"ABANG hari ni kan Liya rasa nak eat something lah"
Liyanna menggongcang-gongcangkan lengan suaminya.Sudah seminggu Fahim meninggalkannya untuk ke pangkalan dan sekarang adalah masanya untuk meminta benda-benda yang pelik kepada suami.
Dah lama dia menahan diri untuk meminta kepada Fahim.Kini masanya sudah tiba hehehe
"Makan apa sayang?""Buah nanas"
"NO!"
Liyanna terus mencebik.Minta dengan umi tak boleh dengan suami pun tak boleh kan dia pergi minta dengan jiran sebelah rumah baru tahu."Alaa abang please!"
Liyanna mengerdip-ngerdipkan mata bundarnya kearah Fahim. Kot-kot lah Fahim rasa simpati ke.
"Tak boleh sayang. Tak elok untuk orang mengandung""Ish abang ni dahlah Liya nak tidur!"
Liyanna terus berbaring tanpa menghiraukan suaminya.Keluhan berat terbit dibibir Fahim.Mak buyung ni kan, orang tak bagi makan bukan apa tapi dia tu mengandung haihh degil!
"Sayang. Jangan lah macam ni baby. Pandang abang please"
Fahim memujuk isterinya dengan lembut.Satu hal pula nak kena pujuk mak buyung ni!
"Sayang abang tak?"
"Tak!?"
Fahim tersenyum sinis seketika."Ok lah kalau macam tu abang kahwin lain lah"
"Pergi lah!"
Liyanna menghiraukan suara suaminya yang sedang mentertawakannya."Betul ni? Calon dah ada tunggu kahwin je"
Fahim mengangguk sebelum dia mencapai telefonnya.Diketik satu nombor di dalam telefonnya lalu dia menekapkan telefon itu ke telinganya.
"Hello baby"Liyanna menggigit bibirnya menahan amarah.
BERANI LAH SI FAHIM NI NAK KAHWIN LAIN MEMANG AKU SMACKDOWN LAH!"Haah first wife i dah bagi izin untuk kita kah-"
"ABANGG!?"
Liyanna menekup muka Fahim dengan bantal."JANGAN HARAP ABANG DAPAT KAHWIN LAIN KALAU TAK SAYA TEMBAK ABANG DENGAN SENAPANG GAJAH!"
Manakala wajah Fahim yang berada disebalik bantal itu sedang tertawa-tawa.Lambert lagi dia nak kahwin lain.Lagipun dia bukan call siapa-siapa pun tadi.
Fahim mengerutkan keningnya apabila bantal yang berada di mukanya itu Kian melonggar yang diganti adalah suara isterinya yang sedang tersebik
"Sayang?"Dia mengalihkan bantal itu ditepi lalu dia tersenyum melihat isterinya yang sedang mengelap air mata yang merembes di pipi
"Alolo baby menangis ke?""A-abang lah ni"
Fahim menarik kepala isterinya ke dakapannya.
"Abang minta maaf ok. Tiada siapa pun yang dapat gantikan tempat sayang"Liyanna membalas pelukan milik Fahim.
Dia terlena didalam dakapan Fahim.
Fahim membaringkan tubuh isterinya dengan perlahan lalu dia menarik comforter untuk menutupi tubuh isterinya.Didakap tubuh kecil itu dengan erat.
Fuhh nasib baik boleh pujuk.Haih mak buyung
Mak buyung buat hal lah!**
LIYANNA mengurut kakinya yang bengkak akibat kuat berjalan.Mungkin faktornya yang sedang mengandung lagi-lagi kandungannya sudah mencecah 5 bulan.
"Mana Fahim ni?"
Liyanna mengeluh seketika tatkala Fahim masih belum pulang ke rumah.Pergi cari air coconut shake ke pergi buat air coconut shake. Dahlah Liyanna ni mengidam nak minum air coconut shake haihh.
Tiba-tiba kedengaran enjin kereta yang baru masuk di dalam perkarangan rumah.
"Fuhh panjang umur"Tanpa melengahkan masa Liyanna terus melompat turun dari sofa dia berlari sehingga ke muka pintu.Tombol pintu dipulas olehnya.
Terkedek-kedek dia berlari dengan perut besarnya kearah Fahim yang baru keluar dari perut kereta.
"Astaghfirullah sayang. Kan abang dah cakap jangan berlari""Hehe sowwy. Nak air!"
"Eh sayang abang lupa nak beli lah!"
Liyanna mencebik kearah Fahim lalu dia menghentak-hentak kakinya ke lantai.Dahlah dari semalam lagi dia menahan diri untuk meminta air coconut shake ni tapi bila dia suruh Fahim beli boleh pula dia lupa nak beli.
"Ee abang!"Air matanya bergenang di tubir mata
"Dahlah tak nak kawan!"
Liyanna melangkah meninggalkan Fahim dengan mulut yang bermuncung seperti itik.Fahim tertawa kecil sebelum dia mengambil air coconut shake di dalam kereta.
Haih mak buyung ni kuat betul merajuk orang nak gurau je pun.
"Sayang!"Fahim mengejar langkah isterinya yang sedang menuju kebilik.Mulut Liyanna tidak berhenti terkumat-kamit membebel kepada Fahim.
Dahlah dia betul-betul craving nak minum air coconut shake.
Fahim menggenggam lengan kecil milik isterinya.
"Abang gurau je lah sayang. Ni tengok ni abang beli"
Fahim tersengih sebelum dia mengangkat bekas air yang berisi air coconut shake itu kepada isterinya.Liyanna yang melihatkan itu terus bersinar-sinar matanya.Dia ingin mengambil air itu dari Fahim namun Fahim semakin menjauhkan bekas air itu darinya.
"Ee abang, Liya nak!""Boleh tapi sayang kena janji dengan abang yang sayang takkan berlari dah lepas ni boleh?"
"Ya boleh abang. Liya janji takkan lari dah lepas ni!"Liyanna mengangkat sebelah tangannya menandakan dia sedang bersumpah yang dia takkan berlari lagi.
"Ok jom turun"Fahim menarik lengan kecil isterinya untuk ke ruang tamu. Mereka melabuhkan punggung diatas sofa yang memang sedia ada disitu.
Dia mengambil kaki isterinya sebelum dia mengurut kaki isterinya yang bengkak itu.
"Tengok ni dah jadi macam kaki Doraemon"Fahim memerli isterinya.
"Eh biarlah comel apa kaki Doraemon"
"Comel lah sangat"
Fahim menjeling kearah isterinya yang sedang minum air coconut shake itu tanpa menghiraukannya.Kot-kot ya pun bagi lah dekat dia sikit. Ingat tak penat ke pergi cari air coconut shake ni demi isterinya tercinta.Dah lah panas terik
"Abang nak?"Liyanna menyuakan air itu kepada Fahim.
"Bo-"
"Tak payah lah!. Abang tolong urut kaki Liya je!"
Fahim membulatkan matanya.Bertuah punya mak buyung!!
Vote and Comment
Exam is coming!
YOU ARE READING
Fahim:Attractive Husband [C]
Fiction générale[𝐓𝐄𝐍𝐆𝐊𝐔 𝐌𝐎𝐇𝐃 𝐅𝐀𝐇𝐈𝐌 𝐗 𝐍𝐈𝐊 𝐋𝐈𝐘𝐀𝐍𝐍𝐀] Dia...... Tengku Mohd Fahim seorang jejaka yang memiliki rupa paras yang mampu menggoyahkan iman mana-mana perempuan yang melihatnya kena pula dengan pekerjaannya sebagai seorang airforce ...