BÖLÜM 7
"Tamam o zaman. O saatte bekliyorum. Görüşürüz." Dedim ve telefonu kapattım. Bugün Beliz benim evimi görmek için ziyarete gelecekti. Bu yüzden ona kendi ellerimle pasta yapacağım. Mutfak konusunda üstüme yoktur(!) Malzemelerimi dün zaten almıştım. Mutfağa gittim. E, ne yapacağım ben şimdi? Ne bileyim ben pasta yapmayı? Ah İnci ah! Bir şeyi de akıl etsen. İnternetten tarif açabilirdim! Telefonumu açtım ve bir tarif videosu açtım. Önce kekini yapacakmışız.
"Un. Un lazım." Diye kendi kendime mırıldandım. Mutfak dolaplarımdan birini açtım ve una uzandım. "Bir buçuk su bardağı un." Tam raftan bir su bardağı aldım ve un dolduracaktım ki, "E bu kadının su bardağıyla benimkisi farklı marka! Unun gramı değişir!" dedim telaşla kendi kendime. Of! Beceremeyeceğim ben bu işi. Ayza'yı arayacaktım. Telefonumu açtım ve aradım. Biraz sonra telefon açıldı.
"Alo, Ayza bir şey sorabilir miyim?" dedim masumca.
"Tabii sor." Dedi Ayza merakla.
"Şimdi ben pasta yapıyorum. Ama benim su bardağımla bu tarifteki kadının su bardağı farklı. Gramı değişir. Bir şey olur mu?" dediğimde Ayza kahkahayla gülmeye başladı.
"İnci ne alakası var?" dedi gülmeye devam ederken. "Bekle geleyim de yardımcı olayım sana. Pek beceremiyorsun gibi sanki?" dedi.
"Ya ne alakası var?" dedikten sonra düşündüm ve tezgâhın dağınıklığına baktım. "Yine de gelsen güzel olur."
"Geliyorum. Lütfen ben gelene kadar evini patlatma yerinde dursun." Dedi kıkırdamaya devam ederken. Daha sonra telefonu kapattı. Biraz Ayza'yı bekledikten sonra kapı çaldı. Gidip kapıyı açtım.
"İnci, evin yerinde görünüyor." Dedi Ayza.
"Ayza dalga geçme!" dedim koluna vurarak. Ayza'nın tebessümü yüzünden silinmedi. Birlikte mutfağa girdik ve Ayza mutfağı gördükten sonra donakaldı.
"İnci bu mutfağın hali ne?" dedi tezgahtaki unlara bakarak.
"Sus Ayza ya! Yapmaya çalıştım en azından."
"Tamam tamam, gel hadi." Dedi kıkırdayarak tezgâha giderken. Arkasından yürüdüm. "Bak canım. Bardağı un paketinin içine daldır. Bardağa dökmeye kalkışırsan, şu anda göründüğü gibi her yer un olur." Dedi ve yandaki bezle tezgahtaki unları sildi ve eline aldığı bir su bardağını unun içine daldırdı. "Ayrıca bardağın markası fark etmez." Dedi kahkahalarının içinden. Alayla gözlerimi devirdim. Ayza bana öğrete öğrete keki yaptı ve fırına gönderdi. Dakikalar sonra fırından çıkardı ve üstüne çikolatalı bir sos döktü.
"Vay! Aşçı Ayza ortalığı coşturuyor." Dedim tezgâha yaslanmış onu izlerken. Ayza sırıttı.
"Basitti. Umarım öğrenebilmişsindir." Dediğinde hızla kafamı aşağı yukarı salladım. Ayza ellerini kurularken kafasını bana çevirdi.
"Ben gideyim artık." Dedi.
"Kal istersen, arkadaşım gelecek beraber otururuz."
"Yok yok yarın işe gideceğim."
"Peki, tamam. Ama dur azcık pastadan kesseydim sana da." Deyip, tezgâhın üzerinde duran pastayı önüme çekip bir bıçak aldım. Ayza ne kadar kesmememi söylese de kestim.
"Eline sağlık." Diyerek elimdeki pasta tabağını ona uzattım.
"Afiyet olsun canım." Dedi kapıya doğru ilerlerken. Ayza'yı geçirdikten sonra geri mutfağa girdim ve Beliz'i beklemeye başladım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÇARDAKTAKİ KIZ
Teen Fictionİnci'nin en büyük hayali, üniversiteden mezun olup işinde iyi olan bir paramedik olmak. İnci'nin babası Murat, yakın bir arkadaşının ölümü sonucunda çok değişmiştir ve kimseye tahammülü kalmamıştır. ölen arkadaşı Kadir ve ailesi, Murat ve ailesiyle...