'Vertrouw hem niet' Stamelde ze nog snel en viel toen in slaap, dacht ik tenminste. Opeens hoorde ik een luide piep en keek ik op haar monitor. Voor een aantal seconden stond mijn hart stil en mijn wereld stond op instorten. Een streep, gewoon een doodnormale streep. In paniek liep ik naar buiten en met alle energie die ik in me had schreeuwde ik om een dokter. Er kwam een reanimatieteam en ik volgde hen naar binnen. Ik pakte Tineke's hand en zei tegen haar: 'Alles komt goed Tineke, alles komt goed!' De tranen stroomden over mijn wangen. Alles rondom mij leek te verdwenen en ik keek alleen maar naar Tineke, totdat er iemand schreeuwde: 'Laat haar los!!' Ik voelde hoe ik hardhandig weg werd getrokken bij Tineke en milliseconden later ging er een schok door haar lichaam. Op de monitor kwamen alweer kleine bergjes tevoorschijn en mij hart maakte een sprongetje. Ik zakte voor de zoveelste keer vandaag op de grond en huilde. 'Meneer sorry dat ik u stoor maar mevrouw Schilebeeckx zal in een kunstmatig coma gehouden moeten worden, ze is nog te zwak.' Ik herkende de stem van dokter Verkammen en knikte. Ik zette mij neer op de stoel en pakte Tineke's hand. 'Ik laat je niet meer los, je bent mijn beste vriendin' Voelde ik haar nu echt in mijn hand knijpen of is dat verbeelding? Het zal wel verbeelding zijn. Ik probeerde mijn ademhaling onder controle te krijgen en dacht na over haar woorden: 'Vertrouw hem niet.' 'Wie is die Robin toch?' vroeg ik aan mezelf.
Ik zat nog altijd met haar hand in de mijne als de dokter binnenkwam. 'Meneer Baetens, u zal naar huis moeten. Morgen kan u terugkomen.' 'Maar...' Ik besefte dat het geen zin had en stond dan maar recht. 'Alles komt goed Tineke, ik beloof het' zei ik een laatste keer aan haar. Ik stapte naar de deur en keek een laatste keer naar haar.
De rit verliep traag maar eenmaal thuisgekomen zette ik me neer en stak mijn handen in mijn haren. Ik had echt geen zin om alles aan de commissaris uit te leggen en morgen is het weekend, dus zal hij het pas maandag te weten komen. Ik keek naar de doos met macaroni in kaassaus van Floor die nog altijd op tafel stond en besliste om toch maar iets te eten. Hij was overheerlijk en ik besloot een sms te sturen naar Floor: 'De macaroni was overheerlijk! Dankje X Koen' Onmiddellijk volgde er een sms terug: 'Dankjewel en graag gedaan ;) X Floor' Dat is een gewoonte bij mij: Tineke en mijn mama krijgen 3 X-jes en de rest 1, alle de vrouwen toch! Het was al 22:30 uur dus ik besloot maar is mijn bedje op te zoeken. Ik ging rustig naar boven en deed mijn pyjama aan, eigenlijk sliep ik alleen maar in een onderbroek, maar het gaat om het principe. Tijdens het tandenpoetsen ging mijn gsm: 'You have a message' Ik was nogal verbaasd en met mijn tandeborstel half uit mijn mond hangend, opende ik het bericht. Het was van Onbekend. Ik bekeek de sms en mijn tandenborstel viel uit mijn mond die openging. Er stond: 'Bijna gelukt, nog 1 slag meer en ze was dood!! De volgende keer beter! R.' Ik hypeventileerde en besloot toch alles uit te leggen aan de commissaris. Ik pakte mijn gsm en zo snel ik kon tikte ik zijn nummer in, toen opeens ik verstoord werd door een nieuwe sms. Met een bang hartje opende ik hem: 'Waag het niet! R.' 'Omg!!' dat was het enige dat ik kon uitbrengen. Ik besloot om te proberen slapen en er morgen verder over te denken. Zonder de tandpasta van mijn mond te vegen of de tandenborstel op te rapen, liep ik naar mijn bed. 'Het komt allemaal goed Tineke, ik beloof het!' zei ik. Toch met een bang hartje probeerde ik de slaap te vatten, zonder veel succes. Opeens schoot me iets te binnen. Ik zette me recht in bed en mompelde: 'Een naam, Tineke noemde een naam!' Ik dacht diep na. 'Wat was de naam?!' Op zo'n momenten liet mijn geheugen me in de steek, typisch! Nadenkend over de naam, viel ik uiteindelijk dan toch in slaap.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
OMG DANKJE VOOR DE VOTES EN HET LEZEN VAN MIJN VERHAAL! IK KAN NIET GELOVEN DAT IK VANDAAG BEGONNEN BEN MET SCHRIJVEN VOOR DE LOL EN DAT ER AL ZO VEEL MENSEN HEBBEN GEVOTE ENZO!!!! DANKJE Xxx Anna
JE LEEST
Amantes Amentes
FanfictionDit verhaal gaat over heel het politiecorps maar vooral over Koen en Tineke. Voor al degene die dit lezen, ik weet dat ze in het echt of in de serie geen koppel zijn en ik respecteer dat. Dus maak hier aub geen vervelende comments over. Voor de rest...