Utanför restaurangen (21:03)
"Hejdå!" Säger Alex och Josef i kör till gruppen innan dom går armkrok tillsammans mot taxin som Alex har bokat. Ingen av dom har någon lust att stå kvar och småprata, allt dom vill är att få vara ensamma.
"Vill du dra hem till mig eller?" Undrar Josef på vägen.
"Nej, jag har en annan idé faktiskt, men vi behöver åka förbi dig först så du kan packa lite." Svarar Alex lite mysteriet och han skrattar till förvånat.
"Va?" Frågar han bara utan att förstå någonting, men hon bara ler.
"Du måste ha med badkläder, jag har redan med mig det jag behöver! Nu säger jag inte mer!" Svarar Alex och ler mot honom. Han tänkte faktiskt förut på att hon hade en onödigt stor handväska, men ville inte kommentera något om det, tjejgrejer liksom. Men nu fick han ju svaret på varför. 'Men badkläder? Vad är det hon har planerat?' Funderar han för sig själv innan de hoppar in i taxi bilen.När de satt sig i baksätet och bilen börjar rulla tittar han på henne med ett brett leende. Sedan lutar han sig fram och kysser henne långsamt med ena handen på hennes kind, hon gör samma tillbaka. De kysser och håller om varandra hela vägen till Josefs lägenhet, inte för att det tog så lång tid att åka dit. Han springer snabbt upp ensam medans hon sitter kvar i taxin och väntar.
När han kommer upp greppar han snabbt tag om en sportväska. Okej, så vad ska han ta med? Mobilladdare, badbyxor, mjukisbyxor, hoodie, t-shirt och tandborste var det han hade lyckats lista ut att han kan behöva. Han yrar runt i lägenheten och slänger ner allt i väskan så snabbt han kan innan han är tillbaka nere i taxin igen.
"Fick du med allt?" Undrar Alex snällt när han satt sig och de återigen rullar vidare.
"Svårt att säga eftersom att jag inte riktigt förstår vad som händer. Men jag hoppas det.." Svarar Josef lite nervöst och ler försiktigt mot henne. Hon fnissar till av att se hur förvirrad han är.Tjugo minuter senare
De har precis hoppat ur taxin och står nu utanför ett stort hotell.
"Kom!" Säger Alex och tar armkrok med Josef, på väg in mot hotellet.
"Vadå ska vi vara här?" Frågar han chockat och sneglar mot henne. Men hon går bara bestämt in utan att svara på hans fråga.
"Vänta här!" Säger hon sedan i entrén när hon går fram i receptionen och får ett kort att komma in i deras rum med.
"Vi ska högst upp." Säger hon och ler när hon är tillbaka. Josef är bara helt förvånad och följer med henne. När dom kommit högst upp och fram till rum '328' blippar Alex kortet och dom går in.De ställer av sina saker och stänger dörren. Josef går in och ser sig snabbt omkring.
"Shit Alex! Det är ju skitfint!" Säger han chockat men glatt.
"Jag hoppas att det duger!" Svarar hon bara och skrattar till lite. De tar av sina ytterkläder och går fram mot det enorma fönstret för att beundra det upplysta Stockholm. Josef sätter drar sin hand runt Alex rygg och sätter den på hennes midja. Han drar henne närmre och in till en kram. Hon lutar sitt huvud på hans bröst, ingen av dom släpper blickarna ut genom fönstret."Du är helt underbar" Säger Josef svagt efter en stund och pussar Alex i hårbotten. Hon vrider upp huvudet mot honom och kysser hans läppar, mjukt och försiktigt. Passionerat och fylligt. Det pirrar till i dom båda när kyssarna blir allt intensivare och deras kroppar rör vid varandra mer. Josef är påväg att dra Alex mot sängen när hon stannar upp.
"Vänta! Jag glömde nästan.." Säger hon flörtigt och går iväg mot sin väska. Josef står kvar förvånat och nyfiket. Han ser hur hon drar upp ett litet paket, det ser ut som en liten ask.
"Varsågod!" Säger hon och ler lite, det märks att hon är lite nervös över vad han ska tycka. Han tar förvånat emot paketet, han ser faktiskt nästan lite misstänksam ut. Som att hon försöker lura honom, men sanningen är att han tycker att det känns för bra för att vara sant.När han försiktigt dragit bort sidenbandet som var knutet till en rosett runt, öppnar han långsamt upp asken. I den ligger en silvrig armbandskedja.
"Jag tänkte att vi kunde matcha" Säger Alex svagt och håller upp sin arm, då inser han att hon har en lite smalare, men likadan silvrig kedja. Nu kan inte Josef hålla emot tårarna längre, allt bara sköljer över honom.
"Alex...det här är det finaste någon gjort för mig" Hulkar han fram och hon lägger armarna runt hans nacke till en kram.
"Varför allt det här?" Undrar han och sätter sina armar hårt runt hennes midja.
"För att du gör allt för mig, jag vill ge nåt tillbaka. Och för att jag älskar dig" Svarar hon i kramen och drar sig bort för att torka hans tårar.Tjugo minuter senare
Tårarna har äntligen slutat rinna och trösten har gått över till kärleken. Alex står upp framför Josef som sätter på sängen och hon hjälper honom på med kedjan.
"Nu får du aldrig ta av den!" Säger hon bestämt när hon satt dit den. Han ler mot henne och känner hur han blir alldeles varm i hela kroppen. Kärleken hon ger honom och sättet hon gör det på är obeskrivligt. Sedan drar han ner henne över sig så att hon sitter över honom på sängkanten med knäna i sängen på varsin sida om honom. Han behöver hålla fast henne runt midjan för att hon inte ska falla bakåt.
"Tack!" Säger han och kysser henne med ett stort leende. Hon kysser honom tillbaka och blir återigen allt mer intensivt.
"Du har inte ens sett det bästa än, kom!" Säger Alex och ställer sig upp. Hon går mot hotellrummets badrum där det finns ett stort bubbelbad och en bastu.
"Hoppas du tog med badkläderna!" Säger hon flörtigt och kollar på honom med en lite sexig blick.
"Behövs dom?" Frågar Josef lika flörtigt tillbaka och Alex fnissar till lite. Han stänger dörren till badrummet bakom dom och drar in henne till en kyss. De båda börjar ta av varandras kläder och fyller upp badet med vatten.Josef går i först och håller i Alex när hon ska gå över kanten för att hon inte ska råka halka.
"Shit vad varmt!" Säger hon och flämtar till lite, men efter bara några minuter har hon vant sig. Dom sitter tätt intill varandra i det varma vattnet och bara håller om varandra, njuter av varje sekund.
"Du är så fin..." Nästan viskar Josef efter ett tag och kysser Alex stort. Han kan känna hur hon ler i kyssen när han tar tag i hennes sidor och lyfter upp henne så att hon sitter över honom, ett lätt stön tränger ut.
YOU ARE READING
Jolex💕
General FictionStory baserad på karaktärerna Alex och Josef, men även lite annat från Beck-filmerna🥰