AW?

88 10 4
                                    

Dagen efter

Det är den stressigaste dagen på länge för beckgruppen. De har fått in ett nytt fall och alla har hela tiden fullt upp. De hinner knappt äta lunch, utan får försöka hinna slänga i sig små mellanmål emellanåt istället. Framåt eftermiddagen börjar det äntligen börjat lugna ner sig och allt har i princip rätts upp. Då bestämmer sig Alex för att ge gruppen en liten belöning för deras hårda arbete under press, de fick fram bra information och löste fallet oerhört snabbt. Hon går ut från sitt kontor.
"Hörni, det har varit en slitsam dag. Vad sägs som att vi möts upp utanför restaurangen där vi brukar vid 20 för en liten AW? Jag bjuder såklart." Föreslår hon och allas ansikten vrids från trötta till glada miner. De svarar nästan 'ja' i kör. Alla utom Josef, han nickar bara lite till svar. Inte för att han inte vill, men han älskar verkligen att bara umgås med Alex. Det är som att Alex kan se igenom honom och känna hans känslor på sig, hon ler lite inombords. Hon tycker ändå att det är lite gulligt.

När de alla gått hem tar Josef och Alex sällskap och går hem tillsammans till Alex. Hon vill piffa till sminket lite och byta om. Under tiden sitter Josef i soffan och tittar på mobilen.
"Kan jag se ut såhär?" Undrar Alex osäkert när hon kommer ut från badrummet med svarta kostymbyxor och en svart blus på sig. Josef ler lite svagt, han älskar när hon har svart på sig.
"Nej.. förlåt Alex men det kan du inte" Svarar han sedan och försöker göra en deppigare min, kämpar emot leendet som nästan tränger sig fram. Hon tittar undrande på honom.
"Jag kommer ju inte kunna sluta stirra på dig" Fortsätter han sedan och skrattar till. Alex andas ut lite och skrattar.
"Äsch" Svarar hon tillslut och går fram och puttar till honom lite lätt innan hon kysser honom mjukt på läpparna. Det pirrar till i Josef och han kan inte sluta le.

Vid restaurangen

Alex och Josef är sist i gruppen med att kliva in i restaurangen men ser snabbt vart de andra tagit ett bord.
"Åkte ni hit tillsammans?" Frågar Jenny fundersamt när de har hälsat på alla.
"Eh.. ja Alex vill ju så gärna dricka vin! Så man får ju ställa upp..." Svarar Josef snabbt och i försök att avstyra samtalet. Alex skrattar och slår till honom i armen.
"Tyst med dig!" Säger hon sedan och flämtar till lite skämtsamt. Resten av gruppen tittar på varandra, ler med lite undrande blickar.

En timme senare

"Men vad trevligt det här var, bra initiativ!" Säger Steinar och nickar mot Alex när de börjar lämna restaurangen.
"Ja, tack snälla Alex!" Fortsätter sedan Oskar och de andra håller med och tackar. När de kommer ut från restaurangen småpratar de vidare en sund. Men det tar inte så lång tid innan alla lämnar och tillslut är det bara Josef och Alex kvar.
"Ska vi hem till mig igen eller?" Frågar Alex efter en lång stund av tystnad och ögonkontakt. Josef hummar bara lite till svar och håller henne om midjan påväg till bilen.

Hemma hos Alex

När de kommer in igenom ytterdörren dörren hinner de bara stänga och ta av sig skorna innan Josef kastar armarna runt Alex. Han kysser henne passionerat och snabbt. Hon står bara chockad och hänger med i hans rörelser.
"Oj, vad är det med dig?" Hinner hon viska lite flörtigt mellan kyssarna. Han skrattar till lite.
"Du är så fin Alex.." Viskar han tillbaka i hennes öra så att det nästan kittlas. Han drar av sin jacka snabbt innan han drar av hennes kappa långsamt, så att den faller till golvet. Sedan börjar han ta på hela hennes kropp och trycker henne försiktigt men bestämt bak mot väggen. Hon håller om honom, drar ena handen över hans korta hår och njuter av hans beröringar. Han drar henne sedan vidare mot sängen och slänger ner henne. Han lägger sig över henne och fortsätter kyssarna, samtidigt som han tar på henne. Han älskar att få vara nära henne och att få röra vid henne. Det finns inget som får honom mer avslappnad och bekväm.

Alex älskar varje sekund med Josef och önskar att tiden aldrig skulle ta slut. Hon vill bara stanna här, i sängen med hans kyssar över sig, för alltid. Han bekräftar henne som ingen annan och hon känner sig älskad och trygg, vilket är det viktigaste för henne.

De kysser varandra länge och långsammare innan Josef ändrar position och lägger sig bredvid henne. De drar av sina kläder och drar täcket över sig. De ligger tätt mot varandra, bara kramas och pussas. Håller om varandra tills de somnat.

Jolex💕Where stories live. Discover now