Malam harinya, Boboiboy dan yang lainnya punya kerumah tok aba, dan tentu saja dua kakak beradik alien lobak merah itu pun ikut nginap disana.
Saat makan malam akan dimulai, kapten kaizo dan fang duduk diruang makan sambil melihat-lihat dan menunggu makanan disiapkan.
"Nah fang, kaizo, sup lobak merah udah siap". Tok aba sambil meletakkan semangkuk sup lobak merah dimeja.
"Wah...sup lobak merah~". Fang yg sudah tergiur dengan sup lobak merah kesukaannya.
Sedangkan kapten kaizo hanya diam dan menatap sup lobak merah yg menggugah selera itu dengan gayanya yg Cool.
[Biasalah, Abang Kasim kita tetap jaga image dan staycool].
"Tumpang lalu, panas! Kari ayam tok aba dah sampai". Boboiboy meletakkan semangkuk kari ayam yg baru masak dan sangat menggugah selera.
"Wah... sedapnya bau kari ni". Fang menatap kari ayam yg sangat menggugah selera.
"Heh tengoklah siapa masak?".
"Banyak betul lauk kita ni?". Boboiboy sedikit terkejut dengan melihat banyak macam lauk dimeja makan.
"Mestilah, lama kau tak balek, mesti rindu dengan masakan atok ye?".
"Mestilah tok, dah 3 bulan tak terasa".
"Nah makanan dah tersedia, minuman pun dah ada, apalagi Boboiboy?, Ceritalah". Pinta tok aba sambil mengambil beberapa lauk.
"Nak cerita apa tok aba?".
"Cerita pasal misi kau kat Tapops lah, apalagi".
"Hm...misi kite orang biasa-biasa tok aba". Ucapan Boboiboy terpotong.
"Biasa-biasa ape?, Boboiboy dah selamat banyak power spera, betul tak fang?"
"Memanglah, tapi bukan cuma power spera saja, alien-alien jahat pun dia selamatkan".
Boboiboy hanya bisa tertawa cengir mendengar ucapan fang yg membenarkan.
"Apa? Kau selamatkan alien jahat?!".
"Benar tok aba, dia baru je selamat si probe dan adudu tu lagi".
"Owh adudu, budak alien macam tu tak lah jahat mana pun".
Kapten kaizo hanya diam mendengarkan obrolan mereka sambil terus menikmati makan malam.
Saat semuanya sedang berbincang, tiba-tiba ada sesuatu yg datang dengan secepat kilat dan bergabung dengan mereka.
"Eh?".
"Betul tu tok aba, si adudu tu nakal je, hehe".
"Gopal?, Macam mana kau?..". Boboiboy yg masih bingung dan ucapan nya terpotong.
"Heh, dimana ada kari...hm~ disitu Gopal mari". Dengan pedenya tersenyum sambil menghirup aroma kari ayam yg lezat.
"Budak ni, ada saja". Tok aba udah paham dan biasa dengan sikapnya anak pakcik Kumar satu ni.
"Hehe, jemput duduk, makan-makan, bawa je rumah sendiri". Gopal langsung bergabung dimeja sambil mengambil beberapa lauk dan ikan yg paling besar.
"Ada yg nak kena halau ni".
"Eh janganlah tok aba, nanti siapa yg boleh habiskan semua ni".
Saat mereka semua sedang menikmati makan malam, tiba-tiba hujan turun dengan derasnya lalu ada seseorang yg mengetuk pintu depan.
"Siapa tu?".
"Biar atok saja". Tok aba membuka pintu dan tersenyum menatap y/n yg sedang berdiri sambil tersenyum.
KAMU SEDANG MEMBACA
kapten kaizo X Reader
FantasySiapa yg menyangka? Kalau cowok ganteng spek kapten kaizo yg cuek, dingin, Cool dan tsundere itu jatuh cinta sama cewek model y/n yg cantiknya spek bidadari, ramah, and sedikit galak. Bermula saat kapten kaizo ikut cuti ke bumi bersama Boboiboy dkk...