SEUSAI saja solat subuh Liyanna terus merebahkan badannya di atas katil. Dipicit dahinya yang terasa pening
"Pening lagi ke?"Fahim yang perasan akan itu terus melipat sejadahnya dan disangkut di tempat yang sedia ada.Dia terus melangkah kearah isterinya.
Liyanna mengangguk sebagai jawapan.
Fahim memicit dahi isterinya. Tiba-tiba pintu itu diketuk dari luar.
"Abang pergi buka pintu kejap tau sayang"
Dikucup sekilas dahi isterinya sebelum dia pergi membuka pintu.Pintu itu dibuka oleh Fahim lalu terpampang satu figura perempuan yang dibenci olehnya
"Kau nak apa?"
Fahim menyoal dengan suara yang mendatar"N-nenek suruh Nelly ajak Abang Fahim dan Kak Liya sarapan"
"Hm"
Fahim hanya membalas dengan anggukan. Baru saja dia ingin menutup pintu tiba-tiba pintu itu disekat oleh Nellysha"Kau nak apa lagi?"
"N-Nelly nak minta maaf pasal kelmarin"
Fahim tersenyum sinis sebelum dia mendekatkan bibirnya di telinga Nellysha"Not to me but to my wife"
Seusai berkata Fahim terus menutup pintu bilik itu.
Nellysha masih lagi tercengang akan layanan
Fahim."Aku takkan minta maaf dekat dia"
Nellysha terus mengeluarkan telefonnya sebelum dia mengetik nama yang ingin ditelefonnya.Dia terus berjalan meninggalkan tempat itu.**
"SAYANG jom pergi sarapan"
"Liya tak ada selera lah. Abang pergi je lah dulu nanti Liya lapar Liya pergi makan"
Fahim mengeluh berat apabila isterinya tidak ingin bersarapan."Makanlah sikit nanti sayang kena makan ubat pula"
"M-macam mana abang tahu?"
Liyanna pantas memandang kearah suaminya apabila suaminya mengetahui tentang ubatnya.
Fahim tahu ke dia ada penyakit?"Tak penting. Tapi abang nak tanya kenapa sayang rahsiakan abang tentang penyakit sayang?"
Fahim mengelus pipi isterinya dengan lembut sambil tersenyum nipis dia cuba sedaya upaya untuk menahan air matanya dari mengalir."Sebab Liya taknak abang risau"
"Abang ni siapa bagi sayang?"
"Suami Liya"
"Jadi apa tugas suami?"
"Jaga isteri"
Liyanna menjawab sambil menundukkan wajahnya kebawah"Jadi. Kalau sayang sakit ke-"
"Abang sanggup ke jaga Liya?"
"Sanggup sayang"
Dia mengambil tangan kecil milik isterinya lalu diletakkan di dadanya."Sampai lah benda ni berhenti berdegup. Abang akan jaga sayang sehinggalah ajal datang menjemput abang"
Air mata Liyanna jatuh setitis di pipinya.
"Macam mana kalau Liya pergi dulu?""Abang redha dengan ketentuan Allah. Abang akan cuba sedaya upaya untuk berdamai dengan takdir tapi selagi nyawa dikandung abang. Abang masih lagi sanggup jaga sayang. Dan abang nak sayang tahu walaupun sayang sakit nazak sekalipun abang tak akan pernah berhenti mencintai sayang"
Fahim menarik tubuh kecil milik isterinya ke dalam pelukan"Abang nak anak ke?"
"Abang tak kisah sayang selagi abang celik mata nampak isteri abang dekat tepi. I don't care sugar abang tahu sayang tak sedia lagi kan tak apa abang sanggup tunggu walaupun beribu-ribu tahun"
Liyanna membalas pelukan suaminya."Dah jom kita pergi sarapan tapi sebelum tu abang ada pantun untuk sayang"
"Sempat lagi nak berpantun"
Liyanna menggelengkan kepalanya sambil tertawa kecil"Naik motor lalu bukit,
Sayang makanlah sikit nanti sakit"
"Ee abang ni!"
"Jadi tak pantun abang?"
"Boleh lah"Fahim tersenyum nipis apabila melihat isterinya yang sedang tertawa kearahnya. Dia berharap senyuman ini kekal sampai bila-bila.
**
HARI ini adalah hari terakhir Fahim dan Liyanna menginap di kampung. Fahim membuat keputusan untuk membawa isterinya menghirup udara segar di tepi pantai.
Mereka berjalan di pinggir pantai sambil berpimpinan. Fahim mengalihkan pandangannya kearah isterinya dia tersenyum nipis apabila melihat wajah bahagia milik isterinya.
"Suka tak?""Suka-suka!"
Liyanna memandang kearah suaminya sambil tersengih.
"Abang. Jom kita duduk dekat situ"
Liyanna menarik lengan Fahim untuk duduk diatas batu-bata yang besar disitu."Cantikkan pemandangan dekat sini abang?"
Liyanna menyoal suaminya sambil memejamkan matanya untuk menikmati udara yang segar
"Cantik. Tapi sayang nak tahu tak apa yang lebih cantik dari pemandangan dekat sini?"Liyanna memandang kearah suaminya yang sedang memandang kearah hadapan
"Apa?"Fahim tersenyum sebelum dia memusingkan sepenuh badannya kearah isterinya. Digenggam kedua-dua belah tangan isterinya dengan erat
"Your smile,your eyes,your lips,your face and especially..."Fahim meletakkan sebelah tapak tangannya di dada isterinya dia merenung mata isterinya sambil tersenyum manis
"Your heart"Liyanna mengambil sebelah tangan Fahim lalu dikucup sekilas belakang tapak tangan Fahim dia membenamkan wajahnya di dada bidang milik suaminya
"Thank you abang you always be my king in my heart"
Fahim turut membalas pelukan itu lalu dia mengucup sekilas kepala isterinya yang dilitupi oleh selendang.
"And you always be my queen sugar"'I love you so much sugar. I can't imagine if you leave me one day'
Do votes and comment✨
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
Ficción General[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...