"SUGAR macam mana boleh jadi macam ni!?" Terkejut Liyanna apabila tiba-tiba pintu bilik itu diterjah oleh seseorang.
Fahim berlari ke arah isterinya seraya itu dia duduk bertinggung sambil membelek-belek kaki isterinya.
Bukan main panik Fahim apabila mendapat panggilan daripada Mia mengatakan kaki Liyanna terseliuh.
"Ish abang ni terkejut Liya main terjah-terjah macam tu je cuba bagi salam"
Liyanna menjeling ke arah suaminya nasib lah ni rumah Mia buatnya dekat klinik tadi mahu malu 7 keturunan si Liyanna ni."Sorry abang terlalu risaukan sugar tadi"
"Yelah"
"Macam mana sugar boleh terseliuh ni?"
Tidak sempat Liyanna ingin membuka mulut tiba-tiba kedengaran Mia yang menjawab terlebih dahulu."Cik Khairina Arissa tu lah"
Liyanna melihat sahabatnya yang melangkah masuk sambil membawa air untuk dihidangkan
kepada Fahim."Betul ke sugar?"
Nak tak nak terpaksa lah Liyanna mengangguk dah kantoi dah pun."Eh abang nak pergi mana?"
Liyanna menyoal apabila dia melihat suaminya yang tiba-tiba bangun dari duduk."She has gone too far with my wife so I won't let her go"
Tanpa sempat Liyanna ingin membantah Fahim telah pun berlalu pergi meninggalkannya."Kau la ni Mia!"
"Eh aku pula"**
"AKU dah lama bersabar dengan kau Khairina!"
"K-khai tak sengaja lah bang"
"Tak sengaja ke saja je nak tolak isteri aku! Don't you dare touch my wife if you touch you better pray of your life"Hilang segala panggilan abang daripada Fahim yang digantikan adalah dengan panggilan aku dan kau.Khairina menggigil ketakutan dengan Fahim ini adalah kali pertama dia melihat sisi agresif Fahim yang jarang ditunjukkan.
"Kau Faham tak!?"
"F-faham"Setelah berkata Fahim berlalu meninggalkan Khairina dan keluarganya yang masih lagi tercegat disitu
"Kamu buat apa dengan isteri dia Rina?"
Soal ibu Khairina iaitu Puan Kamalia tahu sangat bahawa anak dia tu menaruh hati kepada anak saudaranya yang seorang tu."Rina tolak dia je kot tu pun nak mengada bukannya masuk hospital bagai"
Khairina menjeling ke arah Mummy nya
"Suka hati kamu lah Rina ni kalau Daddy tahu ni pandai-pandai lah kamu jawab mummy malas nak masuk campur"
Puan Kamalia terus berlalu pergi meninggalkan anaknya disitu keseorangan"Terseliuh je kot, bukan nye masuk hospital pun"
Gumam Khairina keseoranganPuan Kamalia adalah adik kepada Tan Sri Syafiq. Mereka hanya mempunyai 2 adik beradik.Tan Sri Syafiq adalah anak sulung manakala Puan Kamalia pula anak nombor 2.
**
"ABANG pergi mana tadi?"
Senyap..
Lepas je balik tadi Fahim tidak bercakap langsung dengan dia balik tadi pun Fahim terus naik atas tanpa menunggu dia.Dia balik dekat rumah tadi pun Mia yang hantarkan. Katanya Fahim telefon dekat Mia suruh hantar dia balik rumah
Tumpuan Fahim masih lagi di laptop yang berada di depannya dengan wajah yang mendatar
"Abang!"
Namun masih lagi tiada balasan dari Fahim.
Liyanna mengeluh berat untuk seketika dia terus bangun dari katil untuk pergi ke tandas.Baru sahaja kaki Liyanna ingin menyentuh lantai tiba-tiba Fahim datang mencempung badannya.
"Ehh Abang!"
"Your leg is sprained"
Jawab Fahim dengan suara yang mendatar"Kenapa abang senyap?"
Fahim tidak menjawab soalan isterinya.
Fahim meletakkan tubuh isterinya berhadapan dengan tandas.
"Kalau siap panggil abang"
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
Ficción General[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...