Yeni başlangıçlar ~ 1

1.1K 25 77
                                    

14.06.2017

Güneş gökyüzünde parıltılar saçıyor Gedelli'yi adeta kavuruyordu. Güzel bir yaz gününün öğle saatleriydi. Beyaz jip hızını azaltarak bir evin önünde durdu. Araçtan siyah saçlı genç bir adam inerek güneş gözlüğünü çıkardı.

"Şuna bak." Dedi, yan koltuktan inen eşine bakarak evin önündeki kolileri gösterdi. "Bizi beklememişler bile."

"Birşey olmaz canım, taşırız hemen."

"Burdaki 'taşırız' senin emirler yağdırdığın sırada benim eziyet çekmem anlamına geliyor değil mi?"

"Ne söylendin Kenan ya." Dedi Elif ve çocukluğunun geçtiği şimdi ise eşiyle ona yuva olacak evine doğru ilerledi. Kenan ise yaşayacağı yerin çevresini biraz olsun öğrenmek için gözlerini etrafta gezdirdi.

Derken çapraz da kalan komşu evin bahçesinden bisikletle çıkan genci fark etti, yüzünde bir tebessüm oluştu.

"Koçum! Buraya baksana bir!"

Kısa siyah saçları olan genç adam, bisiklete binmek üzereyken durarak kendisine seslenen adama döndü.

"Buyur abi."

"Ya ben yeni taşındım da." Dedi Kenan çekingen bir halde gülümserken. Mavi gözleri güneş hüzmeleriyle parlıyordu.

"Yardım edebilir misin, kolileri içeri taşıyalım? Çok birşey yok zaten."

"Olur abi, ben bizimkileri de arayayım hemen hallederiz." Dedi Taner, samimi bir şekilde gülümsemişti o da. Hemen sonra telefonunu çıkarıp birini aradı.

"Hah Veysel, Ramço'yu alıp bize gel hemen.. oğlum bir kere de soru sorma.. hadi bekliyom acele edin biraz." Dedi Taner ve telefonu kapatarak cebine koydu. Aynı zamanda Kenan'a doğru ilerlemiş yanına gelmişti.

"Size de zahmet olacak."

"Yok abi, ne zahmeti? Hem komşuyuz biz artık, böyle şeylerin lafı olmaz."

"EyvAllah." Diyen Kenan'la, Taner'in yüzünde bir gülümseme oluştu.

"Aynı bizim Veysel gibi söyledin."

"Veysel aradığın kişi miydi?"

"Evet, benim amcaoğlu."

"Anladım."

"Benziyonuz da ha, gözler falan."

Garip bir şekilde sadece göz rengi değil bakışları, gülüşü, gülünce yanağında çıkan gamzenin yeri bile aynıydı. Hem çok benziyor, hem hiç benzemiyorlardı ve bu Taner'e çok tuhaf bir tesadüf gibi gelmişti.

"Adın neydi bu arada abi?"

"Tanışmadık değil mi? Kenan ben."

Kenan sağ elini Taner'e uzattı. Taner onun elini tuttuğu sırada parmağında yüzük olduğunu fark etmişti.

"Taner."

"Taner!"

Mavi renkte yanında sepeti olan bir motor yaklaşarak beyaz jipin tam yanında durdu. Az önce bağıran sesin sahibi ela gözlü bir adam indi sepet kısmından.

"Ramço bağırıp durma lan." Diyen ses ise sarışın bir adama aitti. Motordan inerek Ramço dediğinin yanına geldi. Taner ikisinin ortasına geçip ellerini onların omuzlarına koydu.

"Abi bunlar benim amcaoğulları Veysel ve Ramazan." Diyerek onları Kenan'a tanıttı. Daha sonra Veysel'in omzunda ki elini çekip Kenan'ı gösterdi. "Bu da bizim yeni komşumuz Kenan abi."

Bozkır Masalı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin