Brunch

81 9 6
                                    

Dagen efter

De är lediga idag, förhoppningsvis iallafall. Det kan ju alltid ringa om ett mord plötsligt skulle ske och då är det slut på ledigheten oavsett tid på dygnet. Men förhoppningsvis så klarar de sig idag, för Josef och Alex vill vara med varandra hela dagen. Bara få spendera lite tid ensamma utan att behöva smyga eller bli störda.

Eftersom att de är lediga och var uppe sent igår så vaknar de inte förrän halv elva på förmiddagen. Eller Alex vaknar då iallafall. Hon vänder sig bort för att  titta till klockan på mobilen lite snabbt och blir chockad, hon har inte sovit så här länge på evigheter. Hon vänder hon sig tillbaka mot Josef och klappar honom lite på kinden. Han börjar långsamt öppna ögonen och tittar trött upp på henne.
"Är du vaken redan?" Frågar han sedan svagt och hon skrattar till lite.
"Redan? Klockan är halv elva!" Säger Alex och skrattar till ännu mer. Nu börjar även Josef le och vakna till. Han sträcker på sig och kramar om henne stort. Hon tar emot kramen och de ligger tätt intill varandra.

"Ska vi börja gå upp?" Undrar Josef efter ett tag.
"Nej." Svarar Alex bestämt bara utan att röra på sig det minsta.
"Kan vi inte snälla bara ligga här hela dagen?" Fortsätter hon sedan och vänder upp huvudet mot honom med ett bedjande ansiktsuttryck. Han skrattar till lite och drar ena handen genom hennes hår. Han drar den sedan ner mot hakan och lyfter upp henne för att ge henne en lång och mjuk kyss. Hon blundar och njuter av hans beröringar och kyss,  varenda sekund.

Tjugo minuter senare

"Ska vi äta frukost ute någonstans? Eller det kanske inte räknar som frukost vid den här tiden? Brunch kanske man ska säga istället..." Funderar Josef högt efter ett tag. Han känner hur Alex nickar försiktigt med huvudet mot hans bröstkorg. Hon vrider upp huvudet långsamt och ler mot honom. Sedan kysser hon honom mjukt på läpparna och han kysser tillbaka, länge. Hon tar sats och lämnar sängen för att fixa iordning sig lite. Josef ligger kvar i några minuter, men sedan går även han upp för att göra iordning sig.

"Jag skulle nog behöva duscha innan vi drar..." Säger Alex osäkert när hon ser hur Josef kliver in bakom henne i badrummet.
"Samma här!" Svarar han och ler stort mot henne. Han stänger dörren till badrummet och drar av sig t-shirten han sovit i. Hon gör de samma och sedan tar de av sig underkläderna och går in tillsammans. De står länge och njuter under det varma vattnet, de säger nästan ingenting utan håller bara om varandra. Josef håller henne i ett stabilt grepp om ryggen och hon lutar huvudet tungt mot hans ena axel.

På restaurangen (11:40)

De gick till en restaurang som ligger lite avsides om gatan, för att försöka undvika att stöta på någon de kanske känner.
"Vill du dela på den där brunch-brickan?" Undrar Alex, pekar mot menyn och tittar kärleksfullt upp mot Josef.
"Gärna!" Svarar han och viftar till sig en servitris för att få beställa. Under tiden som han pratar med servitrisen klappar han lite på Alex hand som ligger på bordet. Det får henne att le och hennes kropp värms upp.

När servitrisen går därifrån ser Josef hur Alex sitter och ler in i hans ögon. Han tittar djupt in i hennes ögon och tar hennes hand och håller i den, hårt. Han önskar att han aldrig skulle behöva släppa den.
"Vad vill du göra med resten av dagen då?" Undrar Alex efter en stund.
"Jag vet inte..." Börjar Josef, trotts att han vet precis vad han vill göra. Han vill bara vara hemma tillsammans med Alex, få krama, kyssa, röra och hålla om henne. Han vill få prata med henne ostört och lära känna henne mer på djupet.
"Vi kanske bara kan ta det lite lugnt hemma? Beställa något gott att äta ikväll kanske?" Fortsätter han med en lite osäker min.
"Låter bra." Svarar hon med en lugn och bekväm röst.

Det tar inte så lång tid innan servitrisen är tillbaka och maten är serverad. Då är även Josef tvungen att släppa Alex hand, vilket han också gör, långsamt. Hon drar bort den från bordet och andas ut tungt.
"Vad fräscht det ser ut, gott ju!" Säger hon efter att ha kollat in maten.
"Absolut" Svarar han och ler, sedan börjar han äta.

———————————————————————————
Skriv gärna vad ni tycker om mina texter och hur jag kan göra dom bättre! Ska dom vara längre/kortare? Om det är något ni önskar ska hända/vill ha mer av så skriv gärna och inspirera mig💞
TACK SÅ MYCKET FÖR ATT NI LÄSER!🩷

Jolex💕Where stories live. Discover now