Z1 | 23

16 1 0
                                    

"S-semua pengawal yang telah dihantar tidak dapat dihubungi tuan.."

Memerah wajah Jason , dia menumbuk dinding dihadapannya dengan kuat .

"Bodoh! Kerja mudah pun tak dapat nak buat! Aku suruh cari budak tu dan hantar dekat aku je!!" bentak Jason kuat.

"K-kami rasa mereka dah bunuh atau musnahkan semua rangkaian pada pengawal kita"

"Pengawal tak boleh harap! Aku nak pangkat-pangkat kapten yang turun ! Cari diaorang sampai dapat!!"

"Kau memang cabar aku Luke...kau tunggu je" sambung Jason.

•••••

Dexter menghentikan bas itu diatas sebuah bukit.

"Dah sampai guys!" ucap Dexter. Mereka semua terus turun dan melihat sempadan yang ada dibawah bukit itu.

Bandar-bandar tinggi terlihat jelas dari situ. Ada budak-budak yang bermain di padang berdekatan disitu.

"Kau nak kita terbang ke pergi sana?" tanya Ares .

"Bukanlah , aku saja nak suruh korang tengok pemandangan ni sebelum kita masuk dalam sempadan tu" terang Dexter. Mereka masuk semula ke dalam bas itu dan melanjutkan perjalanan untuk masuk ke dalam sempadan itu.

Setelah berjaya masuk kedalam sempadan mereka berhenti tepat disebuah rumah besar yang kosong.

"Masuklah , ni rumah lama aku." ucap Dexter sambil memarkir bas itu.

"Cantik gila!" ucap Tiya . Ares dan Axel membantu Celvin membawa barangnya manakala mereka yang lain membawa senjata-senjata kedalaman rumah itu.

Rumah itu dipenuhi oleh perabot-perabot antik . Ada 1 kolam , 3 bilik , 1 ruang tamu , 1 dapur , 1 bilik kosong ( untuk simpan senjata ) dan 4 tandas.

"Luas gila" ucap Tiya kagum.

"Ada 3 bilik , pergilah pilih. Pukul 8 turun" ucap Celvin. Mereka semua terus berlari kearah bilik masing-masing.

Setelah melihat sekitar rumah itu , mereka terus pergi ke kolam renang. Luke hanya memandang mereka semua yang sedang bermain air.

"Luke jomlah" ajak Dexter. "Tak nak aku" balas Luke ringkas. Zayn dan Syah memandang antara satu sama lain sebelum bergerak kearah Luke.

"Damn! Syah! Zayn! Jangan tarik aku!" jerit Luke. Dia dengan pantas berlari agar menjauh dari mereka. Celvin dan Liam tergelak melihat Luke yang dikejar oleh mereka.

"Jom lah Luke!!" ajak Hazel pula. Pelik lah Luke ni , dia pakai short pants datang sini tapi tak nak mandi.

"Taknak wehh" balas Luke sambil menolak Ares dan Axel.

"Okay-okay..." Akhirnya mereka semua mengalah dan sambung berenang . Zayn perlahan-lahan mendekati Luke.

"Kenapa kau tak nak berenang?" tanya Zayn.

"Aku malas" balas Luke ringkas. Dengan pantas tubuhnya ditarik oleh Zayn dan membuatkan tubuhnya masuk kedalam kolam itu.

"ZAYNNN!!!" jerit Luke kuat. Mereka semua tergelak manakala Luke sudah memeluk badan Zayn.

ZOMBIE | CWhere stories live. Discover now