ғ ᴀ ʜ ɪ ᴍ | 14

1.9K 72 0
                                    

ALHAMDULILLAH hari ni Liyanna dah sihat sepenuhnya. Dia dan Fahim baru saja balik dari rumah uminya. Dapat lah Liyanna lepas rindu dan lusa Fahim bakal pergi lapor diri di pangkalannya.

Liyanna? Start lah kelas dia. Boleh la berjumpa dengan si Mia dan Jannah. Lama tak jumpa dengan mereka.

"Abang?"
Liyanna menegur Fahim yang sedang duduk di atas sofa sambil membelek-belek telefon miliknya

"Hmm"
Fahim mengambil sebelah tangan isterinya lalu mengucup sekilas tangan isterinya.

"Why sugar?"
Liyanna melentokkan kepalanya di atas bahu Fahim lalu dia merasakan tangan Fahim yang sedang mengelus rambutnya.

"Nothing, abang tengok apa?"
Liyanna menyoal sambil melihat kearah Fahim
yang sedang ralit membelek telefonnya.
"Scroll Tiktok je"
Liyanna mengangguk sebagai jawapan.

"Abang dah siap ke kemas barang?"
"Belum. Esok abang kemas"
"Oh, okey"
Liyanna menunduk sambil bermain jari jemari runcing kepunyaannya sendiri entahlah dia berasa sedih tapi tulah

"Sayang ok?"
Liyanna tidak menjawab soalan dari Fahim.
Liyanna dapat merasakan tangan Fahim yang sedang mengangkat wajah dia untuk memandang ke arahnya.

"Kenapa sugar menangis?"
Ya, memang Liyanna menangis sekarang ni bila Fahim tegur dia terus air matanya merembes dengan laju

Liyanna terus membenamkan wajahanya di dada Fahim. Dia hanya membiarkan tangan Fahim yang sedang mengelus belakangnya.
"A-abang memang k-kena pergi ke?"
Soal Liyanna sambil tersedu-sedan

"Shhh...Jangan nangis"
"Breath baby. Ok now tell me. Kenapa sugar nangis?"
"S-sebab Liya tak nak berpisah dengan abang"
"Abang bukan tinggalkan sugar selama- lamanya. Abang janji abang balik nanti. Dah jangan nangis. Tak mo lah macam ni abang tengok sugar ni dah macam mak lampir"

"Abang!"
Liyanna mencubit lengannya. Fahim mengaduh kesakitan sebelum dia ketawa kecil. Tak sakit pun sebenarnya sengaja ingin membuat isterinya kembali senyum.

**

HARI ini adalah hari yang mana Fahim akan berangkat pergi ke pangkalannya. Liyanna hanya duduk bersila di atas katil sambil melihat Fahim yang sedang mengemas pakaiannya ke dalam beg galas

"Abang memang kena pergi ke?"
Fahim memandang kearah isterinya terus dia menarik senyuman nipis lalu dia melangkah kearah isterinya. Punggung dilabuhkan bersebelahan sang isteri

"Ya sugar. Abang kena pergi hari ni cuti abang dah habis"
Fahim mengelus kedua-dua belah pipi isterinya pasti dia akan rindu pada wajah ini nanti.

Obses with own wife!

"A-abang j-jangan lah pergi n-nanti kalau abang jatuh dari langit mesti mati"
Liyanna mendengar Fahim ketawa kecil lalu Fahim menyeka air mata isterinya dengan lembut

"Abang kena pergi kerja sugar. Jangan risau abang bukan karakter nama Fahim yang mati dalam novel yang sugar baca tu apa nama novel tu Theo? Teo? Apa entah"
"Dheo lah abang bukan Theo! Rosak nama scandal Liya!"
Liyanna mencebik seraya itu dia menjeling ke arah sang suami

"Manalah abang tahu abang bukannya baca pun novel tu. Dah jangan nangis nanti tak sanggup abang nak tinggalkan sugar  sorang-sorang ni"
Liyanna terus memeluk badan Fahim dengan erat.
Fahim terus mencium ubun-ubun isterinya.
Lama.

"Ok lah, abang dah nak pergi ni nanti abang balik"
Fahim meleraikan pelukannya lalu dia tunduk mencium kedua-dua belah pipi Liyanna.
"Hmm, bila?"
"Tak pasti lagi"

**

"Baru sejam Fahim tinggal aku, tapi rasa macam dah setahun"
Liyanna hanya berbaring sambil termenung ke arah siling berwarna putih itu tiba-tiba telefon dia berdering minta diangkat.

Liyanna mengambil telefon dengan perasaan yang malas
"Hello Liya!"
Kedengaran suara Mia menyeru namanya dengan kuat

"What? Please lower down your voice. Aku tak pekak lagi"
Bidas Liyanna dengan malas. Orang tengah rindu suami ni kan karang ada orang yang kena lempang dengan dia.

"Ops sorry. By the way kau nak pergi tak?"
"Pergi mana? Boleh tak kau habiskan soalan kau tu"

"Kau ni apahal? Why you so baran-baran at now?"
"Nothing. Kau nak ajak aku pergi mana tadi?"
"Shopping jom. Aku ambil kau dekat rumah"
"Hmm pukul berapa?"

"Lepas zuhur"
"Hmm"
"Bye Liya Don't be baran-baran tau"
Liyanna mematikan panggilan telefon lalu dia melangkah masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan badannya.

**

"LIYA kau ni kenapa moody je aku tengok?"
"Tak de apa"
"Really? Aku kenal kau dah bertahun-tahun and aku kenal kau macam mana. Kalau kau ada problem share la mana tahu aku boleh tolong"
"Nothing"
Serius Liyanna memang tak de mood nak bercakap hari ni maklumlah rindu suami

"Haih kau ni. Oh by the way mana Fahim aku tak nampak pun dia tadi dekat rumah kau?"
Mendengar kan nama Fahim automatik air mata Liyanna mengalir setitis.

"Eh Liya kau kenapa menangis? Fahim curang dengan kau ke?"
Liyanna menggelengkan kepalanya kalau betul Fahim curang dengan dia memang dia siat-siat la si Fahim berani dia nak curang dengan Liyanna.

"Habis tu kenapa?"
"A-aku rindu dia"
"Kenapa pula, dia pergi mana?"
"Kerja"
"Haih kau ni nanti dia balik lah tu bukan senang nak kahwin dengan military man ni kau kena bermadu dengan negara"
Mia hanya mengeluh berat apabila melihat wajah mendung milik Liyanna.

'Bila lah aku dan Haris nak kahwin ni'

**

MEREKA hanya berjalan mengelilingi shopping itu.
"Kau nak pergi mana pula lepas ni?"
Liyanna menyoal sahabatnya

"Balik dah kot. Jom"
"Ok"
Mereka melangkah menuju ke tempat parking kereta.

"Mia aku pergi letak troli dulu tau"
"Hmm ok"
Liyanna mengatur langkah untuk menyimpan troli tiba-tiba dia terlanggar seseorang.
"Eh yaallah maaf!"
"Eh tak apa-tak apa "

Liyanna mengangkat wajahnya lalu dia terkedu apabila melihat wajah yang sedang memandang kearahnya dengan riak yang terkejut.

"Abang?"
"Liya?"












SIAPA YANG PERASAN TU PERASANLAH PART MANA YANG SAYA BUANG ✨
DO VOTES AND COMMENT!


Fahim:Attractive Husband [C]Where stories live. Discover now