FAHIM memimpin tangan kecil milik isterinya sambil melangkah masuk kedalam rumah mak Leha. Hari ini adalah hari yang mana adiknya akan bertunang.
Liyanna melabuhkan punggung di atas sofa bersebelahan dengan adiknya. Dia melihat adiknya yang sedikit segan lalu dia menepuk bahu adiknya dengan perlahan
"Jangan lah takut sangat mereka datang nak merisik kau bukan nak tembak kau"Dayanna menjeling kearah kakaknya
"Diamlah!"
Liyanna menggelengkan kepalanyaDia memandang kearah Fahim yang sedang ralit membelek-belek skrin telefonnya
"Abang"
"Ya sayang""Lepas ni jadi tak nak pergi cari barang baby?"
"Jadi lah takkan tak jadi pula nanti karang ada yang merajuk"
Liyanna terus memuncungkan bibirnya apabila Fahim memerlinyaSuka sangat sakat isteri!
"Abang ni memang suka perli Liya ke macam mana?"
"Abang bukan nak perli tapi abang ludahkan fakta"
Menggerimis kesakitan Fahim tatkala sepit ketam isterinya singgah di pinggangnya itu lah padahnya suka perli isteri sangat"Sayang jangan nak buat hal pula. Ni bukan dekat rumah kita. Adik nak bertunang tu"
"Ish orang tahu lah!"
Liyanna terus memandang kearah depan dengan wajah yang cemberut"Patut lah Aqil berkenan dekat si Dayanna ni. Cantik,sopan, lemah lembut orangnya"
Kembang kempis hidung Dayanna tatkala mendengar pujian dari bakal mak mertuanyaLiyanna menjulingkan matanya keatas sebelum dia terasa pinggangnya dicuit oleh Fahim
"Tak baik sayang"
"Diamlah!"Fahim terus terdiam tatkala melihat pandangan garang milik isterinya. Baik dia diam awal-awal sat gi merajuk pula awek ni.
**
SELESAI saja majlis pertunangan Dayanna mereka berdua terus menuju ke kedai untuk mencari barang bayi.
"Sayang jangan lari ya kalau tak abang balik terus"Fahim memimpin tangan kecil isterinya sambil menuju ke sebuah kedai yang mempunyai barangan bayi
"Ay,ay captain!"Fahim menjeling kearah isterinya. Boleh percaya ke tak entah mak buyung ni.
Mata Liyanna terus bersinar-sinar tatkala melihat barangan bayi yang cantik.
"Cumilnyee abang!"
"Ambillah kalau sayang nak"Liyanna terus mengangguk sambil tersenyum manis.Fahim menyimpan senyum tatkala melihat pipi tembam isterinya turut bergerak apabila isterinya tersenyum.
Senyuman dia untuk isteri dia seorang je!
"Aip, Abang kata jangan lari"
Fahim terus menarik lengan isterinya dengan lembut apabila melihat isterinya sudah bersedia untuk berlari"Hehe sorry"
Fahim menggelengkan kepalanya. Nak marah tak sanggup. Kan dia dah cakap mak buyung ni bukan boleh percaya sangat last-last boleh hilang dari pandangan"Sayang ada nak beli barang-barang lain ke?"
"Ada!?"
Fahim menarik pergelangan isterinya ke arah kerusi yang kosong yang memang sedia ada di situ."Nak beli apa?"
"Beli hati abang!"
Terbit senyuman nakal di bibir Fahim. Dia terus mendekatkan wajahnya kepada isterinya."Eh abang nak buat apa ni? Kita dekat luar ni jangan nak buat benda-benda pelik"
Jantung Liyanna terus berdegup kencang apabila wajah Fahim betul-betul berada di hadapannya sehingga hembusan nafas Fahim terkena di wajahnya"You say that you want buy my heart right?"
"G-gurau je tu"
"You already buy my heart sugar!""1 years"
Liyanna terus mengerutkan keningnya tatkala mendengar ucapan dari Fahim
"1 tahun?""Ya sayang. Sayang dah curi hati abang sejak tahun lepas lagi masa dekat persandingan sepupu abang"
Wajah Liyanna terasa membahang tatkala senyuman manis Fahim terbit sehingga lesung pipitnya yang berada di dua-dua belah pipinya turut muncul"Cute!"
Liyanna terus menekup mulutnya tatkala dia tersalah memuji suaminya
"Thank you beautiful!"Oksigen mana oksigen jangan tinggalkan aku!
Sesak nafas Liyanna dibuatnya. Fahim ni kalau boleh setiap hari dia nak sakat isterinya tak kira dimana mereka berada contohnya macam sekarang
**
LIYANNA terus merebahkan badannya di atas katil. Selesai saja membeli belah mereka terus pulang kerumah.
"Sayang tak nak mandi dulu ke?""Kejap lagi lah. Liya penat ni"
Fahim terus melabuhkan punggung dibirai katil yang bersebelahan dengan isterinya.Dia mengelus kepala isterinya yang dilitupi oleh selendang. Dia mencabut selendang yang berada di kepala isterinya dengan perlahan.
Kaki isterinya dicapai sebelum dia mengurutnya dengan perlahan supaya tidur isterinya tidak terganggu.
"Haih kaki mak buyung ni memang seratus peratus iras kaki Doraemon"
Fahim menggelengkan kepalanya. Sempat lagi nak perli isteriKalau Liyanna tak tidur memang tak lah dia cakap macam tu. Al kisahnya masa Liyanna graduasi hari tu isterinya kuat berjalan memang bengkak lah kaki tu
Lepastu boleh pula dia pergi cakap macam kaki Doraemon bahananya Liyanna suruh dia tidur dekat luar.
Fahim pun apa lagi pasrah je lah dah berpuluh-puluh kali dia pujuk tapi tak menjadi-jadi. Bermalam lah juga dia dekat luar.
"ABANG TIDUR DEKAT LUAR MALAM NI!? HOW DARE ABANG CAKAP KAKI LIYA NI MACAM DORAEMON!""Abang minta maaf sayang"
"Argh takde-takde!"
Terhinjut bahu Fahim tatkala Liyanna menghempas pintu rumah itu dihadapan wajahnya.Tergelak kecil Fahim tatkala teringat akan hari yang mana dia kena tidur dekat luar. Dah lah sejuk. Kot-kot lah tiba-tiba ada pocong fuhh seram!
Gak boleh dibayang!
Vote and Comment✨
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
General Fiction[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...