Selamat?

512 42 16
                                    

Akibat dari Ledakan itu membuat hancur semua benda dan lingkungan yg ada disekitarnya.

Dan untungnya kapten kaizo selamat Karna ia sempat menggunakan dinding tenaga utk melindungi dirinya.

Boboiboy dan yg lain juga selamat Karna mereka sempat menghindar sebelum ledakan itu terjadi.

Tapi bagaimana dengan y/n?

Wujudnya tidak terlihat setelah dia berhasil mengalahkan Daza setelah Daza melakukan bunuh diri dengan cara meledakkan dirinya sendiri.

Kapten kaizo dengan cepat berjalan menuju puing-puing sisa yg hancur Karna ledakan itu utk mencari y/n.

Sudah cukup lama ia mencari tapi tidak menemukan tubuhnya y/n dimana pun.

Boboiboy dan yg lain berjalan mendekati kapten kaizo yg sedang berusaha mencari y/n.

"Kapten, dah lah tu, tak payah lagi kau nak cari dia, dia kan dah tamat". Ucap Gopal.

Mendengar ucapannya, kapten kaizo langsung menatap tajam kearah Gopal sambil menarik kerah bajunya Gopal dengan kasar.

"Siapa yg kau maksud dah tamat itu hah?!". Tanya kapten kaizo murka.

Boboiboy dan yg lain gemetar ketakutan melihat amukan kapten kaizo.

"Ma...maksud saya, yg tamat itu Daza kapten, bukan siapa-siapa". Cengir Gopal ketakutan.

Dengan kesal kapten kaizo melepas cengkraman nya lalu menendang sisa puing-puing itu dengan kasar dan terus mencari keberadaan y/n.

Boboiboy dan yg lain sedikit terkejut dan takut melihat amarah kapten kaizo.

"Ish kau ni Gopal, sembarang je nak cakap macam tu". Ucap fang sambil menyikut perutnya Gopal.

"Apehal aku ni yg disalahkan?, kan yg aku cakap tu betul lah, kalau musuh tu kita dah tamat dikalahkan oleh kapten y/n". Protes Gopal.

"Masalahnya yg kapten cari tu keberatan nya kapten y/n, dia tak de selepas ledakan itu!". Ucap fang kesal.

Boboiboy dan yg lain mencoba melerai keduanya yg sedang bertengkar sedangkan kapten kaizo masih sibuk mencari keberadaan y/n.

Boboiboy dan yg lain menatap iba dan sedih pada kapten kaizo yg sibuk mencari keberadaan y/n yg hilang akibat ledakan itu.

"Agaknya apa kapten y/n selamat selepas ledakan itu ye?". Bisik Yaya.

"Selamat kut, kapten y/n tu kan orgnya kuat dan hebat, tak kan lah dia mati macam tu je". Ucap Gopal.

Ying langsung memberi pukulan pada Gopal yg seenak jidatnya bicara soal y/n.

Saat yg lain berswetdrop menatap Gopal, tiba-tiba mereka tersadar kalau dari pecahan Boboiboy ada satu yg tidak kelihatan.

"Oh ya Korang ada nampak Hali tak?". Tanya Yaya.

"Eh ha'a lah, aku tak nampak dia selepas ledakan tu". Ucap Ying.

"Jangan-jangan dia dah kena ledakan itu kut". Ucap fang dan langsung mendapat pukulan keras dari gempa.

Tiba-tiba diantara kabut dan sisa puing-puing akibat ledakan itu, terlihat oleh mereka sosok pecahan Boboiboy yg sedang menggendong seseorang yg seluruh tubuhnya ditutupi oleh kain.

Melihat hal itu, mereka langsung berlari mendatangi Hali dengan risau dan cemas.

"Nasib baik kau oke je Hali, kitaorang risau kalau kau terkena ledakan itu". Ucap gempa.

"Aku oke je, tapi....". Hali menatap sendu dan murung pada org yg ia gendong.

Boboiboy gempa langsung mengambil org yg digendong Hali lalu melepas kain yg menutupi tubuhnya dan membaringkannya ditanah.

kapten kaizo X Reader Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang