Leo memandang telefonnya lama , selepas sahaja kejadian semalam Luke langsung tidak membalas mesej nya.
Audrey dan Zoey menatap tajam kearah Nyx yang sedang menunduk sedih.
"Okey...sekarang ni Nyx kitorang tahu kau sedih sebab kena reject tapi tu bukan salah Luke. Kau yang melibatkan perasaan kau tau , Luke tak pernah kata pun dia tertarik dekat kau" ucap Raven datar.
Nyx mengangguk perlahan , dia mengeluarkan telefonnya cuba untuk menelefon Luke tetapi langsung tiada balasan.
"Teruk sangat ke aku tampar dia?" tanya Nyx perlahan.
"Teruk ke tak? Kau tahu tak , berdarah teruk hujung bibir dia!" balas Zoey. Dia terus mengeluarkan telefonnya dan menunjukkan gambar Luke yang sedang mengelap bibirnya.
"Fuck" kutuk Nyx perlahan.
"Send gambar tu dekat aku" ucap Leo dan dengan pantas Zoey menghantar gambar itu ke nombor Leo.
"Kau rasa dia maafkan aku tak?" tanya Nyx risau. Dia menggengam hujung bajunya dengan erat , takut lah!
"Tak." balas Raven datar manakala Audrey sudah mencubitnya.
"Eek-- aku rasa mungkin dia maafkan kau" potong Audrey . Cuba menenangkan Nyx dari gelabah.
"Mungkin" ucap Leo sambil menjeling Nyx.
•••••••
Luke membuka matanya perlahan-lahan, dia melirik jam yang tergantung di dinding itu . Sudah pukul 12 tengahari.
"What the hell!" kutuk Luke kuat dan terus berlari turun kebawah.
"Nah ane , ini you punya roti canai sudah siap" ucap Celvin dalam slang indian sambil meletakkan roti canai diatas meja makan. Baru sahaja Ares ingin makan ,pandangan mereka semua teralih pada Luke yang turun.
Mata sepet
Rambut serabai
Jalan terhuyung-hayang
Confirm baru bangun!
"Morning sleepy head" ucap Hazel geli sambil memakan roti canainya. "Lewat betul ye kau bangun" tegur Blake sambil tergelak.
"Lewat?" tanya Liam perlahan dan melihat jamnya sebelum menyambung ayatnya. "Lewat bodoh kau bangun!" teriak Liam kuat.
Luke hanya menjeling Liam sebelum duduk disebelah Otto dan Axel. Roti canai itu dimakan oleh Luke , bukan mulut je makan , hidung pun makan.
"Damn.Kau memang betul-betul mengantuk ni" ucap Axel risau sambil membantu Luke untuk makan. Mata Luke kejap terbuka kejap tertutup.
"Aku rasa nak tidur je" ucap Luke perlahan. Dia terus menggosok-gosok matanya , cuba menyegarkan matanya.
"Try terjun kolam" cadang Dexter.
"Idea bernas" ucap Hedi. Luke dengan perlahan berjalan kearah kolam dan terus terjun ke dalam kolam itu.
"Mermaid" ucap Elena dan Quin serentak.
Zayn hanya memandang Luke yang sedang mengibas rambutnya membuatkan air terpercik kearah mereka.
"Fresh..." ucap Luke perlahan sambil meraup wajahnya kasar. Tanpa disedari Dexter dan Ares sudah melompat masuk ke dalam kolam membuatkan tubuhnya tertolak air yang sangat kuat itu.
YOU ARE READING
ZOMBIE | C
ActionVirus baru menyerang kota besar Pranediz . Para penduduk mengira kerajaan menyelamatkan mereka namun sangkaan mereka terpesong jauh . Rupanya mereka akan dijadikan alat oleh para pemerintah . Muncul kumpulan pemberontak untuk mendapatkan keamanan da...