En vecka senare
"Kanske är dags för mig att bjuda hem dig på middag idag?" Säger Alex och när de är påväg ner till bilen efter en lång jobbdag, samtidigt som hon kollar Josef djupt i ögonen. Hon kommer aldrig sluta beundras över hur isblå dom är.
"Det vore ju trevligt faktiskt." Svarar han och ler mot henne. De har inte hunnit umgåtts så mycket ensamma den här veckan. De har jobbat sent och båda har varit trötta, men idag är det äntligen dags igen.
"Jag är tyvärr inte lika proffsig i köket som du, men vi kanske kan beställa hem något?" Föreslår Alex och hoppar in i förarsätet. Josef sätter sig bredvid och skrattar till, sedan kör dom iväg. Under bilresan försöker de komma överens om något att äta men de kan inte bestämma sig. Inte förens de är hemma hos Alex så bestämmer de att det får bli pizza, eftersom båda ändå tycker om det.Alex lägenhet (18:02)
När det ringer på dörren skyndar sig Josef ut och öppnar, i tron om att det är pizza budet. Han öppnar med ett litet leende men det förvrängs snabbt till en nervös och förvirrad min när han inser att det är Martin som står utanför.
"Martin! Hej.." Säger Josef tillslut lite förvånad och Martin likaså.
"Josef, förlåt om jag stör! Jag tänkte bara lämna över den här till Alex, såg att hon glömt den och jag har ju vägarna förbi. Kanske inte så bra att den ligger kvar." Berättar han och plötsligt dyker Alex upp bakom Josef. Hon hälsar förvånat och vet inte riktigt vad hon ska säga. Martin räcker över hennes handväska med ett stelt leende.
"Men gud, tack! Hur kunde jag glömma?" Svarar hon snabbt och biter sig lite i läppen.
"Vill du komma in? Vi ska äta lite strax?" Undrar hon, mest för att vara artig men i hopp om att han tackar nej.
"Nej nej! Men ni får väl ha det så bra så ses vi imorgon.." Svarar Martin och vänder sig långsamt om och går. Josef stänger dörren försiktigt och tittar på Alex. Hon ler snett.
"Jahopp, där ser man!" Säger hon och de båda börjar skratta.När det äntligen är pizza budet som ringer på dörren går Alex och öppnar, för säkerhets skull. De sitter länge och äter och bara pratar om allt möjligt. De har hela tiden en behaglig ögonkontakt och Alex känner hur värmen inom henne sprider sig. Hon är så lycklig, det har hon inte varit på länge. Förmodligen aldrig någonsin när hon tänker efter.
"Men du? Hur gör vi med Martin?" Undrar Josef efter en stund och tittar lite nervöst på Alex.
"Ja du.. han har ju sett lite för mycket för att inte förstå något kanske. Borde jag prata med honom?" Svarar hon fundersamt.
"Ja kanske, men det är ingen stress." Svarar han och byter samtalsämne för att tänka på något annat."Vad gott det var! Tack för maten." Säger Josef efter en stund, ställer sig upp och plockar bort deras tallrikar. Han börjar diska dom.
"Men du, det där ska ju jag göra.." Säger Alex, men Josef skakar bara på huvudet till svar. Hon kramar honom bakifrån och kysser honom lätt i nacken.En timme senare
De sitter i soffan och kollar på nästa avsnitt av den där serien som de påbörjade förra veckan, trotts att den inte var särskilt bra. Efter ett tag märker Alex hur Josef rätar upp sig och tittar på henne. Hon vänder huvudet mot honom men en frågande blick.
"Alex, jag tycker verkligen om dig.." Börjar han och andas ut, nästan som att det är jobbigt att berätta. Hon tittar på honom ännu mer frågande, för det lät på honom som att det skulle komma ett 'men'.
"Men?" Säger hon tillslut frågande.
"Det finns inga men" Svarar han då och lutar sig fram för att kyssa henne.Han kysser henne intensivt ner på halsen och hon slänger sitt huvud lätt bakåt och andas ut tungt. Han njuter av att få ha sina läppar på hennes hud och av att få känna hennes doft. Hon sina händer på hans kinder och kysser honom intensivt. Josef puttar henne försiktigt bakåt så att hon ligger ner i soffan med honom över sig. Han sätter händerna på hennes höfter och rätar till deras position lite. Sen börjar han försiktigt dra upp händerna över hennes kropp samtidigt som de kyssar varandra. Det pirrar till i hela henne av hans beröringar...
YOU ARE READING
Jolex💕
General FictionStory baserad på karaktärerna Alex och Josef, men även lite annat från Beck-filmerna🥰