Z1 | 22

17 1 0
                                    

Quin memandang Elena dan Tiya yang sedang dirawat oleh Ares dan Celvin. Manakala Hedi sedang berborak dengan Otto.

"Kau okey?" tanya Axel perlahan . Dia duduk disebelah Quin dan gadis itu hanya mengangguk perlahan.

"Kenapa korang tolong kitaorang?" tanya Quin perlahan.

"Kitaorang pun sama macam kau , nak pergi ke sempadan Ockland. Jadi kenapa kita tak pergi sekali je?" balas Axel lembut.

"Thanks sebab selamatkan kitaorang" Axel memandang Quin sebelum menggeleng kepalanya perlahan.

"Kau patut berterima kasih dekat Luke sebab dia nak selamatkan korang. Dia jarang nak tolong orang" ucap Axel. Pandangan Quin teralih kearah Luke yang sedang berbual dengan Celvin.

"Diaorang macam mana?" tanya Otto risau. Dia memandang wajah Elena dan Tiya yang pucat itu.

"Jangan risau , nanti elok lah tu" balas Hazel ringkas sambil berbual bersama Liam.

"Ada something wrong" ucap Dexter. Mereka memandang Dexter.

"Pahal?" tanya Ares. Mereka mula sedar yang bas itu mula bergerak dengan perlahan.

"Enjin tersumbat dengan pasir" balas Dexter.

"Aku pergi keluarkan" ucap Luke sambil turun dari bas itu. Dia mengambil batang besi dan mencucuk enjin bas itu yang sudah dipenuhi oleh pasir itu.

"Cepat Luke! Ada zombie!" ucap Hazel. Luke memandang zombie yang sedang berlari laju , tangannya menekan-nekan besi itu sehingga pasir itu mula keluar dan menghujani dirinya.

"Lari Luke!!" jerit Zayn kuat.

Zombie-zombie itu mula mengejar Luke manakala remaja itu terus berlari dengan laju , jauh dari mereka.

"Kejar Luke!" arah Celvin . Dexter dengan pantas membawa bas itu dengan laju dan mengikut langkah Luke yang sudah jauh kedepan.

"Fuck off zombie!!Geh weit weg von mir spielen" umpat Luke. Langkahnya semakin perlahan akibat kepenatan , tangannya mengeluarkan senjata dipoketnya.

BANG ! BANG !

Tembakan Luke semakin berterabur apabila pandangannya mula kabur . Peluh membasahi wajahnya akibat panas yang terlampau terik.

"Luke!! Luke!" jerit Ares . Mereka semakin risau apabila melihat Luke yang sudah menggelengkan kepalanya.

Luke ....
Kau kena ingat diri kau yang sebenar ...
LUKE!!

Kau lupa nampaknya Luke mana tempat asal kau .
Tinggalkan diaorang Luke , diaorang hanya akan jadi beban pada kau

Pergi Luke
Tinggalkan diaorang ..
Diaorang layak mati .

Tubuh Luke ditangkap oleh Zayn sebelum remaja itu sempat jatuh , tangannya naik menepuk pipi Luke.

"Luke kau dengar suara aku tak?" tanya Zayn risau . Dia memandang Luke yang sedang mendesis kesakitan.

"Bawak dia masuk dalam Zayn!" arah Celvin kuat . Dengan laju tubuh Luke diangkat oleh Zayn.

"Kenapa dengan Luke?" tanya Hazel risau .

"Jason cuba hidupkan balik bekas chip yang ada dekat tangan dia" balas Celvin sambil mengelap wajah Luke.

"D-dia okey tak?" tanya Quin risau , dia memandang Axel.

"Aku tak tahu Quin. Tapi aku yakin dia akan okey" balas Axel perlahan.

ZOMBIE | CWhere stories live. Discover now