Luke memandang seorang gadis yang sedang menangis apabila Dexter ingin memeriksanya. Tangisan yang nyaring itu berjaya membuat Hazel yang suka akan kanak-kanak menjadi benci padanya.
"Bising gila budak ni" ucap Dexter dan terus keluar dari ruangan itu. Dia meraup wajahnya kasar dan memandang Luke.
"Kau try settle kan budak tu Luke" ucap Blake dan Luke terus menggeleng. "Aku tak suka budak" balas Luke.
"Kalau budak macam ni , kau tampar pun takpe" potong Zayn.
"Okey" Luke terus masuk ke dalam ruangan itu. Melopong mulut Zayn , alamak rasa nak tarik balik kata-kata dia tu.
Gadis yang bernama Orkid itu memandang Luke yang sedang mengenakan topeng hitam.
"Jangan dekat!" jerit Orkid nyaring.
"Siapa kata aku nak dekat dengan kau?" tanya Luke sarkastik membuatkan Orkid terdiam.
"Biarkan Luke memasak" bisik Dexter.
"Kau nak buat apa dengan aku?" jerit Orkid lagi dan dengan pantas Luke menekup telinga nya apabila mendengar jeritan nyaring Orkid.
"Boleh tak kau stop menjerit?Aku still boleh dengar , buat masa ni." tanya Luke kembali sambil memeluk tubuhnya. Dia dapat melihat riak kesakitan diwajah Orkid.
Tangannya terulur pada Orkid membuatkan gadis itu terkelu.
"Mana yang sakit tu? Sini aku tengok" ucap Luke perlahan. Masih cuba mengekalkan intonasi suaranya. Perlahan-lahan Orkid menunjukkan bekas gigitan dilengannya.
"Teruk tak? Nanti Orkid pun jadi diaorang?" tanya Orkid risau . Luke menjilat bibirnya dan membuka topengnya membuatkan mereka berempat terkejut.
"Pakai topeng kau Luke!" jerit Hazel melalui earpodnya tetapi Luke hanya mengabaikannya.
"Kalau kau jadi budak baik mungkin kau akan selamat. Kitaorang tengah cuba cari serum untuk korang" balas Luke . Orkid menatap lama wajah Luke yang masih sibuk memandang tanganya.
Setelah beberapa minit akhirnya Luke berjaya mendapatkan darah Orkid . Baru sahaja Luke ingin keluar dari ruangan itu , tangannya ditarik oleh Orkid.
"Apa nama awak?" tanya Orkid perlahan.
"Luke." balas Luke dingin.
"Nama kita Orkid. Kita suka Luke." ucap Orkid sambil tersenyum manis.
"Berapa umur kau?" tanya Luke.
"8 tahun..." balas Orkid ceria. Beza 8 tahun guys.
"Tunggu kau dah 15 tahun baru kau boleh bercinta dengan aku" ujar Luke sebelum keluar dari ruangan itu.
"Buaya" ucap Dexter sinis manakala Luke hanya terkekeh sebelum menyerahkan botol yang berisi darah itu kearah Liam.
•••••
Sudah seminggu mereka di Dynasty Ock kerana sedang mencipta serum yang dapat membantu budak-budak itu . Kai dan Samuel hanya memandang kearah Luke yang sedang berdiri disebelah Orkid.
"Orkid lepaskan tangan aku." ucap Luke dingin. Tangannya digenggam kuat oleh gadis itu kerana dia takut untuk menjalani uji kaji itu.
"Taknak" balas Orkid perlahan.
"Ares , ambil darah aku dulu. Orkid kau tengok-tengok betul apa doktor hensem ni buat" ucap Luke .
Ares mengangguk perlahan sebelum mencucuk jarum itu ke lengan Luke dan mengambil darahnya . Setelah selesai lengan Luke dilap perlahan
YOU ARE READING
ZOMBIE | C
ActionVirus baru menyerang kota besar Pranediz . Para penduduk mengira kerajaan menyelamatkan mereka namun sangkaan mereka terpesong jauh . Rupanya mereka akan dijadikan alat oleh para pemerintah . Muncul kumpulan pemberontak untuk mendapatkan keamanan da...