Tiya dan para perempuan yang lain terjaga apabila mendengar jeritan nyaring dari dapur .
"Bunyi apa tu?" tanya Hedi takut. Elena dengan pantas memeluk Quin dan Otto.
"Jom pergi tengok" ajak Otto. Mereka berlima terus turun ke dapur untuk melihat apa yang terjadi.
"Apahal jerit-jerit ni?" tanya Elena geram. Dia bercekak pinggang sambil memandang budak-budak lelaki
"IKAN TU TERBANG!!" jerit mereka semua. Jari masing-masing tertunding kearah seekor ikan yang akan dilantai.
"Aku rasa aku dah bunuh ikan tu" bisik Hazel cemas.
"Apa korang cuba masak ni?" tanya Quin pelik. "Ikan siakap" balas mereka.
"Untuk apa?" tanya Tiya.
"Kitaorang nak masak untuk korang , Celvin dengan Luke" balas Hazel perlahan.
Mereka berlima mendengus kesal sebelum menolong budak-budak lelaki untuk kembali semula aktiviti memasak mereka .
"Bau apa yang sedap sangat ni?" tanya Celvin yang baru sahaja turun.
"Ada chef baru" ucap Tiya . Mereka semua terus menghidangkan makanan yang baru saja dimasak itu. Ikan Siakap √ Nasi √ telur goreng √ sayur √ ayam kicap √
"Korang masak ke!?" tanya Celvin tidak percaya. "Mestilah" balas Syah bangga. Mereka semua terus duduk dimeja makan.
"Morning Luke" sapa Liam apabila Luke turun dan bergerak kearah mereka . Luke hanya mengangguk dan duduk dimeja makan.
"Siapa masak?" tanya Luke perlahan . Dia mengelipkan matanya berkali-kali cuba untuk fokus kerana semua benda dihadapannya kabur , effects mamai.
"Kitaorang" balas mereka semua serentak.
"Sedap. Boleh kahwin dah" puji Luke sebelum kembali mengunyah makanan.
"Dekat sini kita akan buat identiti baru supaya orang semua tak tahu siapa kita yang sebenar. Tentang duit jangan risau aku akan uruskan" terang Celvin.
"Kalau tak cukup duit boleh ambik dalam bank parents aku" ucap Dexter dan mendapat anggukan dari Celvin.
"Korang punya identiti dah siap semua. Tapi ada satu je kena buat"
"Apa tu?" tanya Elena. "Luke kena pergi sekolah" balas Celvin. Luke terus tersedak apabila mendengar perkataan sekolah
"Aku tak suka sekolah Celv!" bantah Luke keras. "Kau still kena pergi . Dalam identiti tu kita satu keluarga dan kau paling muda."
"Aku pergi tapi aku tak janji aku tak tumbuk orang" balas Luke sambil memeluk tubuhnya.
"Jangan tumbuk orang Luke" tegur Blake.
"Apa identiti kitaorang?" tanya Axel.
Celvin = lorzon
luke = rei
zayn = jake
blake = edward
dexter = charlo
hazel = matheo
ares = jeremy
liam = miles
axel = alex
syah = noah
tiya = ruby
hedi = violet
otto = stella
elena = naomi
quin = bella"Noah?" tanya Syah pelik. "Nama Otto dengan Quin paling sedap" protes Axel .
"Nama aku pun sedap tau" ucap Dexter kagum. Sebuah borang diberi kepada Luke.
" School Name = Wockland United II
Student Name = Rei Lucca Vincento
Student Class = 4IN
Parents = • Lorzon Cruze Vincento
• Autumn Waryn Luzoo { death }
Sibling = 14.
Record = Clean 100% "
YOU ARE READING
ZOMBIE | C
ActionVirus baru menyerang kota besar Pranediz . Para penduduk mengira kerajaan menyelamatkan mereka namun sangkaan mereka terpesong jauh . Rupanya mereka akan dijadikan alat oleh para pemerintah . Muncul kumpulan pemberontak untuk mendapatkan keamanan da...