RINDU? Ya sangatlah rindu! Dah cukup sebulan Fahim tinggalkan Liyanna. Kadang-kadang je dia boleh mesej dengan Fahim tapi itu tak bermakna yang dia boleh melepaskan rindu kepada Fahim.
"Haihh bosannya!"
Liyanna mengeluh berat. Tiba-tiba muncul satu idea di fikirannya."Apa kata aku pergi rumah mama"
Tanpa melengahkan masa dia terus bersiap untuk pergi ke rumah Puan Sri Sofea dah lama dia tak pergi jenguk mak mertua.Liyanna hanya mengenakan blouse berwarna putih, skirt berwarna putih berserta shawl yang berwarna hitam.
Dia melangkah masuk ke dalam kereta Porsche 911 miliknya sendiri. Kereta ni Fahim yang bagi hadiah dekat dia sebelum Fahim pergi kerja.
Sebenarnya Fahim tak bagi dia bawa kereta sendiri tapi dia tetap berkeras nak bawa kereta dan Fahim pun terpaksa lah mengalah.
**
"ASSALAMUALAIKUM mama!"
Liyanna melangkah memasuki ke dalam rumah Puan Sri Sofea
"Waalaikummusalam. Eh Liya masuk lah"
Liyanna terus tunduk bersalaman dengan Puan Sri Sofea"Sorang ke?"
"Haah sorang lah mama peneman tak balik lagi" Liyanna tersenyum nipis kepada Puan Sri Sofea"Nanti dia balik lah tu. Dah jom duduk mama buatkan air"
Liyanna hanya mengangguk sebagai jawapan lalu dia melabuhkan punggung dia atas sofa yang memang sedia ada di ruang tamu itu"Terima kasih mama"
Puan Sri Sofea melabuhkan punggung diatas sofa yang berhadapan dengan menantunya."Liya tak nak tidur sini ke malam ni?"
"Boleh ke?"
"Eh apa pula tak boleh nye lagipun mama duduk seorang je dekat rumah ni. Papa pula ada kursus dekat johor seminggu"
"Ok lah Liya tidur sini malam ni"Sememangnya ada sebab kenapa dia suruh menantunya tidur disini lagipun dia tak kisah duduk sorang.
**
SEUSAI saja Liyanna membersihkan badan dia terus berbaring di atas katil letih!
Liyanna tidak tahu berapa lama dia terlelap sehinggalah dia merasakan satu tangan yang sedang memeluk pinggangnya dari belakang.
Liyanna terus bangun dengan keadaan yang takut berserta dengan jeritan kecil
"Yaallah!"Dalam hatinya hanya mampu panjatkan doa supaya tiada apa-apa yang berlaku. Dia terus menarik comforter untuk melindungi kepalanya.
Tak mungkin dia akan menunjuki auratnya kepada orang asing.Fahim yang berada di belakang isterinya terhekeh-hekeh ketawa.
"Sugar? "Sehinggalah Liyanna mendengar satu suara garau yang memanggilnya dari belakang. Tubuhnya automatik mengeras tatkala melihat figura yang memanggilnya dari belakang.
Terkejut,terlopong,terkaku,terkedu tatkala Liyanna melihat satu sosok lelaki yang bertubuh tegap dengan rambut yang sedikit panjang, wajah yang keletihan berada di belakangnya.
"A-abang?"
Air mata Liyanna terus bergenang.
Liyanna melihat Fahim hanya tersenyum ke arahnya."Ya Liya sayang ni abang"
Liyanna bergerak mendekati Fahim lalu tangannya naik meraba setiap inci muka suaminya untuk memastikan yang dia bukan sedang bermimpi sekarang ni"Betul ke ni abang. Liya tak mimpi kan?"
"Yeah honey you are not dreaming. It's real"
Tanpa menunggu lama Liyanna terus membenamkan wajahnya di dada Fahim."Abang. I miss you!"
"I miss you too much sugar!"
Fahim terus mencium ubun-ubun isterinya. Lama. Sungguh dia rindukan isterinya. Sebulan tidak berjumpa membuatkan dia tersiksa.
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
Fiction générale[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...