Luke memandang pantulan dirinya dicermin tandas itu , tulang selangka nya sungguh kelihatan dan ada beberapa luka dikawasan dadanya akibat dicucuk.
Jarinya menyentuh wajah cengkungnya dan dibawah matanya mula kelihatan lingkaran hitam.
"Damn Luke! Kau patut belajar cara pakai baju" marah Otto sambil menutup wajahnya menggunakan kedua tangannya.
"Apa? Aku tak pakai baju je , bukannya aku full naked depan kau" balas Luke santai sambil memandang wajah Otto yang sudah memerah itu.
"Shut up!!" jerit Otto kuat dan terus berlari keluar dari tandas . Luke hanya memutar matanya malas sambil melihat bekas luka di tangannya akibat chip itu.
"What the hell Luke!?" jerit Zayn . Matanya meliar memandang tubuh separuh telanjang milik Luke.
"Apa?" tanya Luke malas. Dia memusingkan tubuhnya memandang Zayn . Oh bukan Zayn je , ada Blake dan Axel sekali.
"SOMEONE CALL THE POLICE!!!" jerit Blake kuat sambil memandang Luke atas bawah manakala Axel sudah tercengang disitu.
"Okey first of all , aku tak fully naked! Aku pakai tuala!" bidas Luke .
"Yes , kitaorang nampak keberadaan tuala tu. P-pakai baju Luke , boleh mati kitaorang kalau hari-hari kena macam ni" ucap Axel laju sambil memberinya beberapa pakaian.
"Thanks untuk nasihat tu" Baju itu diambil oleh Luke dan dia terus masuk ke dalam tandas dan memakai pakaian yang baru sahaja Axel beri padanya.
"Oh shit! Ingatan aku dari tadi dok ulang-ulang je benda yang sama" herdik Zayn sambil memukul kepalanya berkali-kali .
"Better kita keluar" ajak Axel . Mereka bertiga terus keluar dari tandas itu .
"Guess what!? Kitaorang baru je nampak badan Luke" ucap Blake.
"Aku pun nampak" balas Otto .
"Wow , Otto being naughty" ejek Liam membuatkan wajah Otto memerah.
"Semua ni dah mandi ke?" tanya Celvin yang baru tiba . Dia memandang semua orang yang ada di ruangan itu.
"Luke on the way" balas Zayn .
"Pergi makan , tambahkan tenaga" arah Celvin . Mereka berlalu kearah dapur dan mula makan dengan tenang.
"Okay tak?" tanya Luke . Mata mereka memandang Luke yang baru sahaja tiba.
"Perfect" ucap Hazel sambil menarik tangan Luke sehingga membuatkan remaja itu duduk disebelahnya.
"Outift kita semua nampak sama kecuali jaket" ucap Syah .
"Baru comel" balas Dexter . Berkerut kening mereka.
"Kau fikir kita nak ambil gambar keluarga ke?" bidas Ares membuatkan gelak mereka pecah. Luke hanya memutar matanya sambil memakan soft cookies yang dimasak oleh Celvin .
"nuova ricetta? sapore di bruciato molto sgradevole ( resepi baru? rasa hangus dia teruk sangat )" bidas Luke sambil memandang Celvin.
"Apa pulak kau speaking ni?" tanya Zayn pelik.
"Aku tak faham Luke tapi aku ambil tu sebagai bentuk pujian" ucap Celvin. Dia mengambil satu soft cookies nya dan memberikannya kepada Hazel.
"What the hell Celvin!!? Bapak hangus nye!" jerit Hazel sambil memuntahkan soft cookies itu dari mulutnya.
"Aku yakin tu apa yang Luke kata" ucap Syah. Mereka semua terus tergelak apabila melihat Hazel sudah berlari ke sinki dan membasuh mulutnya.
YOU ARE READING
ZOMBIE | C
ActionVirus baru menyerang kota besar Pranediz . Para penduduk mengira kerajaan menyelamatkan mereka namun sangkaan mereka terpesong jauh . Rupanya mereka akan dijadikan alat oleh para pemerintah . Muncul kumpulan pemberontak untuk mendapatkan keamanan da...