Mimpi yg aneh

841 65 3
                                    

Kapal angkasa Boboiboy dkk telah sampai di sunnova stasiun.
Setelah kapal mendarat, mereka diantar oleh komandan kokoci ke biliknya masing-masing.

"Kat sini ada 3 bilik, bilik pintu merah ni biliknya Yaya dan Ying, bilik pintu jingga biliknya Gopal dan Boboiboy, dan bilik pintu ungu biliknya fang dan kapten kaizo". Jelas komandan kokoci.

"Ada persoalan?".

"Saya komandan". Ucap Boboiboy sambil mengangkat tangan.

"Silahkan Boboiboy, apa yg ingin kau tanyakan?".

"Kenapa 1 biliknya isinya 2 orang, tak ada ke yg bilik sendiri?". Tanya Boboiboy.

"Tak ada Boboiboy, sebab ruangan sunnova ni belum semuanya direnovasi lepas penyerangan kapten vargoba". Jawab komandan kokoci.

"Jadi utk sementara Korang akan tinggal Kat sini utk berehat dan menunggu misi selanjutnya". Jelas komandan kokoci.

"Paham tak?".

"Paham komandan". Hormat Boboiboy dkk serentak.

"Baiklah, silahkan Korang rehat dulu malam ni dan esok Korang kena berkumpul kat bilik latihan utk perkenalan dengan anggota baru Tapops". Jelas komandan kokoci.

"Anggota baru?, Siapa dia komandan?". Tanya Boboiboy.

"Dia tu perempuan ke lelaki?". Tanya Ying.

"Dia boleh masak banyak makanan ke?". Tanya Gopal.

"Semuanya diam!". Perintah komandan kokoci sambil memukul rotan Karna pusing mendengar pertanyaan dari Boboiboy dkk.

Seketika Boboiboy dkk terdiam dan takut Karna marahnya komandan kokoci.

"Kalau Korang nak tau, sila berkumpul Kat bilik latihan tepat jam 7 pagi esok". Perintah komandan kokoci.

"Paham semua?".

"Paham komandan". Jawab Boboiboy dkk serentak.

"Baiklah, sila berehat Kat bilik masing-masing, saya akan tunggu korang esok". Ucap komandan kokoci lalu berjalan pergi.

Boboiboy dkk menarik nafas lega setelah komandan kokoci pergi lalu masuk dan berehat Kat bilik masing-masing.

"Abang nak pakai kamar mandi sekarang ke?". Tanya fang.

"Aku nanti je, kau kalau nak pakai duluan saja". Ucap kapten kaizo lalu berbaring dikasur.

Fang mengangguk lalu mengambil handuk dan masuk ke kamar mandi.

Selagi menunggu fang memakai kamar mandi, kapten kaizo berbaring dikasur Karna penat dan perlahan tertidur lelap.

Didalam alam bawah sadarnya kapten kaizo, dia berada di hutan yg gelap dan sangat lebat, serta suasana malam yg sepi dan mencekam membuat bulu kuduknya merinding.

"Kat mana aku ni?". Tanya kapten kaizo sambil melihat-lihat sekeliling.

Kapten kaizo memutuskan utk terus berjalan mencari jalan keluar dari hutan tersebut sampai dia bertemu dengan seorang gadis yg selama ini selalu terbayang-bayang dipikirannya.

"Kapten". Panggil gadis itu padanya sambil tersenyum dan membuat kapten kaizo terkejut melihatnya.

"Kau....kau y/n?". Tanya kapten kaizo yg sedikit terkejut melihatnya.

"Iya kapten, ini aku". Angguk y/n sambil tersenyum manis.

Keberadaan nya membuat kapten kaizo semakin terkejut, Karna sifat dan penampilannya sangat berbeda.

Karna y/n menatap kapten kaizo dengan tersenyum manis dengan memakai kimono Jepang bermotif bunga sakura berwarna pink dan hitam selutut dengan memakai haori hitam panjang di lengannya.

Saat kapten kaizo hendak berjalan mendekati nya, tiba-tiba ada cahaya aneh yg muncul dibelakang y/n dan itu membuatnya terbakar.

"Y/n!, Apa dah jadi dengan kau?!". Kapten kaizo terkejut dan takut melihat itu dan semakin cepat mendekatinya.

"Gomene kapten kaizo". Ucap y/n sambil perlahan lenyap terbakar cahaya matahari.

Kapten kaizo semakin mempercepat langkahnya utk mendekat y/n, tapi sayangnya tubuhnya y/n sudah hangus terbakar sebelum kapten kaizo menyentuhnya.

Kapten kaizo terkejut dan merasa terpukul lalu jatuh terduduk di bekas tempat y/n berdiri tadi.

"Tak, ini tak mungkin". Geleng kapten kaizo sambil menangis.

"Y/N!".

Seketika kapten kaizo terbangun dari mimpinya sambil berteriak dan menangis memanggil nama y/n dan itu membuat fang yg baru keluar dari kamar mandi terkejut.

"Ada apa bang?, Kau oke?". Tanya fang terkejut melihat kapten kaizo yg berteriak dan menangis saat bangun tidur.

"Aku oke pang". Ucap kapten kaizo sambil mengatur nafasnya.

"Kau yakin bang?". Tanya fang lagi.

Angguk kapten kaizo sambil mengusap kasar wajahnya yg berkeringat lalu mengambil handuk dan berjalan masuk ke kamar mandi.

"Abang kenapa ya?". Batin fang bertanya-tanya sambil memakai pakaiannya.

Didalam kamar mandi, kapten kaizo membuka pakaiannya sehingga terlihat tubuh kekar dan sixpack nya lalu menghidupkan shower dan membiarkan air jatuh membasahi tubuhnya.

"Apa yg aku mimpikan tadi?". Batin kapten kaizo sambil mengusap kasar wajahnya yg basah.

Setelah selesai mandi, kapten kaizo keluar dari kamar mandi dengan bertelanjang dada dengan handuk yg dililit dibagian bawah tubuhnya.

Dan dia melihat fang yg sudah selesai memakai pakaian sambil duduk diatas kasur dan membaca buku.

"Abang kau oke ke?". Tanya fang.

"Aku aku oke". Ucap kapten kaizo sambil memakai pakaiannya dan berbaring diatas kasur.

Dengan tubuh yg lelah, kapten kaizo berbaring diatas kasur sambil memandang langit luar angkasa dari luar jendela.

Fang masih merasa risau dan janggal dari kapten kaizo dan mulai memberanikan diri utk mendekat dan duduk ranjangnya kapten kaizo.

"Apa ada hal yg mengganggu pikiran kau bang?". Tanya fang.

"Tak ada fang, aku oke". Angguk kapten kaizo dengan muka sayu.

"Tapi... kenapa muka Abang tampak penat dan risau sangat?". Tanya fang lagi.

"Tak ada, aku cuma....habis mimpi buruk je". Jawab kapten kaizo lalu menutup mata dan mencoba utk tidur.

"Iyelah". Ucap fang sambil menarik nafas panjang lalu kembali ke kasurnya lalu berbaring dan tertidur.

Kapten kaizo menarik nafas lega Karna fang tidak lagi bertanya lalu berbaring membelakangi nya.

"Agaknya... kenapa aku boleh mimpi macam tu ye?". Batin kapten kaizo terus bertanya-tanya dan perlahan tertidur.

End....
Kira² kenapa ya kapten kaizo bisa memimpikan y/n seperti itu ya😋
Tunggu kelanjutannya ya teman-teman 😁

kapten kaizo X Reader Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang