian lah dekat Fahim tu isteri dia mandul baik kahwin dengan si Nellysha ni""Erm takpelah Liya dah kenyang Liya masuk bilik dulu lah"
Cepat-cepat Liyanna mengatur langkah ke bilik setelah membasuh tangannya di sinki"Tak ada adab langsung. Cuba kamu tegur sikit isteri kamu tu"
"Isteri Fahim ke Maksu yang tak ada adab? Fahim rasa Maksu yang tak ada adab. Maksu ingat Fahim tak tahu ke yang maksu tampar isteri Fahim tadi. You touch what is mine so you should pay it. Patutlah paksu ceraikan maksu sebab adab tu entah ke mana"HAA STEPEK KENA!
"Dan kau Nellysha"
Tersentak Nellysha apabila mendengar Fahim memanggil namanya"Kau ingat aku tak tahu yang kau tuduh isteri aku. Kalau kau nak aku anggap kau sebagai sepupu aku lagi tolong hormat isteri aku faham!"
"F-faham"
Seusai berkata Fahim terus melangkah kearah biliknyaTerdiam Maksu Selina dan Nellysha apabila Fahim menjerkah mereka
"Memang padan lah dengan muka kamu tu Lina. siapa suruh mengata isteri dia. Dan kamu pula Nelly siapa suruh tuduh isteri dia bukan-bukan kan dah mendapat"
Setelah berkata nenek Kasmah berlalu pergi meninggalkan dapur
DO VOTES AND COMMENT✨
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
Ficção Geral[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...